.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نظارت جدی بر ترازو‌ها و وسایل سنجش در مازندران
مدیرکل استاندارد مازندران نظارت جدی بر ترازو‌ها و وسایل سنجش در استان خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، فیاض گفت: نظارت بر ترازو‌ها و وسایل سنجش با هدف بررسی صحت عملکرد و اطمینان بخشی به جامعه از عملکرد صحیح وسایل مزبور با جدیت در مازندران پیگیری می‌شود.

۱۵ هزار و ۸۶۷ مورد ترازو از ابتدای امسال تا پایان دی ماه در استان مورد آزمون دوره‌ای قرار گرفتند که از این تعداد، ۱۵۷۰۱ ترازو قبول و ۱۶۶ مورد مردود بوده است.

به گفته فیاض ۴۴۵ باسکول جاده‌ای هم در این مدت مورد آزمون، ۴۴۲ باسکول تأیید و ۳ مورد مردود شده اند.

این اداره کل استاندارد مازندران با همکاری شرکت‌های تایید صلاحیت شده بخش خصوصی، اقدام به آزمون دوره‌ای وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در دادوستد عمومی در استان کرده و درصورت تایید صحت عملکرد وسایل توزین، برچسب مخصوص اوزان و مقیاس‌ها بر روی وسایل توزین و سنجش الصاق می‌شود.

به گفته فیاض در این راستا صاحبان واحد‌های صنفی نیز موظفند ضمن مشاهده کارت بازرسی، با بازرسان اداره کل همکاری لازم را بعمل آورند.

صاحبان وسایل سنجش دارای نقص، موظفند نسبت به اصلاح و رفع نواقص تجهیزات واحد خود اقدام کرده و پس از تایید صحت کار وسایل توزین توسط بازرسان اداره کل، می‌توانند از آن استفاده کنند.

به گفته مسئول استاندارد استان استفاده از وسایل سنجش معیوب در صورت عدم رفع نقص، جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد و متخلفین طبق ماده ۴۶ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.468 seconds.