.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیت الله حسن زاده علامه دلبسته ولایت بود
یکی از شاگردان علامه حسن زاده با بیان اینکه علامه حسن زاده دلبسته توحید و ولایت بود، از ایشان به عنوان علامه دهر یاد کرد.

 به گزارش شمال نیوز، حجت الاسلام حسن رمضانی چهارشنبه شب در نشست علمی، نکوداشت علامه ذوالفنون حسن زاده آملی به بیان برخی شخصیت‌های وجودی آن عالم سلوکی اشاره کرد و گفت: زندگی علامه حسن زاده آملی سراسر خداجویی، خدامحوری بود.

حجت الاسلام حسن رمضانی افزود: خدامحوری منطقش بود وعمل و رفتارش انسان را به آخرت رغبت می‌داد.

همچنین یکی دیگر از شاگردان علامه حسن‌زاده آملی دراین میزگرد گفت: علامه حسن زاده به واقع دلبسته توحید و ولایت بود و این موقعیت ممتاز او را به جایی رساند که تمام وجودش را توحید ولایی کرد و او را این گونه نزد همه مردم خاص وبرجسته کرد.

حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه افزود: ایشان معتقد بود، که خدمت به خلق نوعی عبادت است و عمل صالح را با هیچ کاری آمیخته نمی‌کرد و به خاطر خدا حتی دست کودک را می‌بوسید، و این دلسوزی باعث می‌شد با مردم ساعت‌ها نشست و برخواست داشته باشد و در خدمت خلق بود و همه را خدایی و مردم را شیفته ودوستدار خود کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید اینکه علامه تشنه علم بود، و این را خود باور داشت و هم عمل می‌کرد، افزود: حضرت علامه به دنبال علم می‌رفت تا هرکجا طاقت فرسا باشد.

حجت الاسلام یزدان پناه یادآورشد: به سمت حقیقت، علم و عرفان می‌رفت و دست به کار شد در تحصیل علم آنقدر شب زنده داری می‌کرد که بالاترین درجات علی، فقهی و عرفانی رسید که او را علامه دهر کرده بود.

 آیت الله حسن حسن‌زاده آملی ملقب به علامه حسن زاده فیلسوف متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی شنبه شب سوم مهرماه در زادگاهش شهر آمل در سن ۹۳ سالگی و پس از یک دوره سخت بیماری به دلیل بیماری قلبی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت./مهر

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.