.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران :
اُمیکرون وارد ایران نشده است / شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان رعایت شود
شمال نیوز : سویه جدید کرونا به نام اُمیکرون علائم مشابه با سویه‌های دیگر کووید ۱۹ دارد، اما هنوز وارد ایران نشده است.
اُمیکرون وارد ایران نشده است / شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان رعایت شود

به گزارش شمال نیوز، دکتر قاسم اویس معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های دریافتی اُمیکرون هنوز وارد ایران نشده است، گفت: این سویه علائم مشابهی با همه سویه‌های جهش یافته کووید ۱۹ دارد و شیوه نامه‌های بهداشتی برای کنترل این سویه همانند سویه‌های قبلی است.

او افزود: اُمیکرون جمعیت ۲۰ تا ۳۰ ساله‌ها را بیشتر مورد حمله قرار می‌دهد و این گروه حتما برای دریافت واکسن به مراکز و پایگاه‌های تزریق واکسن مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: با توجه به اینکه واکسن روی سویه‌های قبلی کرونا تاثیر گذاشته است حتما روی این سویه جدید هم تاثیرگذار خواهد بود.

دکتر قاسم اویس با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین واکسن کووید ۱۹ در استان وجود ندارد، گفت: افراد هر زمانی که تمایل داشته باشند می‌توانند برای دریافت واکسن به پایگاه‌ها و مراکز تزریق مراجعه کنند.


۴۵ درصد مردم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می‌کنند

او مهمترین دلیل کاهش تعداد بیماران و مرگ و میر‌های ناشی از ابتلا به کرونا را گسترش واکسیناسیون عمومی اعلام کرد و افزود: واکسیناسیون عمومی سبب وارد نشدن کشور به پیک‌های کرونا شد وگرنه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اکنون به زیر ۴۵ درصد رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ۹۷ درصد دانش آموزان مازندران دوز نخست و ۸۴ درصد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، از دانش آموزانی که هنوز واکسن دریافت نکرده اند خواست هر چه سریعتر به پایگاه‌های تزریق واکسن مراجعه کنند.

دکتر قاسم اویس ادامه داد: با وجود بازگشایی مدارس و حضوری شدن آموزش‌ها افزایش ابتلا به کرونا در مدارس گزارش نشده است.

او گفت: دانش آموزان با مشاهده هرگونه علائم بیماری مشکوک علاوه بر اطلاع به مدیران و والدین باید خود را ۱۴ روز قرنطینه کنند.

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.731 seconds.