.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار درباره تولید ویروسی جدید از کرونا
یک مطالعه جدید در ارتباط با امکان تولید ویروسی جدید از ویروس کرونا هشدار داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل ازالشرق الاوسط؛ یک مطالعه در دانشگاه آنگلیای شرقی و انجمن‌های جانورشناسی و سلامت عمومی در انگلیس هشدار داد که «ویروس جدیدی از خانواده کرونا که در خفاش‌ها در بریتانیا کشف شده، ممکن است فرصتی برای آلوده کردن انسان‌ها داشته باشد؛ و مطالعه‌ای که در سایت پیش از انتشار "Research Square" منتشر شده، نشان داد که ویروس جدید که "RhGB۰۱" نامگذاری شده است، تنها در صورت جهش می‌تواند به انسان منتقل شود و تنها سناریو برای اینکه این اتفاق بیفتد، ابتلای خفاش حامل عفونت "RhGB۰۱" با "ویروس کرونای کنونی" است که باعث "کووید-۱۹" می‌شود.

تا این لحظه، این ویروس تهدیدی برای انسان نیست، زیرا دامنه اتصال گیرنده (RBD)، که بخشی از ویروس A است که به سلول‌های میزبان متصل می‌شود تا آن‌ها را آلوده کند، با توانایی آلوده کردن سلول‌های انسانی ناسازگار است. اما مشکل اینجاست که اگر خفاش آلوده به (RhGB۰۱) به ویروس کرونا آلوده شود، خطر هیبریداسیون بین این ویروس‌ها وجود دارد و ویروس جدیدی ظاهر می‌شود که می‌تواند افراد را آلوده کند.»

براساس این مطالعه جلوگیری از انتقال ویروس (کرونا) از انسان به خفاش‌ها و در نتیجه کاهش احتمال جهش ویروس، با کمپین فعلی واکسیناسیون جهانی علیه این ویروس بسیار مهم است.

دکتر دایانا بل، متخصص بیماری‌های مشترک انسان وحیوانات در دانشکده علوم زیستی دانشگاه شرق آنگلیا، تأکید می‌کند که خطرات اصلی، برای مثال، ارتباط خفاش به افرادی است که در نجات حیوانات با ویروس «کرونا» مشارکت دارند.

این بدان معناست که هر کسی که با خفاش‌ها یا فضولات آن‌ها در تماس است، مانند نجات دهندگان خفاش یا غارنشینان، باید از تجهیزات حفاظت فردی مناسب استفاده کنند تا خطر جهش کاهش یابد، و ما باید قوانین سختگیرانه‌ای را در سطح جهانی برای هر کسی که با خفاش‌ها کار می‌کند، اجرا کنیم.

تجزیه و تحلیل بیشتر این ویروس را با گونه‌های موجود در سایر گونه‌های خفاش نعل اسبی در چین، آسیای جنوب شرقی و اروپا مقایسه کرده و نشان داد که نزدیک‌ترین خویشاوند آن در خفاش Blasius از بلغارستان در سال ۲۰۰۸ کشف شد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.028 seconds.