.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حمایت از کشاورزی قراردادی گندم در مازندران
تولیدکنندگانی که اقدام به تولید گندم از طریق کشاورزی قراردادی می‌کنند از در مراحل کاشت، داشت و برداشت حمایت خواهند شد.

به گزارش شمال نیوز، عباسعلی وفائی نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: تولیدکنندگانی که اقدام به تولید گندم از طریق کشاورزی قراردادی می‌کنند از حمایت‌های همچون پاداش بهره وری، یارانه انتقال دانش و فناوری در تولید گندم، یارانه حق بیمه گندم، یارانه آزمون آب، خاک، گیاه و تسهیلات بانکی برخوردار می‌شوند.

او به سایر مزایای این طرح اشاره کرد و افزود: هدفمندسازی و استفاده بهینه از یارانه‌ها و کاهش مداخله گری دولت در خرید و فروش گندم، رعایت الگوی کاهش ریسک‌های بازار و رقابت پذیری، صیانت از حق و حقوق و اقتصادی کردن تولید برای کشاورزان گندمکار و مصرف کنندگان از دیگر مزایای مهم اجرای این طرح می‌باشد.

وفائی نژاد گفت: در گام اول شرکت بازرگانی دولتی ایران از اول اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ گندمی برای مصارف صنوف و صنایع غذایی غیر نان به کارخانجات آردسازی سراسر کشور تخصیص و عرضه، فروش و تحویل نخواهد داد.

او افزود: با اجرای این طرح کارخانجات آردسازی و همچنین شرکت‌ها و صنوف و صنایع آرد بر می‌بایست گندم مورد نیاز خود را برای سال ۱۴۰۱ و ماه‌های آغازین سال ۱۴۰۲ از طریق انعقاد قرارداد با کشاورزان تولیدکننده گندم (کشت قراردادی) از هم اکنون براساس ظرفیت‌های تبدیل و تقاضای آرد مورد نیاز مشتریان صنوف و صنایع برنامه ریزی و اقدام کنند.

وفائی نژاد گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نیز می‌بایست نسبت به تامین کود و سم مورد درخواست مجریان کشت قراردادی (کارخانجات آردسازی) جهت تحویل به کشاورزان طرف قرارداد اقدام کنند.

او همچنین به نقش صندوق بیمه کشاورزی اشاره کرد و افزود: در اجرای این طرح صندوق بیمه کشاورزی براساس اعلام مجری کشت قراردادی (کارخانجات آردسازی) در چارچوب قرارداد منعقده نسبت به بیمه کشاورزان طرف قرارداد اقدام می‌کنند.

دبیر کارگروه آرد و نان استان گفت: کارخانجات آردسازی به عنوان مجریان کشاورزی قراردادی، مکلف به پرداخت حق بیمه در چارچوب تفاهم با صندوق بیمه کشاورزی خواهند بود.

وفائی نژاد افزود: کارخانجات آردسازی هزینه خدمات ارائه شده به کشاورزان طرف کشت قراردادی خود را از قبیل کود، بیمه و کلیه کمک‌های مالی در حین کاشت، داشت و برداشت را هنگام پرداخت بهای محصول گندم تحویلی کسر می‌کنند.

او گفت: کارخانجات آردسازی می‌بایست نسبت به ثبت گندم خریداری شده از کشاورزان از طریق کشت قراردادی در سامانه سیفا (۲) شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران اقدام و آرد حاصل از آن را نیز در سامانه سایر مصارف ثبت کنند.

وفائی نژاد افزود: در صورتی که قیمت فروش گندم صنوف و صنایع و محصولات تولیدی از گندم مزبور به قیمت تکلیفی عرضه شود شرکت بازرگانی دولتی ایران نسبت به پرداخت مابه التفاوت آن مشروط به ثبت خرید گندم و فروش آرد در سامانه‌های تعیین شده به مجریان کشت قراردادی اقدام خواهد کرد.

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.186 seconds.