.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش دریاروی صیادان/وضعیت رودخانه های مازندران خوب نیست
مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه میزان دریاروی صیادان در فصل جاری افزایش یافت اظهار امیدواری کرد شاهد رشد صید و بهبود وضعیت اقتصادی صیادان باشیم.

به گزارش شمال نیوز، حسن اسحاقی درباره وضعیت صید و صیادی با اشاره به آغاز فصل ماهیگیری از ۲۰ مهرماه اظهار داشت: با توجه به روند دریاروی ها، پیش بینی می‌شود میزان برداشت و صید ماهیان استخوانی در فصل جاری رشد داشته باشد.

وی با اظهار اینکه طی روزهای اخیر میزان دریاروی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر بوده است، افزود: امیدواریم با رهاسازی صورت گرفته واقدامات شرکت‌های تعاونی و احداث استخرهای تکثیر، فصل خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نسبت به فصل صید سال ۹۸ از نظر میزان صید با کاهش ۲۷ درصد مواجه بودیم و امیدواریم در فصل جاری شاهد جبران باشیم و وضعیت اقتصادی صیادان و جامعه بهره بردار رونق گیرد.

اسحاقی درباره لزوم تغییر زمان فصل صید ماهیان استخوانی گفت: در کمیته مدیریت صید ماهیان استخوانی مطرح کردیم که فصل صید ماهیان استخوانی از اول آبان ماه تا پایان اسفند تغییر کند ولی استان‌های همجوار گیلان و گلستان چنین نظری را ندارند.

مدیرکل شیلات مازندران تصریح کرد: در نتیجه قرار شد، فصل صید در میانکاله و شرق استان از ۱۵ مهرماه و در سایر مناطق از ۲۰ مهرماه آغاز شود و شش ماه کار صید ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تنوع گونه‌ای ماهیان در دهه‌ها و سال‌های گذشته کاهش یافته است، افزود: این کاهش به دلیل آن است که تکثیر طبیعی درست انجام نمی‌شود و رودخانه‌ها از نظر ایده آل مناسب نیست از این رو هر سال شاهد کاهش گونه‌ها خواهیم بود.

مدیرکل شیلات مازندران تصریح کرد: با توجه به اینکه وضعیت رودخانه‌ها و تکثیر طبیعی مناسب نیستند، بیش از ۱۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی رهاسازی می‌کنیم ولی ضریب بازگشت آن چندان مطلوب نیست.

چهار هزار صیاد در مازندران به فعالیت صید و صیادی مشغول هستند./مهر

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.312 seconds.