.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جنگل های مازندران مجهز به پایگاه اطفای هوایی حریق می شود
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه برای ایجاد پایگاه هوایی اطفای حریق در جنگل های مازندران تفاهمنامه امضاء کردیم، تامین بالگرد را از نیازهای این پایگاه برشمرد.

به گزارش شمال نیوز، مسعود منصور پیش ازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه استحقاق منابع طبیعی و محیط زیست برای برخورداری از منابع بودجه‌ای کشور بیش از وضع موجود است، افزود: هرچند در سال جاری از نظر تصویب اعتبارات نسبت به سال قبل با رشد مواجه بودیم و امیدواریم، تخصیص اعتباری لازم نیز داشته باشیم.

وی اظهار داشت: برای اینکه امر پیشگیری را تقویت کنیم باید اعتبارات سازمان رشد یابد.

وی با عنوان اینکه آبخیزداری برای حفظ آب و خاک امری مهم است، ادامه داد: تاکنون ۳۱ میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی کشور تحت پوشش عملیات آبخیزداری قرار گرفتند که نسبت ۱۲۵ میلیون هکتار عرصه کشور که در معرض فرسایش آبی و خاکی است، ناچیز به شمار می‌رود.

منصور یادآور شد: با سه اقدام شامل احداث سدها، بندها و نهالکاری، توسعه جنگل کاری، و غیره تلاش می‌کنیم روند فرسایش را کاهش و اثراث مخرب سیل را کاهش دهیم.

رئیس سازمان جنگل‌ها تصریح کرد: تزریق آب به سفره‌ها و نگهداشت آن با توجه به گستره زیاد، بهترین روش برای حفظ آب و خاک به شمار می‌رود و امیدواریم مسئولان و خیران در این راستا مشارکت لازم داشته باشند.

وی درباره احیای قنات‌ها نیز گفت: ۳۸ هزار و ۵۰۰ رشته قنات متأثر از اقدامات آبخیزداری بوده و در سال گذشته هزار و ۸۰۰ رشته قنات احیا شدند و برخی قنات که بیش از دو دهه کم آب یا بی بودند، احیا شدند و شاهد مهاجرت معکوس مردم به روستاها بودیم.

منصور درباره ایجاد پایگاه اطفای حریق در جنگل‌های شمال با بیان اینکه این پایگاه درگرگان وجود دارد، گفت: برای ایجاد پایگاه اطفای حریق در مازندران نیز امروز توافق صورت گرفت.

وی با بیان اینکه برای ایجاد پایگاه مشکل اساسی نداریم، بالگرد را از جمله نیازهای پایگاه‌ها برشمرد و گفت: امیدواریم با مشارکت نیروهای مسلح، وزارت دفاع و سازمان مدیریت بحران، روند تأمین و مدیریت دهی بالگردها تقویت شود.

رئیس سازمان جنگل‌ها با اشاره به کمبود جنگلبان گفت: مهمتری از کمبود نیرو، وضعیت استخدامی آنان مهم است زیرا اکنون وابسته به طرح‌ها هستند و و وقتی تخصیص طرح دچار مشکل شود، این افراد نیز دچار مشکل خواهند شد.

منصور یادآور شد: تقاضای اول ما این است که وضعیت استخدامی جنگلبانان موجود تقویت و نسبت به رفع کمبودها اقدام شود./مهر

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.136 seconds.