.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دور شدن اخلاق سیاسی در مناظره های انتخاباتی
ایجاد آرامش در جامعه ، در کنار نشاط سیاسی و برگشت اعتماد عمومی به تریبونها یک ضرورت انکار ناپذیر برای انتخابات مطلوب بوده، و ضمن افزایش امید و مشارکت مردم ، مسلماً به جامعه نیز کمک خواهد نمود تا در چنین فضایی به تصمیمات منطقی تر در انتخاب اصلح دست پیدا نماید.

گزارش نخستین مناظره انتخاباتی ۱۴۰۰ ایران خبر | پایگاه خبری ایران خبر | صفحه  اصلی | Iran News | پایگاه خبری ایران خبر | صفحه اصلی | Iran News

 

شمال نیوز: سید عبدالکریم سجادی / پایبندی به اخلاق سیاسی معیاری است که اخلاق انتخاباتی را از بد اخلاقی ها جدا نموده و یکی از پیامدهای دور شدن از اخلاق انتخاباتی را می توان زیر پا نهادن تعالیم دینی در رفتار سیاسی دانست .

متاسفانه امروزه ، مناظرات نامزدهای انتخابات در عرصه سیاسی به رقابتهای سیاسی ضد ارزشی و اخلاقی کشانده می شوند ، به طوریکه گاهی موج اتهام زنی ، دروغ پردازی و شایعه پراکنی ها ، همانند کوهی سربرآورده و فضای سیاسی را به گستاخی سیاسی تبدیل می نماید که صورت و صیرتش مغایر با آموزه های دین و ترویج انواع گناهان در جامعه می باشد .

در ایام انتخابات ، بازار انواع دروغ و تهمت تا حدی پیش می رود که در فضای گسترده بی اخلاقی ، کسی را یارای دفاع از خود نیست.

شهید محراب آیه الله دستغیب ، اغلب این رفتار و گفتار را از کبائر دانسته و می فرمایند :

" مومنین باید هنگام شنیدن بهتانی در باره مومنی ساکت نشوند ، بلکه واجب است آن را رد و تکذیب نمایند"

از این رو با تأسف باید گفت تربیت دینی و موعظه های اخلاقی در فضای انتخاباتی به فراموشی سپرده شده و متأسفانه بعضی از سیاسیون نیز این رفتار را ، لازمه انتخابات و امری عادی فرض می نمایند، در صورتیکه به کبیره بودن اینگونه افعال و رفتار آگاه هستند ولی در تریبونهای انتخاباتی براحتی به عرض و آبروی دیگر رقبا می تازند .

چنانچه حرمت و کیان رقبا در رقابتهای انتخاباتی ملحوظ نظر قرار می گرفت حقیقتاً خردمندی و عقلانیت در رفتارها ، اینگونه اسفبار نبوده و اعتماد مردم به سیاسیون بعنوان مهمترین سرمایه اجتماعی به این میزان تنزل پیدا نمی کرد و رفتارهای ضد ارزشی و ترویج دروغ و اقوال ناصواب ، اینگونه ناهنجار و دل آزار جلوه نمی کرد.

اعتماد سرمایه بزرگی است که می تواند پشتوانه خوبی برای فعالیتهای انتخاباتی و سیاسی در جامعه اسلامی بوده باشد لیکن متاسفانه با تشکیل اتاقهای جنگ روانی ، رقابت ها به یک جنگ تمام عیار شبیه تر شده است تا رقابتهای سیاسی ! بدیهی است در چنین فضایی، این سرمایه بزرگ نیز آسیب دیده، و بی اعتبار می گردد.

در پایان باید گفت ایجاد آرامش در جامعه ، در کنار نشاط سیاسی و برگشت اعتماد عمومی به تریبونها یک ضرورت انکار ناپذیر برای انتخابات مطلوب بوده، و ضمن افزایش امید و مشارکت مردم ، مسلماً به جامعه نیز کمک خواهد نمود تا در چنین فضایی به تصمیمات منطقی تر در انتخاب اصلح دست پیدا نماید.

شرح این هجران و این خون جگر

این زمان بگذار تا وقت دگر

والسلام

سید عبدالکریم سجادی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.131 seconds.