.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
غفلت از ظرفیت دانشگاه در توسعه شهر
شورای شهر می توانست از این ظرفیت عظیم در حوزه های مختلف اعم از طراحی توسعه پایدار و اجرا و جانمایی پروژه های عمرانی ، طرح تفکیک زباله و نهادینه سازی مدیریت سبز بهره ببرد و شهرداران نیز می توانستند ارتباط مفید و موثری با مراکز علمی بابل به ویژه دانشگاه صنعتی نوشیروانی داشته باشند، اما تا امروز این اتفاق نیفتاد و مدیران شهری از این ظرفیت عظیم غفلت کردند.

شمال نیوز: تحقق توسعه در محیط های شهری، به دو نگرش نیاز دارد، اولین نگرش آینده پژوهانه http://www.shomalnews.com/photo/162252774521522345.jpg"futuristic" است به این معنا که مدیرانی باید در کرسی های سیاست سازی"policymaking" و تصمیم گیری قرار گیرند که فردا را ببینند و برای آینده شهر، طرح های متوازن توسعه تعریف کنند.


نگرش دوم استفاده از همه منابع و ظرفیت های موجود است زیرا هر ظرفیتی که امروز به کار گرفته نشود پس از چندسال هدر می رود و اینگونه نیست که یک ظرفیت و پتانسیل، همواره موجود باشد تا مدیران به سراغش بروند. روند تغییر فن اوری شتاب بسیار زیادی گرفته است و همگام نبودن با آن سرعت عقب ماندگی را دوچندان خواهد کرد.


شهر بابل در حوزه توسعه و عمران، مشکلات زیادی دارد و عبور از این مشکلات انباشته، نیاز به برنامه درازمدت با نگاه آینده پژوهانه دارد ضمن اینکه استفاده هوشمندانه و حداکثری از همه  ظرفیت های شهر و مشارکت نخبگان در این فرایند می تواند ما را نسبت به فردا و آینده امیدوار سازد.


یکی از ظرفیت های بسیار ارزشمندی که تا امروز به شکلی شایسته مورد توجه مدیران شهری قرار نداشته، مراکز علمی و آموزشی شهر به ویژه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل است که جایگاه بالایی در حوزه عمرانی و مهندسی دارد و نخبگان زیادی را پرورش داده و تولیدات علمی آن به همه دنیا صادر می شود، اما اعضای شورای شهر که مسیر توسعه را ترسیم می کنند، هنوز نتوانستند به سمت استفاده از این ظرفیت ها حرکت کنند.


شورای شهر می توانست از این ظرفیت عظیم در حوزه های مختلف اعم از طراحی توسعه پایدار و اجرا و جانمایی پروژه های عمرانی  ، طرح تفکیک زباله و نهادینه سازی مدیریت سبز بهره ببرد  و شهرداران نیز می توانستند ارتباط مفید و موثری با مراکز علمی بابل به ویژه دانشگاه صنعتی نوشیروانی داشته باشند، اما تا امروز این اتفاق نیفتاد و مدیران شهری از این ظرفیت عظیم غفلت کردند.

امید دارم شهروندان بابل در روز جمعه ۲۸ خرداد به افرادی رای دهند که هم واجد صلاحیت های تخصصی لازم در حوزه مطالعه و طراحی شهری باشند و هم دغدغه توسعه داشته باشند و ظرفیت های عظیمی چون دانشگاه صنعتی نوشیروانی را به حال خود رها نکنند و با استفاده از توان نخبگان دانشگاهی و متخصصان، بابل را به ریل توسعه متوازن بازگردانند.


دکتر سید کمیل هاشمی
استادیار دانشکده عمران دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.