.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کنترل وزن وسایل نقلیه بدون نیاز به توقف
عملیات اجرایی نصب و راه اندازی سامانه هوشمند توزین در حال حرکت در محور نکا - ساری آغاز شده است.

به گزارش شمال نیوز، محسن هاشمی رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: از آنجایی که محور نکا به ساری به عنوان یکی از کریدور‌های اصلی جابجایی بار و کالا می‌باشد این اداره کل در راستا‌ی استفاده از تکنولوژی‌های روز سامانه‌های هوشمند حمل و نقل در صدد نصب و راه اندازی سامانه‌های هوشمند توزین در حال حرکت گردید.

 

او افزود: سامانه توزین در حال حرکت هوشمند پارسال در محور مذکور نصب شده و در حال حاضر عملیات آماده سازی محل نصب باسکول ثابت محورکش متناظر با سامانه مذکور و رمپ‌های ورود و خروج آن در حاشیه راه در لاین مقابل پاسگاه پلیس راه ساری در حال انجام است.

 

هاشمی با بیان اینکه مهمترین شاخصه سامانه توزین در حال حرکت WIM کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت بدون نیاز به توقف آن‌ها است، گفت: این مورد مزایایی، چون عدم اتلاف زمان، صرفه جویی سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد.

 

او افزود: این سامانه با استفاده از سنسور‌های نصب شده در سطح جاده وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ را به صورت هوشمند شناسایی کرده و اطلاعات آن را به صورت برخط به پاسگاه پلیس راه ارسال می‌کند و در مرحله بعد در باسکول‌های ثابت پلیس راه وسیله نقلیه خاطی به طور دقیق وزن شده و نسبت به اعمال مقررات از جمله اعمال جریمه، تخلیه بار و معرفی راننده متخلف به کمیسیون رسیدگی به تخلفات ناوگان باری در این اداره کل اقدام می‌شود.

 

هاشمی در مورد دیگر مزایای استفاده از این تکنولوژی، گفت: شناسایی تخلف سرعت وسایل نقلیه سنگین، شناسایی وسایل فاقد بار نامه و مجوز حمل بار و تشکیل پایگاه آماری جامع از حمل و نقل بار در استان جهت برنامه ریزی و مدیریت بر آن است از دیگر مزایای این سامانه می‌باشد.

 

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای مازندران افزود: یکی از علل اصلی تخریب رویه راه‌ها و ابنیه آن اضافه بار وسایل نقلیه سنگین است لذا کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی که دارای اضافه بار غیرمجاز هستند اهمیت بالایی در حفظ راه و کاهش هزینه‌های نگهداری آن دارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.674 seconds.