.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رییس هیات نظارت بر انتخابات شورا‌های مازندران:
آمار تعداد رد صلاحیت شده‌ها با هدف مخشوش کردن شرایط ارائه شد
شمال نیوز:رییس هیات نظارت بر انتخابات شورا‌های مازندران گفت: در حالی که بررسی صلاحیت نامزد‌ها هنوز تمام نشده و کار‌ها با فشردگی و دقت خوبی در حال انجام است متاسفانه برخی آمار‌ها از تعداد رد صلاحیت‌ها با هدف مخشوش کردن شرایط ارائه شده است...

شمال نیوز:رییس هیات نظارت بر انتخابات شورا‌های مازندران گفت: در حالی که بررسی صلاحیت نامزد‌ها هنوز تمام نشده و کار‌ها با فشردگی و دقت خوبی در حال انجام است متاسفانه برخی آمار‌ها از تعداد رد صلاحیت‌ها با هدف مخشوش کردن شرایط ارائه شده است.


به گزارش شمال نیوز،  مهدی سعادتی رییس هیات نظارت بر انتخابات شورا‌های مازندران طی گفت‌وگویی با شبکه تبرستان درباره بحثی درباره تایید صلاحیت داوطلبان رد صلاحیت شده شورای شهر در استان مازندران اظهار کرد: به‌تازگی وزیر کشور در دیدار با رئیسمجلس شورای اسلامیدغدغه‌هایی پیرامون ضرورت مشارکت حداکثری، شیوه بررسی صلاحیت‌ها و حفظ حقوق کاندیدا و مردم مطرح کردند که آقای قالیباف نیز بر این موارد تاکید داشتند.

 

وی گفت: پس از این دیدار مصاحبه‌هایی از برخی افراد درباره امعان نظر هیأت نظارت بر انتخابات در بررسی صلاحیت افراد و امکان تایید صلاحیت برخی افراد رد صلاحیت شده منتشر شد که فقط بخشی از صحبت‌های وزیر کشور بود.

 

 

 

سعادتی ادامه داد: مباحثی که از سوی این افراد مطرح شد تصمیم و مصوبه هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات نبود و اطلاعیه رسمی از سوی استان‌ها و کشور نیز در این خصوص صادر شده است.

 

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورا‌های مازندران گفت: هیأت مرکزی انتخابات در کشور و استان با رعایت کامل حقوق شهروندان و کاندیدا‌ها از ابتدای شروع فعالیتبه صورتمکرر به بررسی دقیق و مستند صلاحیت داوطلبان پرداخته و این موارد را نیز به همه عوامل گوشزد کرده است.

 

این مسؤول خاطرنشان کرد: در حالی که بررسی صلاحیت نامزد‌ها هنوز تمام نشده و کار‌ها با فشردگی و دقتخوبیدر حال انجام است برخی آمار‌ها از تعداد رد صلاحیت‌ها با هدف مخشوش کردن شرایط ارائه شد.

 

وی با بیان اینکه قانون رکن اول و اساسی در بررسی صلاحیت کاندید‌ها است، گفت: هیأت نظارت بر انتخابات پنج اصل مهم اجرای قانون، اجرای عدالت، رعایت حقوق شهروندان، رعایت حقوق نظام و توجه به استعلام‌های پنج‌گانه را ملاک کار خود قرار داده و صلاحیت همه کاندیدا‌ها با توجه به این پنج اصل بررسی شده است.

 

سعادتی اضافه کرد: برخی‌ها می‌گویند رد صلاحیت‌ها درصد مشارکت مردم در انتخابات را پایین می‌آورد، اما هیأت نظارت با تمام قدرت و مطابق قانون وظایف خود را انجام می‌دهد.

 

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شورا‌های مازندران در ادامه گفت: هیأت نظارت بر انتخابات مطابق مواد ۵۰، ۵۱، ۵۳ و ۵۵ قانون شورا‌ها تنها مرجع نظارتی انتخابات شورا‌ها است و در تصمیمات خود هم استقلال دارد.

 

وی با بیان اینکه بررسی صلاحیت کاندیدا‌های شورا‌های شهر تقریبا تمام شده و بررسی صلاحیت کاندیدا‌های شورای روستا‌ها نیز از جمعه هفدهم اردیبهشت‌ماه آغاز شده است، تاکید کرد: تلاش شد تا با همدلی و دقت نظر همه نهاد‌های نظارتی و دستگاه‌ها علاوه بر برگزاری انتخابات با شکوه شرایط برای حضور افرادی سالم و جلوگیری از حوادث تلخ گذشته فراهم شود./فارس

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.131 seconds.