.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بر اساس اخبار غیر رسمی
محمدجواد ظریف نامزد انتخابات می‌شود
بر اساس اخبار رسمی و غیر رسمی به نظر می‌رسد که نه اصلاح‌طلبان از حمایت ظریف دست برداشته‌اند و نه خودش مثل قبل به عدم کاندیداتوری اصرار دارد.
  محمدجواد ظریف نامزد انتخابات می‌شود

شمال نیوز: بعد از انتشار آن فایل صوتی و حواشی که برای محمدجواد ظریف به همراه داشت. به خصوص بعد از سخنان مقام معظم رهبری در این باره به نظر رسید که ظریف شانسی برای موفقیت در انتخابات پیش رو نخواهد داشت و اصلاح‌طلبان ناگزیر هستند که از اصرار به او برای کاندیداتوری دست بکشند. همچنین گمان رفت که او که خودش از پیش اصرار به نیامدن داشت دیگر به هیچ وجه راضی به این کار نشود.

اکنون اما بر اساس اخبار رسمی و غیر رسمی به نظر می‌رسد که نه اصلاح‌طلبان از حمایت ظریف دست برداشته‌اند و نه خودش مثل قبل به عدم کاندیداتوری اصرار دارد! دلیلش دست خالی بودن اصلاح‌طلبان باشد یا امیدی که روند مذاکرات وین برایشان ایجاد کرده فرقی ندارد و نتیجه یکی است. احتمال نامزدی محمد جواد ظریف، اکنون و در آستانه انتخابات بیش از هر وقت دیگری است.

شاهد آنکه «آرمان ملی» امروز او را عکس یک و فرش قرمزی زیر پایش پهن کرده است. این روزنامه اصلاح‌طلب با تیتر «میدان ظریف» می‌نویسد: « فراخوان ملی از وزیر امور خارجه برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری 1400 به شدت بالا گرفته است  گرفت. ازسوی جبهه اصلاحات با بیشترین رای در صدر است اما مطابق نظرسنجی‌ها ، قشرهای و نحله‌های  مختلف فکری خواهان به صحنه آمدن او هستند. از شخصیت‌های مرجع گرفته تا بزرگان جریان‌های سیاسی و نخبگان همه خواهان به میدان آمدن او در انتخابات هستند. هرچند آقای ظریف تاکنون د خصوص کاندیداتوری نظر رسمی اعلام نکرده است اما با حضور او شرایط برای همسان سازی و اجماع هموار خواهد شد و قطعا روی مشارکت مردم تاثیر مثبت خواهد گذاشت. از سوی دیگر برخی انتشار فایل صوتی ظریف را عامل برای مانع شدنش در انتخابات تحلیل می‌کنند. تجربه نشان داده است ایشان هر کجا که کمک به ایران و مردم بوده دریغ نکرده است و دراین مسیر هزینه‌های فراوانی هم داده است . برای او سربلندی ایران و ایرانی اولویت دارد و چنانچه به نتیجه برسد که با حضورش کمک به این مسیر می‌کند حتما وارد میدان خواهد شد. محمدجواد ظریف هر کجا که اقامت «برای ایران» است، مقیم بوده. اتفاقا او بیشترین زخم ها را از دشنه مدعیانی می‌خورد که عملا به غرب، گرا می‌دهند. از پشت هم زخم می خورد در حالی که همه حواسش به میدان رو به روست. باید سردار دیپلماسی را با حمایت تمام، باز به میدان جدید گسیل داریم تا معبر بگشایند و شرایط را برای بهتر شدن اوضاع فراهم کنند.»

این استقبال اما تنها نشانه از کاندیداتوری احتمالی ظریف نیست. گذشته از زمزمه‌ها و اخبار درگوشی که در این رابطه شنیده می‌شود، شاهد برخی اظهارنظرهای رسمی اصلاح‌طلبان نیز هستیم که از افزایش احتمال ورود ظریف به انتخابات حکایت می‌کند. مثلا صادق خرازی، دبیرکل حزب ندای ایرانیانی که خودش نیز یکی از گزینه‌های پیشنهادی جبهه اصلاحات است، در مصاحبه‌ای با «خبرگزاری مهر» وقتی که حرف به ظریف می‌رسد، می‌گوید: «من پاسخ قطعی از طرف آقای ظریف برای اقناع شما ندارم؛ اما آنچه می‌دانم این است که امروز اجماع همه اصلاح‌طلبان روی او (ظریف) است و فکر می‌کنم همه گروه‌های اصلاح طلب اسم او را پیشنهاد داده‌اند. علت این انتخاب می‌تواند از تدبیر، درایت، اهمیت روز سیاست خارجی و ظرفیت‌سازی برای حل مشکلات و معضلات باشد. این عقل و خرد جمعی است که هرکس به ظن خود روی ظریف بحث جدی انجام می‌دهد.»

منبع: فردا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.176 seconds.