.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران اعلام کرد :
تشکیل کمیته ویژه بازپس گیری اراضی بلا استفاده در شهرک ها
شمال نیوز : مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران گفت:شرکت شهرک های صنعتی مازندران برنامه ای منظم برای رصد واحدهای راکد و غیرفعال و ارزیابی آن‌ها دارد.
 تشکیل کمیته ویژه بازپس گیری اراضی بلا استفاده در شهرک ها

به گزارش شمال نیوز به نقل از خزرخبر ، یاسر امینی از تشکیل کمیته‌ ویژه‌ای در این شرکت خبر داد و افزود: کمیته ویژه ای برای بازپس‌ گیری اراضی شهرک‌های صنعتی از افرادی که زمین در اختیار گرفته اما قصد بهره‌ برداری از آنها برای فعالیت‌های تولیدی و صنعتی را نداشته اند و تنها زمین را به قصد سوداگری در اختیار دارند تشکیل شده است.

وی ضمن اشاره به سخنان ارزشمند و هدایتگر رهبر معظم انقلاب در برنامه زنده تلویزیونی خطاب به ملت بزرگ ایران گفت:حضرت ایت الله خامنه ای با اشاره به ابعاد چند جانبه ایجاد اشتغال در جامعه، یکی از برنامه‌های مهم و مورد انتظار از دولت‌ها  را برنامه ایجاد اشتغال دانسته اند و تصریح کرده اند؛ افرادی که به علت منافع شخصی خود و برای استفاده از زمین و ارزش افزوده آن، کارخانه‌ها را به تعطیلی می‌کشانند، بدانند که مرتکب کار باطل و حرام شده‌اند و این کار، خیانت به مردم و کارگران و استقلال و اقتصاد کشور و ضربه به تولید ملی است.

امینی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب اسلامی، دستگاه‌های مسئول به‌ ویژه وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت  و جهاد کشاورزی را به نقش آفرینی جدی برای مقابله با این پدیده و برخورد با این افراد توصیه کرده اند خاطر نشان کرد:رهبری با اشاره به نظر کارشناسان اقتصادی مبنی بر لزوم فعال شدن کارگاه‌های کوچک و متوسط در کنار کارگاه‌های بزرگ، خواستار  گسترش این کارگاه‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه‌ ساز تولید ثروت برای عموم مردم به‌ ویژه طبقات ضعیف و متوسط شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران اظهار داشت: شرکت شهرک های صنعتی مازندران یک برنامه منظم برای رصد واحدهای راکد و غیرفعال و ارزیابی آن‌ها دارد.

امینی در ادامه افزود: این مهم از طریق کلینیک‌های کسب و کار ایجاد شده در سطح استان‌ و با حضور فعالان علمی و اقتصادی راهبری می‌شوند .

رئيس هيأت مديره و مديرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران تصریح کرد:امیدواریم در سال ۱۴۰۰ شرکت شهرک های صنعتی استان بتواند واحدهای راکد و غیرفعال را به چرخه تولید و فعالیت بازگرداند که کلینیک‌های عارضه‌ یابی به تدریج به سراغ آن‌ها می‌روند.

امینی تأکید کرد: انجام این مهم نیازمند حمایت بانک‌ها و همچنین كارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ است چرا که بیش از ۵۷ درصد موانع پیش روی این واحدها مشکلات بانکی و مالی می باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: بخشی از مشکلاتی که اکنون در شرکت شهرک های صنعتی استان با آن مواجهیم، مربوط به واحدهایی است که در سال‌های گذشته زمین در اختیار گرفته اند، اما این تحویل زمین منجر به تولید نشده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گفت: با انجام بررسی‌ها در این زمینه با تشکیل کمیته‌ای ویژه، قصد داریم افرادی که زمین در اختیار گرفته اند اما قصد بهره‌ برداری از آن برای فعالیت‌های تولیدی و صنعتی را ندارند و تنها زمین را به قصد سوداگری در اختیار دارند، بازپس بگیریم.

امینی افزود: برنامه امسال ما بازپس‌ گیری این اراضی با کمک دستگاه قضایی است.

وي اضافه كرد: همچنین منبعد، در دستورالعمل سازمانی واگذاری زمین، فروش زمین به غیر ممنوع و افراد باید حتماً پایان کارشان را تحویل دهند تا پس از آن پروانه بهره برداری به آنان اعطاء شود ، به این ترتیب جلوی اقدامات غیرصنعتی، دلالی و سوداگری در استان گرفته خواهد شد.

رئيس هيأت مديره و مديرعامل شرکت شهرکهای صنعتی مازندران در پایان گفت: طبق برنامه اراضی که از این طریق آزادسازی می‌شوند، به واحدهای فناور و دانش بنیان، واحدهایی که به تولید داخل و افزایش عمق ساخت داخل اهتمام داشته باشند و همچنین واحدهایی که به تولید کالاهای جایگزین واردات خواهند پرداخت، تخصیص خواهد یافت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.2 seconds.