.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رستم قاسمی در نشست خبری :
تنها وزیر ایرانی بودم که رئیس اوپک شدم/ به‌ نفع هیچ‌کس کنار نمی‌روم/ شهردار نمی‌شوم/ با احمدی‌نژاد دیداری نداشته‌ام
رستم قاسمی داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: هنوز اعلام کاندیداتوری نکرده ام، ولی اگر قرار باشد اعلام کاندیداتوری کنم به نفع کسی کنار نمی‌روم.
تنها وزیر ایرانی بودم که رئیس اوپک شدم/ به‌ نفع هیچ‌کس کنار نمی‌روم/ شهردار نمی‌شوم/ با احمدی‌نژاد دیداری نداشته‌ام

وزیر نفت احمدی نژاد و کاندیدای انتخابات ریاست در مورد چرایی قرار نگرفتن نامش در لیست ابتدایی شورای وحدت اصولگرایان عنوان کرد: نامش در لیست از ابتدا هم وجود داشته است، اما فراموش شده که اعلام شود. او همچنین گفته، در صورت کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو حاضر نخواهد بود به نفع کسی کنار برود.

به گزارش شمال نیوز، «رستم قاسمی» وزیر سابق نفت و نامزد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا ابتدا، جزو لیست اصولگرایان قرار نداشت و سپس اسمش اضافه شد، اظهار کرد: در همان نشستی که آقای متکی حضور داشتند و صحبت‌هایی را مطرح کردند، اسم بنده فراموششان شده بود که بعدا تصحیح شد.

وی با بیان اینکه نام من از ابتدا در لیست اصولگرایان قرار داشت افزود: بنده دارای یک کارنامه و رویکرد مشخص هستم و کارنامه کاری من به بعد از جنگ اختصاص دارد.

قاسمی تصریح کرد: پس از جنگ بازسازی و سازندگی، جزو اصلی‌ترین اقدامات کاری من بوده است، به گونه‌ای که من جزو موسسین قرارگاه خاتم الانبیا بودم و خوشبختانه کار‌های زیادی در این قرارگاه انجام دادیم.

این داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه زمانی که سد کرخه را ساختیم صد‌ها سد دیگر ساخته شد و حرف اینکه ما نمی‌توانیم را شکستیم، خاطرنشان کرد: ما آبرسانی به شهر تهران را انجام دادیم، در صورتی که در همان زمان خیلی‌ها معتقد بودند، ما توان این کار را نداریم، اما این کار را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه شعار «ما می‌توانیم» به توانستن تبدیل شده است، تاکید کرد: زمانی که تحریم‌های فلج کننده علیه ایران شروع شد، ۳ تحریم همزمان داشتیم و گفتند اگر نفت ایران را تحریم کنیم قطعا اقتصاد ایران فلج می‌شود و در همان زمان احمدی نژاد به من گفت به وزارت نفت بروم. نامه‌ای به رهبر نوشتم و از دلایل مخالفتم گفتم، اما سرانجام به وزارت نفت رفتم و روز‌های سختی را پشت سر گذاشتم . در آن روز‌ها خیلی‌ها نگران وضعیت درآمد کشور بودند، اما علی‌رغم میل دشمنان، توسعه در صنعت نفت کشور رخ داد و بدون هیچ ادعایی توضیح خواهم داد که در اوج تحریم‌ها به شدت صنعت نفت ایران توسعه یافت.

این داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه بالاترین پیشرفت را در سال‌های تحریم و در حوزه نفتی کشور داشتیم گفت: اوباما ابتدا گفت تحریم‌ها ایران را فلج می‌کند، اما بعد از آن گفت تحریم‌ها هیچ اثری بر ایران ندارد.

قاسمی با اشاره به اینکه تنها وزیر ایرانی بودم که رئیس اوپک شدم، اظهار کرد: قبل از شهادت حاج قاسم سلیمانی، به عنوان معاون اقتصادی وی در کنارش کار کردم؛ از این روی، به صراحت می‌گویم در تمام زمینه‌های اقتصادی کار اجرایی و عملیاتی داشته ام و کشور و ظرفیت‌های کشور و دنیا را به خوبی می‌شناسم و بیشترین سفر‌های خارجی بعد از وزیر امور خارجه داشته ام و با سران کشور‌های زیادی ملاقات کرده ام.

وی با بیان اینکه تامین نیاز‌های اساسی کشور در همان زمان که وزیر نفت بودم، بر عهده بنده بود، افزود: امروز کشور ما نیاز به دولت عمل گرا دارد و با این دولت می‌توانیم از موقعیتی که هستیم جلو برویم و برنامه مشخصی هم در این راستا دارم.

این داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: واقعیت این است که امروز در ایستگاه خطرناک اقتصادی قرار داریم و شرایط موجود مطلوب نیست و به فقر رسیده ایم. این شرایط اصلا مطلوب کشور ما نیست و ما جزو کشور‌های ثروتمند دنیا هستیم و نباید مردم در رنج باشند. کار سختی است که شرایط را بهبود داد، اما این کار شدنی است.

قاسمی با بیان اینکه هنوز اعلام کاندیداتوری نکرده ام، ولی اگر قرار باشد اعلام کاندیداتوری کنم به جای کسی کنار نمی‌روم خاطرنشان کرد: برنامه اصلی من تغییر ریل گذاری در کشور است، اما برخی از زمینه‌ها در کشور نیز اصلا قابل اصلاح نیست، اما در خیلی از حوزه‌ها نیز به این نقطه تغییر ریل رسیده ایم.

وی درباره ادامه دادن مذاکرات برجام تاکید کرد: زمانی کشور و حاکمیت پذیرفت که نرمش قهرمانانه داشته باشیم، که خیلی‌ها در کشور و خارج از کشور به دنبال مذاکره بودند و رهبری این نرمش را اعلام و کشور وارد مذاکره و کشور وارد برجام شد؛ اما اشکالاتی در برجام وجود دارد و بد امضا شده، ولی الان زمان پرداختن به آن نیست. آمریکا برجام امضا شده را قبول و تصویب کرد و بالاخره سازمان ملل تصویب نمود و ایران به همه تعهدات برجام خود عمل کرد و آمریکا بدون هیچ بهانه‌ای از برجام خارج شد. الان هم برداشتن تحریم‌ها اولویت اول و بی اثر کردن تحریم‌ها، اولویت دوم ماست، تا اقتصاد کشور مقتدر شود.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری همه افرادی را که امروز نامشان در عرصه انتخابات مطرح است، افراد شایسته‌ای خواند و گفت: نکته مهم و اساسی این است که بستگی دارد مردم چه کسی را انتخاب کنند.

قاسمی در پاسخ به سوالی درباره استخراج رمز ارز اظهار کرد: اگر در کشور رمز ارز به عنوان شریان مالی باشد، نیازمند قوانین خاصی است و باید اول بستر آن ایجاد و بعد اجرایی شود، چرا که نبود بستر، شرایطی شبیه بورس را ایجاد می‌کند.

وی درباره تحرکات این روز‌های محمود احمدی نژاد افزود: احمدی نژاد همیشه متحرک و فعال بوده و برداشت خیلی‌ها از افراد درباره فعالیت‌های این روز‌های وی، این است که قصد حضور در انتخابات را دارد که بنده، چون اخیرا تماسی با وی نداشتم، نمی‌دانم در انتخابات آینده شرکت می‌کند یا خیر!

این دواطلب انتخابات ریاست جمهوری، با بیان اینکه در دوره مسئولیتم در کنار سردار سلیمانی ملاقات‌های بسیار مهمی داشته‌ام، تصریح کرد: اعتقاد دارم که می‌توانیم ارتباط خوبی با همسایگان و با تمام دنیا داشته باشیم.

قاسمی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم تمام تولید داخل را تامین کنیم، می‌توانیم در زمینه صادرات با کشور‌های دیگر وارد ارتباط شویم، اما اول باید معیشت و اقتصاد مردم را حل کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تابناک درباره مهم‌ترین رقیبش در انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: چون آرایش سیاسی کشور هنوز کامل شکل نگرفته است، انتخابات پیش‌بینی نشده‌ای در پیش داریم و از این روی، می‌توان این پیش بینی را برای پس از تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان اعلام کرد.

وزیر سابق نفت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه می‌خواهد به شهرداری برود یا خیر، بیان کرد: من برنامه‌ای برای حضور در شهرداری ندارم.

قاسمی در مورد برنامه‌های خود تاکید کرد: کشور در حال رکود است و این اتفاقات به خانواده‌ها هم ضرر می‌رساند. بازار ۸۰ میلیونی داریم که می‌تواند به اقتصاد کمک کند که نگاه بنده بر این بازار‌ها متمرکز خواهد بود.

وی در پاسخ به این که آیا با آمدن رئیسی از انتخابات کنار می‌رود یا خیر گفت: در مورد فرض و مساله‌ای که هنوز اتفاق نیفتاده، صحبت نمی‌کنم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.027 seconds.