.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مهارتِ انتخاب کردن
به قلم مهندس عباس قاسمی سوچلمایی
مهارتِ انتخاب کردن

شمال نیوز: روانشناسان بر این باورند که همه ما تاحد زیادی در زندگی، تحت تأثیر انتخاب‌های خود هستیم به عبارت دیگر اگر در انتخاب‌های خود دقّت کنیم و دست به گزینش درست بزنیم، قطعاً در آینده نزدیک، شاهد پیشرفت‌هایی در همان بخش خواهیم بود و اگر برعکس انتخاب‌هایی دقیق و خردمندانه نداشته باشیم، از همان نقطه ضربه می‌خوریم  و آسیب می‌بینیم. پس اگر به فکر آبادی فردای خود هستیم باید امروز در انتخاب‌های خود وسواس داشته باشیم.

با توجه به نزدیکی دوماهه تا انتخابات شورای شهر و روستای دور ششم باید بگویم انتخابات پارلمان شهری، شورای روستا و آنچه که در این بخش رخ می‌دهد مصداقی عینی از درستی این دیدگاه است که ما تا چه حدی می‌توانیم از انتخاب‌های خود آسیب ببینیم یا رشد کنیم.

پارلمان شهری از آنجا اهمیت دارد که برای حوزه‌ای گسترده با عنوان مدیریت شهری، تصمیم‌گیری می‌کند و شهروندان سایه تصمیمات این مجلس کوچک شهری را در زندگی روزانه خود حس می‌کنند، به‌عنوان نمونه آنچه که در قالب طرح الحاق ده روستا به حوزه شهری مرکز استان افزوده شد، یکی از همین تصمیمات عجولانه بود که ساکنان این مناطق بعدها هر کاری کردند نتوانستند این مصوبه شورا را «مُلغی و نامعتبر» سازند و امروز در معرض تبعات این تصمیم قرار دارند.   

واضح است که اگر این تصمیمات، از سر آگاهی، دغدغه و کارشناسانه باشد، شاهد آسایش و رفاه بیشتر شهروندان هستیم و اگر برعکس، مانند برخی تصمیمات و رخدادهای شورای شهر دور پنجم از سرِ سوداگری و منفعت‌طلبی باشد، شهروندان آسیب خواهند دید و سایه سیاه انتخاب خود را بر سر خود احساس خواهند کرد.

امروز که کمتر از دوماه تا انتخابات شورای شهر و روستا زمان باقی مانده از شهروندان شریف مرکز استان و دارندگان حق رأی تقاضا داریم نه با پول به کسی رأی بدهند و نه به ظاهر کسی فریفته شوند و برگ ارزشمند رأی خود را به وی واگذار کنند. کسی که با خرید آرای مردم به نمایندگی آنان انتخاب شود، نماینده شایسته‌ای نخواهد بود چون قطعاً به عزم تجارت آمده و در پی سوداندوزی است و فردی که با ظاهر آراسته و اصطلاحاً اتوکشیده آمده نیز طرحی برای خدمت به مردم ندارد.

به افکار عمومی توصیه می‌کنیم به گذشته نامزدها، حامیان پیدا و پنهان آنان طرح‌هایی که در دست دارند، با دقت و وسواس توجه کنند و  مطالبی که می‌نویسند و ادعاهایی که طرح می‌کنند را بخوانند و با دیگر نامزدها مقایسه کنند، شناخت نامزد برتر و «انتخاب اصلح» در همین مدت زمان و با همین مکانیسم‌ها ممکن است.

از کسانی‌که دستِ کم یک دوره در شورای شهر مرکز استان عضو بودند بپرسید کدام طرح شاخص و کار ماندگار را برای ساری انجام دادند وکدام طرح زیرساختی را به پارلمان محلی پیشنهاد دادند و اگر پاسخ قابل قبولی داشتند، به بقیه سخنان آنان گوش کنید یا مقالات‌شان را بخوانید.     

براساس مطالب گفته‌شده باید تأکید کرد انتخاب کردن در همه شئون زندگی، یک مهارت است که باید هنرمندانه صورت گیرد و در صورتی‌که این مهارت را نداشته باشیم و یا در خود تقویت نکنیم، نمی‌توانیم فردای شهر را با مشکلات کمتری تصور کنیم.
 
انتخابات شورای شهر نیز از آنجایی اهمیت دارد که افراد منتخب، تا چهار سال برای شهر و شهروندان تصمیم می‌گیرند و امور مهمی چون پسماند و ترافیک و فوریت‌های عمرانی شهر با تصمیم آنان رقم خواهد خورد و تعیین تکلیف خواهد شد و اگر ما در این بخش حساسیت لازم را نداشته باشیم، فردا باید قبل از هر کس، خودمان را سرزنش کنیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.