.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تشریح نحوه تزریق واکسن کرونا در مازندران/واکسن خلاف پروتکل‌های تعریف شده تزریق نکردیم
معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نحوه تزریق واکسن کرونا به کادر درمانی و پاکبان‌های استان را تشریح کرد.

به گزارش شمال نیوز، قاسم اویس در ارتباط با آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا به کادر درمانی مازندران، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی ۲۳ هزار دوز واکسن روسی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار می‌گیرد که برای تزریق کادر بهداشتی درمانی اختصاص پیدا می‌کند.

 

وی در پاسخ به این سوال که بر اساس اعلام مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی قرار بود که واکسن کرونا کادر درمان تا قبل از پایان سال انجام شود، گفت: منتظر دریافت واکسن‌های سهمیه استان بودیم.

 

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه سرعت دریافت واکسن در کشور بیشتر شده است، افزود: کل واکسنی که تاکنون دریافت کردیم برای ۱۷ هزار نفر بوده ولی در حال حاضر ۲۳ هزار واکسن هم قرار است از روزهای آینده در استان تزریق شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد، افرای خارج از پروتکل‌های تعریف شده واکسن دریافت کرده باشند،گفت: تزریق واکسن براساس اسنادی که به ما اعلام شده توزیع شده است.

 

اویس خاطر نشان کرد:  تعدادی از کادر درمان،جانبازان آسایشگاهی، سالمندانی آسایشگاهی و تعدادی از پارکبان‌ها تزریق شده است.

 

وی ادامه داد: به هیچ فردی خارج از سندی که دریافت کردیم واکسن تزریق نشده است.

 

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به این سوال که برخی از پزشکان براساس سند تعریف شده در لیست تزریق کرونا قرار نداشتند اما ظاهرا واکسن دریافت کرده و حتی شنیده شده است که خانواده برخی از اعضای کادر درمان واکسن دریافت کرده‌اند، گفت: مسائلی که مطرح می‌شود یک ادعا است از طرفی دیگر معاونت بهداشتی درمانی دانشگاه لیست افراد واجد شرایط واکسن را از مسؤولان بیمارستان‌ها دریافت می‌کند و به ما اعلام می‌شود که در بخش‌های تعریف شده وزارت بهداشت فعال هستند و حائز شرایط دریافت واکسن هستند.

 

وی ادامه داد: برخی از افراد انتظار دارند در شرایط حاضر به دلیل اینکه در مراکز درمانی فعال هستند واکسن دریافت کنند و امکان دارد برای خودشان اولویت تعریف کنند در حالی که اولویت دریافت واکسن بر اساس پروسه مشخص شده وزارت بهداشت است.

 

اویس درباره اتفاقاتی که در برخی از استان‌های کشور به ویژه در حوزه واکسن پاکبان‌ها، گفت: مواردی از این دست در حوزه دانشگاه علوم پزشکی استان نداشتیم از طرفی اگر قرار باشد واکسن اضافه‌ای وجود داشته باشد واجب تر از مدیران شهری خود بنده هستم و اگر قرار باشد خودم نزنم به هیچ وجه اجازه نمی‌دهم افراد غیرمرتبط دریافت کنند.

 

وی در ارتباط با نحوه دریافت لیست واکسن افراد واجد شرایط در بخش پاکبان‌های استان، بیان کرد: به استانداری اعلام کردیم که لیست پارکبان‌های واجد شرایط را برای تزریق واکسن در اختیار ما قرار دهد و تاکنون موارد تزریق واکسن به افراد غیر را نداشتیم.

 

اویس در پاسخ به این سوال که اگر مواردی وجود داشته باشد که افراد خارج از مجوزهای تعیین شده واکسن دریافت کرده باشند، دانشگاه چه اقدامی انجام می‌دهد، افزود: قاعده‌اش این است که به دستگاه‌های نظارتی و اجرایی به عنوان تخلف معرفی شوند، مسؤولیت تنظیم لیست افرادی هستند که تهیه می‌کنند، کادر درمانی تزریق کننده واقعا گناهی در این زمینه ندارد، لیست افرادی که واکسن دریافت می‌کنند در سامانه ما ثبت شده است و افراد با کد ملی شناسایی شده هستند.

 

وی در ارتباط با وضعیت تزریق واکسن کرونا پارکبان‌های استان، گفت: ۲ هزار ۷۰۰ دوز برای هزار و ۳۵۰ نفر در اختیار این گروه قرار گرفته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه پنجمین مرحله فاز اول تزریق واکسن کرونا در استان مازندران انجام می‌شود،گفت: تمرکز ما روی کادر درمان فعال در بخش کرونا، جانبازان و سالمندان آسایشگاهی است.

 

عباس موسوی خاطر نشان کرد: تزریق واکسن فاز یک اواخر هفته آینده به اتمام می‌رسد و اواسط  اردیبهشت ماه فاز دوم واکسن کرونا را تزریق می‌کنیم.

 

در آخرین آمار منتشر شده تعداد مبتلایان جدید کرونا استان مازندران ۶۰ بیمار جدید در مراکز دانشگاه علوم پزشکی مازندران پذیرش شدند و ۲۲ بیمار کرونایی بهبود و از مراکز درمانی ترخیص شدند،۳۳۳ نفر در مراکزدرمانی بستری هستند که ۵۳ نفر از افراد متبلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.477 seconds.