.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیت الله لائینی :
عاملان افول صنایع داخلی شناسایی شوند/ مذاکره برجامی نیاز نیست
شمال نیوز : نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: قاچاق، واردات بی رویه و ناکارامدی ها سبب شد تا بخشی از صنایع و تولیدات زمین زده شود و باید مقصران و مسببان سقوط و افول صنایع شناسایی شود.
عاملان افول صنایع داخلی شناسایی شوند/ مذاکره برجامی نیاز نیست

به گزارش شمال نیوز، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های مجازی نمازجمعه ساری با گرامیداشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان خواستار بهره گیری از فیوضات معنوی و تقوی الهی اظهار داشت: باید حرمت ماه خدا و میزبان را رعایت کنیم زیرا اگر باتقوا باشیم از عهده احترام به ماه روزه برخواهیم آمد.

وی با اشاره به فرازی از خطبه‌های نمازجمعه حضرت علی (ع) افزود: غایت و هدف آمدن پیامبر را رسیدن بشریت به رحمت الهی است و پیامبر برای رسیدن به این هدف کتاب و قرآن مجید را در اختیار دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید خود را با قرآن انس دهیم، تصریح کرد: هرچیزی با قرآن تماس پیدا کند، مکر به کرامات قرآن کریم خواهد شد و اگر قرآن وارد دل انسان شود، انسان رنگ و بوی خدایی خواهد گرفت.

آیت الله محمدی لائینی با عنوان اینکه انسان باید نسبت به دین خدا سفت و سخت و نسبت به مردم مهربان باشد، یادآور شد: باید دل و جان خود را ظرف قرآن کریم قرار دهیم.

امام جمعه ساری با گرامیداشت رحلت عالم ربانی شیخ مفید اظهار داشت: در کتاب این عالم ربانی آمده، ماه رمضان بزرگ و برترین همه ماه‌ها است و در واقع ماه آغاز سال معنوی و عرفانی است.

وی با اظهار اینکه روزه گرفتن سخت است، داشتن صبر را الزامی دانست و گفت: بی رنج گنج میسر نمی‌شود.

وی با اشاره به روز زمین پاک، پسماند را در استان معضل و سبب آلودگی آب، خاک و هوا دانست و گفت: زمین خدا را باید از آلودگی‌های ظاهری و گناه پاک نگه داشت.

جلوی رسوخ فرهنگ بی دینی و غربی را بگیریم

آیت الله محمدی لائینی سالروز تأسیس انقلاب فرهنگی را گرامی داشت و گفت: طبق فرمایش حضرت امام راحل آن چیزی که ما را می‌ترساند وابستگی فرهنگی است، از این رو نباید بگذاریم فرهنگ بی دینی و سکولار و غرب در میان خانواده و جامعه رسوخ کند و باید مروج فرهنگ دین و ارزش‌های اسلامی باشیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم فرهنگ ناب اسلامی و دینی در جامعه تاکید و گفت: در شرایط کرونایی نباید اجازه دهیم به بستر فرهنگ دینی و اسلامی کمترین آسیبی وارد شود.

امام جمعه ساری با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی گفت: از مسئولان تقاضا داریم اجازه دهند با رعایت پروتکل‌های شدید بهداشتی، مساجد و اماکن مذهبی به صورت محدود باز باشند و نماز جماعت برگزار شود.

مراکز تولید به دلیل نارکارآمدی ها زمین خوردند

وی با بیان اینکه امسال سال تولید، پشتیانی ها و مانع زدایی است، گفت: انتظار داریم همه مسئولان شعار را جدی گیرند و نگذاریم مراکز تولید و صنایع زمین خورند و بخشی از صنایع و کارخانه با دلیل نارکارآمدی های، قاچاق، واردت بی رویه و غیره زمین زده شده است.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: زمانی تولیدات چوب و کاغذ به ۱۷۰ هزار تن رسید و اکنون به ۲۵ هزار تن کاهش یافت و یک خط آن راکد شده است.

وی از سازمان جنگل‌ها خواست تا بدهی خود را به صنایع چوب و کاغذ بپردازد و ادامه داد: این سازمان باید مواد اولیه صنایع چوب و کاغذ را تأمین کند.

امام جمعه ساری به مشکلات حقوقی و مالکیتی نساجی قائمشهر اشاره کرد و گفت: برای حل مشکلات این صنعت ضرب العجل فوری داده شد تا مسائل حل شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید براینکه با مقصیرین و مسببان منحنی سقوط وافول صنعت از جمله نساجی و چوب و کاغذ شناسایی شود، گفت: صنایع ما توسط خارجی‌ها زمین زده نشد بلکه داخلی‌ها در آن دست داشتند در حالی که به فرمایش مقام معظم رهبری، ایران اسلامی به شرط مدیریت قوی می‌تواند، شکوفاترین اقتصاد را داشته باشد.

امام جمعه ساری انجام مذاکرات درباره برجام اشاره کرد و گفت: برجام دیگر جای مذاکره ندارد زیرا تحریم‌های جدیدی افزوده شده و سایت نطنز را چندبار مورد حمله قرار دادند و به فرمایش مقام معظم رهبری اول همه تحریم‌ها باید برداشته شود و سپس راستی آزمایی صورت گیرد.

آیت الله لائینی با اظهار اینکه مذاکره فرسایشی و زمانبر به نفع دشمن است، گفت: مذاکرات نباید طولانی و فرسایشی باشد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.055 seconds.