.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با جزئیات بیشتر از ثبت نام کنندگان ؛
آمار نهایی ثبت‌نامی‌های شورای روستایی مازندران به ۱۶ هزار نفر رسید
ستاد انتخابات مازندران با افزایش آمار نهایی ثبت‌نام شورای روستایی استان به ۱۶ هزار و ۴۵ نفر ، اعلام کرد که انتخابات در ۲ هزار و ۴۴۶ روستا برگزار می‌شود.
آمار نهایی ثبت‌نامی‌های شورای روستایی مازندران به ۱۶ هزار نفر رسید

به گزارش شمال نیوز،  گزارش نهایی این ستاد که دوشنبه شب منتشر شد نشان می دهد که تعداد ثبت نام داوطلبان در ۵۰ روستا به حد نصاب نرسیده است که به معنای عدم برگزاری انتخابات در این روستاها است.

 

طبق این گزارش ، برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در ۲۱ روستا هیچ کس داوطلب نامزدی نشد و در ۲۹ روستا هم تعداد ثبت نامی ها کمتر از تعداد اعضای اصلی و علی البدل مورد نیاز برای فعالیت شورا است.

 

بر اساس قانون شوراها ، تعداد اعضای شورا در روستاهای دارای تا یکهزار و ۵۰۰ نفر جمعیت سه نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی البدل و در روستاهای دارای بیشتر از یکهزار و ۵۰۰ نفر جمعیت هم پنج نفر عضو اصلی و سه نفر عضو علی البدل است .

 

طبق قانون برای برگزاری انتخابات در روستاها آمار داوطلبان باید به تعداد اعضای اصلی و علی البدل باشد.

 

ستاد انتخابات مازندران تعداد روستاهای واجد شرایط برای برگزاری انتخابات در ششمین دوره را ۲ هزار و ۴۹۶ پارچه اعلام کرده بود.

 

روستاهایی که تعداد داوطلبان نامزدی در آنها به حد نصاب نرسیده ، برای دوره جدید شورای اسلامی نخواهند داشت و وظایف شورا را طبق قانون شورای بخش انجام خواهد داد.

 

طبق گزارش ستاد انتخابات مازندران در آخرین روز مهلت قانونی  هفت هزار و ۱۰۹ داوطلب موفق به نهایی کردن ثبت نامشان شدند که معادل ۴۴.۳ درصد کل داوطلبان ثبت نام شده در طول یک هفته بوده است.

 

ثبت‌نام داوطلبان نامزدی ششمین دوره شورای اسلامی روستاها از صبح دوشنبه ۱۶ فروردین ماه آغاز شد و قرار بود تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین ادامه یابد که وزارت کشور برای چند ساعت آن را تمدید کرد.

 

جزییات بیشتر 

 

برای ششمین دوره انتخابات شوراهای روستایی مازندران ۹۹۶ زن ثبت نام کردند که معادل ۶ درصد کل داوطلبان است و نسبت به دوره پنجم افزایش بیش از ۲۵ درصدی دارد.

 

بیشتر ثبت نام شدگان از لحاظ مدرک تحصیلی زیر دیپلم هستند. تعداد این داوطلبان هشت هزار و ۱۱۵ نفر و معادل ۵۰.۵ درصد است. حدود ۲۱ درصد از داوطلبان هم به تعداد سه هزار و ۳۳۲ نفر دارای مدرک دیپلم هستند. ۹۶ نفر دارای مدرک حوزوی ، ۲۳ دکترا و ۶۹۴ فوق لیسانس هم در میان ثبت نام شدگان برای شورای روستاهای مازندران دیده می شوند.

 

طبق گزارش ستاد انتخابات مازندران ، چهار هزار ۲۹۱ نفر از داوطلبان معادل حدود ۲۷ درصد دارای سابقه فعالیت در شوراها هستند اگر چه آمار باسابقه ها نسبت به دوره پنجم حدود ۳۳ درصد کاهش دارد.

 

۹ هزار و ۲۳۰ نفر از داوطلبان شغلشان را « آزاد » اعلام کرده اند که معادل ۵۷.۵ درصد کل افراد ثبت نام شده است. در میان داوطلبان ۱۲ پزشک ، ۸۰ نظامی ، ۳۹ وکیل یا قاضی ، ۲۹ استاد دانشگاه و ۴۷ روحانی هم حضور دارند. با این وصف آمار کشاورزانی که داوطلب نامزدی شوراهای اسلامی روستاهای مازندران شدند یکهزار و ۵۸۳ نفر معادل ۹.۸ درصد و کمتر از آمار کارمندان است که یکهزار و ۶۹۵ نفرشان ثبت نام کردند که معادل ۱۰.۵ درصد کل داوطلبان است.

 

در میان داوطلبان شورای روستایی مازندران ۳۵۱ نفر بیکار هم حضور دارند در حالی که ۸۷۸ نفر شغلشان را « سایر » اعلام کرده اند. بازنشستگان هم به تعداد یکهزار و ۶۷۲ نفر معادل اندکی بیش از ۱۰ درصد داوطلب شورای روستاهای مازندران شدند.

 

به گزارش ایرنا، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و تیره های عشایری روز ۲۸ خرداد همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار می شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.209 seconds.