.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار جدی به مازنی ها ؛
مازندران در آستانه ورود به وضعیت سیاه کرونایی
شمال نیوز : همزمان با افزایش مجدد ابتلا به کرونا، شاهد اجرای طرح محدودیت‌هایی کرونایی در اکثر شهرهای کشور هستیم.
مازندران در آستانه ورود به وضعیت سیاه کرونایی

شمال نیوز : به رغم ایجاد محدویت کرونایی در روزهای اخیر، اما همچنان مازندران در آستانه تبدیل شدن به وضعیت سیاه کرونایی قرار دارد.

به گزارش شمال نیوز ،  همزمان با افزایش مجدد ابتلا به کرونا، شاهد اجرای طرح محدودیت‌هایی کرونایی در اکثر شهرهای کشور هستیم.

بابلسر نیز یکی از شهرهای شمالی ایران بوده که نقطه اتصال شرق و غرب استان مازندران است و به واسطه برخورداری از مواهب الهی و جاذبه‌های متعدد گردشگری سالانه پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط ایران و جهان است اما اکنون قرار گرفتن این شهر در شرایط قرمز کرونایی سبب اجرای محدودیت‌های متعددی شده و به واسطه آن گروه های شغلی 2، 3 و 4 در این شهرستان تعطیل شدند.

باقریان رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بابلسر در این باره اظهار داشت: مشاغل گروه دو، سه و چهار به صورت کامل بمدت 10 روز تعطیل خواهند بود و مشاغل آسیب دیده ای که از بسته حمایتی دولت استفاده نکرده اند اکنون مشمول استفاده از این طرح می‌شوند. دولت حتما با تداوم تعطیلات کرونایی بسته‌های حمایتی برای مشاغل در نظر می‌گیرد.

رضا شفیع‌زاده سماکوش، مدیر آموزش و پرورش بابلسر نیز از تعطیلی کامل مدارس این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به افزایش شیوع کرونا و نظر به مصوبات اخیر ستاد کرونای شهرستان و استان و به منظور قطع زنجیره ابتلا و حفظ سلامت دانش آموزان و فرهنگیان تمامی مدارس بابلسر اعم از دولتی، شاهد، غیردولتی، پیشتازان و سمپاد از فردا به مدت یک هفته در تمامی مقاطع تعطیل است و هیچ یک از معلمان، مدیران و کادر اجرایی مدارس مجاز به حضور در مدرسه نیستند.

وی با بیان اینکه آموزش‌ها به صورت مجازی برای دانش آموزان استمرار دارد، تصریح کرد: درباره تعطیلی مدارس ما تابع مصوبات ستاد کرونا استان و شهرستان هستیم.

مرادی معاون مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری مازندران نیز از انسجام تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادها برای اجرای مصوبات ستاد کرونا خبر داد و اظهار داشت: مصوبات ستاد کرونای استان و کشور باید به صورت منظم و بدون کم و کاستی در سطح شهرها و روستاهای مازندران اجرایی شود.

وی به اهمیت نقش رسانه و فضای مجازی در آگاهی‌رسانی و افزایش سواد رسانه در سطح جامعه برای قطع زنجیره ابتلا به کرونا اشاره کرد و تاکید کرد: تابلوهای تبلیغاتی باید با پیوست کرونایی در سطح شهرستان نصب شود.

مرادی با اشاره به نقش بازار در پیشگیری از ابتلا به کرونا و اهتمام دولت برای جبران بخشی از خسارت‌دیدگان کرونایی گفت: بازار روز محل ازدحام و تجمع مردم بوده و در شرایط کنونی باید برای مدت یک هفته تعطیل شود.

وی با بیان اینکه انسجام بابلسر در حوزه مقابله با کرونا از زمان شیوع این ویروس منحوس تا به امروز مشهود است، تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا سلامت مردم حفظ و زنجیره ابتلا به کرونا قطع شود.

اسماعیل حسن‌زاده، فرماندار بابلسر نیز به اجرای منظم طرح محدودیت تردد خودروهای غیربومی در سطح شهرستان اشاره کرد و با بیان اینکه در بحث اجرای طرح محدودیت تردد خودروهای غیربومی، نیروی انتظامی، پلیس راهور و بسیج در صحنه حضور دارند و صاحبان خودروهایی که سکونت آنها احراز نشود اعمال قانون می‌شوند و افرادیکه سکونت‌شان احراز شود با خیال راحت می توانند در سطح شهرستان تردد کنند.

وی افزود: افرادی‌که پلاک خودروی سواری آنها غیر بومی باشد اما گواهی دلیل بر سکونت نظیر کارت ملی، بیمه نامه معتبر و سند مالکیت یا اجاره نامه معتبر به همراه داشته باشند نیاز به برگه تردد ندارند و جریمه نمی‌شوند و در صورت جریمه توسط دوربین‌های کنترل ترافیک بعد از بیست روز با مدارکی که دلیل بر سکونت آنها باشد می توانند برای رفع سوء اثر جریمه به پلیس راهور مراجعه کنند.

فرماندار بابلسر تصریح کرد: اینکه بگوییم صرفا" ورود مسافر سبب افزایش ابتلا به کرونا شده، صحیح و پسندیده نیست. اگر پیک ابتلا فقط در استانهای گردشگرپذیر می‌بود این جمله صدق می‌کرد اما وقتی ابتلا در تمام نقاط کشور افزایش می‌یابد نشان از یک اپیدمی کلی است.

وی افزود: عدم رعایت همگانی و عادی‌انگاری، بازار شب عید، دورهمی‌های خانوادگی و برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های جمعی و مسافرت‌ها دلایل مهم در افزایش ابتلا بوده است.

فرماندار بابلسر با اشاره به اینکه انتظار می‌رود در این ایام، همه منجمله اصناف کمک کنند تا این شرایط مهار و کنترل شود، افزود: حجم تردد پلاک‌های غیر بومی در این شهرستان به‌واسطه مقصد اول گردشگری استان بودن و نیز نقطه اتصال شرق و غرب استان بودن زیاد است و این موضوع سبب توقف و اسکان حجم زیادی از مسافران در بابلسر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید افزایش پیدا کند و رسانه و فضای مجازی نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و تحقق این مهم دارند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.005 seconds.