.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آری به جمهوری اسلامی؛
۱۲ فروردین روزی برای همه ایرانیان
دوازدهمین روز از فروردین ۱۳۵۸ بیش از ۹۸ درصد مردم ایران با تفکر و اندیشه‌های متنوع، مختلف در قالب برگزاری همه پرسی سراسری، آری قاطعی به جمهوری اسلامی گفتند.

شمال نیوز: دوازدهمین روز از فروردین ۱۳۵۸ بیش از ۹۸ درصد مردم ایران با تفکر و اندیشه‌های متنوع، مختلف در قالب برگزاری همه پرسی سراسری، آری قاطعی به جمهوری اسلامی گفتند.

۱۲ فروردین روزی برای همه ایرانیانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،۱۲ فروردین ۱۳۵۸ نتایج رفراندوم تغییر نظام حکومت ایران که روز‌های ۱۰و ۱۱ فروردین برگزار شد، اعلام و بیش از ۹۸ درصد واجدین شرایط در این همه پرسی به جمهوری اسلامی رای آری دادند.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷، به دعوت امام خمینی (ره) همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی ایران در روز‌های ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر کشور برگزار شد.

براساس اعلام دولت موقت، در رفراندم برگزار شده، ۲۰ میلیون و ۲۸۸ هزار تن (۹۸ و دو دهم درصد آراء) به حذف سلطنت و برقراری نظامی اسلامی بله گفتند.

بنیانگذار جمهوری اسلامی از روز‌های نخستین پیروزی انقلاب، تاکید ویژه‌ای به برگزاری رفراندوم داشتند و روز ۱۲ فروردین را روز نخستین حکومت الله دانستند که در تقویم رسمی نیز این روز به عنوان «روز جمهوری اسلامی» نامگذاری شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.157 seconds.