.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توصیه‌هایی برای خرید و نگهداری ماهی قرمز
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: ماهی قرمز در صورت سالم و شاداب بودن، هیچ گونه بیماری را به انسان منتقل نمی‌کند.

به گزارش شمال نیوز، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: ماهی قرمز در صورت سالم و شاداب بودن، هیچ گونه بیماری را به انسان منتقل نمی‌کند.

 

مجید اسدی ، ضمن تبریک به مناسبت نزدیک شدن به ایام نوروز و آغاز سال جدید گفت: ماهی قرمز نماد طراوت و حیات است و سبب آرامش اعضای خانواده می‌شود و این ماهی‌ها در صورت سالم و شاداب بودن، هیچ گونه بیماری را به انسان منتقل نمی‌کنند.

 

او افزود: در موقع خرید باید ماهی قرمز را از نظر ظاهری شامل وجود زخم روی پوست، بیرون زدگی چشم و خوردگی باله‌ها که از علایم بیماری ماهی است بررسی کرد و در صورت وجود هر یک از علایم فوق، از خرید ماهی خودداری شود.

 

اسدی تصریح کرد: اگر از آب شرب شهری استفاده می‌کنیم باید به منظور کلرزدایی، آب مورد استفاده را ۲۴ ساعت در هوای آزاد قرار دهیم تا کلر موجود در آب از بین برود، سپس آب کلر زدایی شده را به آب ماهی اضافه کنید.

 

او بیان داشت: برای ضد عفونی تنگ ماهی از نمک طعام به میزان ۳۰ گرم نمک در یک لیتر آب به مدت ۱۰ دقیقه می‌توان استفاده کرد.

 

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک با اشاره به اینکه مطلوب‌ترین دمای آب بیست الی بیست پنج درجه سانتی گراد است، افزود: برای تعویض آب تنگ ماهی باید یک چهارم از آب ظرف را خالی و سپس آبی که یک روز قبل نگهداری شده جایگزین شود.

 

او با بیان اینکه روزی یک یا دوبار به ماهی‌ها غذا داده شود و هر بار به اندازه‌ای باشد که بلافاصله توسط ماهی مصرف شود، تأکید کرد: تنگ ماهی را در معرض مستقیم و شدید نور آفتاب قرار ندهید.

 

اسدی توصیه کرد: شهروندان ماهی قرمز را پس از ایام نوروز در رودخانه، سد و منابع آبی رها سازی نکنند و بهترین مکان برای رها سازی حوضچه‌های موجود در پارک‌های شهر است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.424 seconds.