.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شهید شاخص جامعه ورزش مازندران در سال ۱۴۰۰ معرفی شد
شهید حسن فقیه جویباری به عنوان شهید شاخص جامعه ورزش مازندران در سال ۱۴۰۰ معرفی شد.

به گزارش شمال نیوز، شهید حسن فقیه جویباری از سوی اداره کل ورزش و جوانان و سازمان بسیج ورزشکاران سپاه کربلا مازندران به عنوان شهید شاخص جامعه ورزش استان در سال ۱۴۰۰ معرفی شد.

 

شهید حسن فقیهی متولد سال ۱۳۳۳ اهل شهرستان جویبار پایتخت کشتی جهان، مهد دلیران و پهلوانان نامی جهان و کشور می‌باشد.

 

او آموزش کشتی را از نونهالی و با حضور در مجامع مختلف کشتی شروع به آموختن کرده و مدارک و مدارج مختلف کشتی را در سطوح مختلف تا قهرمانی استانی و کشوری و به عنوان رئیس هیات کشتی شهرستان جویبار در پرونده خود دارد.

 

این ورزشکار شهید از همراهان و هم‌رزمان سرداران شهیدی، چون سردار بی سر شهید ذبیح الله عالی فرمانده گردان مسلم بن عقیل، سردار صابریان فرمانده سپاه شهرستان جویبار و سردار شعبانعلی فکوری معلم مجاهد، متفکر و عارف محسوب می‌شود واز افتخارات دیگر این شهید شهادت دو برادر دیگر ایشان به نام‌های علی و محمد فقیهی می‌باشد.

 

سرانجام این شهید بزرگوار در پنجم اسفند ماه سال ۱۳۶۲ در مناطق جنگی دهلران در عملیات غرور آفرین والفجر ۶ به درجه رفیع شهادت نائل شد و پس از ده سال به عنوان شهید مفقودالاثر در سال ۱٣٧٢پیکر مطهر او در کنار سایر همرزمانش به خاک سپرده شد.

 

سرهنگ افشار مسئول سازمان بسیج ورزشکاران مازندران هدف از انتخاب شهدای شاخص را معرفی الگو‌های برجسته و نمونه به آحاد جامعه بهدخصوص جوانان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: جوانان و عموم مردم باید با الگوگیری از سیره و ویژگی‌های شخصیتی و سبک زندگی این شهدا و انس بیشتر با آن‌ها سعی در الگوپذیری از آنان کنند.

 

او با بیان اینکه سازمان بسیج ورزشکاران استان مازندران از سال ۸۹ شهدای شاخص استان را از بین ۱۲۰۰ شهید ورزشکار معرفی می‌کند، افزود: سازمان بسیج ورزشکاران به طور رسمی با همراهی اداره کل ورزش و جوانان استان و با همکاری هیات‌های ورزشی استان هر ساله به معرفی شهدای شاخص می‌پردازد و امسال نیز شهید بزرگوار حسن فقیهی جویباری به عنوان شهید شاخص استان و شهید شاخص شهرستان جویبار انتخاب شدند.

 

او در ادامه افزود: در سال ۱۴۰۰ علاوه بر تعیین و معرفی شهید شاخص استانی هر یک از کانون‌های بسیج ورزشکاران سراسر استان با همکاری ادارات ورزش و جوانان و هیات‌های ورزشی نسبت به معرفی شهید شاخص اقدام کردند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.043 seconds.