.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مهندسیِ توسعه پایدار
دکتر فرهاد صالحیان *
مهندسیِ توسعه پایدار

شمال نیوز: روز 5 اسفند زادروز حکیم خواجه نصیر الدین طوسی دانشمند نامدار شیعه‌مذهب سده هفتم است که در تقویم مناسبت‌ها به‌عنوان «روز مهندس» نام‌گذاری شد.

 

تعیین یک روز به نام یک فرد یا یک رَسته درحقیقت اقدامی نمادین برای قدردانی از آن فرد یا رَسته است و ارزش حضور آنان را به جامعه، یادآور می‌شود و ابداً به این معنا نیست که در سایر ایام سال، یاد و نام آنان را پاس نداریم  و از فرصت‌هایی که برای ما ساختند، قدردانی نکنیم، به‌ویژه مهندسان که هر روز و در هر بخش و هر ساحتی از جامعه، ضرورت وجودشان احساس می‌شود.  

 

امروز مفاهیمی چون مدرنیزاسیون و نوسازی، تولیدات صنعتی در مقیاس بالا، توسعه و پیشرفت و کشف افق‌های تازه در حوزه‌های مختلف علوم، مورد توجه و تأکید است و مهندسان کسانی هستند که زیرساخت‌های مورد نیاز برای این مهم را فراهم می‌سازند. نیاز جامعه به مهندسان در حوزه‌های مختلف و برای ساخت جهان حقیقی و مجازی بهتر و مناسب‌تر برکسی پوشیده نیست و ما درصورت برخورداری از مهندسانی روزآمد و متعهد، می‌توانیم بنیان‌های جامعه فردا را از امروز بسازیم.

 

مهندسان ما در دهه‌های اخیر اثبات کرده‌اند از توان علمی، انگیزه و توشه اعتقادی لازم برخوردارند و در برابر همه مشکلات و بن‌بست‌ها، یا راهی می‌یابند و یا راهی می‌سازند، کار و تخصص‌شان ساختن است و در این مسیر توقف و برگشت به عقب ندارند مگر این‌که با توان و هوشمندی بیشتری باز می‌گردند و مسیر توسعه و تعالی جامعه را باز می‌کنند.

 

روز مهندس در حقیقت روز نکوداشت کسانی است که در ساخت جامعه‌ای مطابق با استانداردهای جدید تلاش می‌کنند و در همه حوزه‌ها اعم از مسکن و جاده، زیرساخت‌های عظیم صنعتی و صنایع تولیدی حضوری مستمر دارند و در دوران جدید نیز به موازات فضای حقیقی، در ساخت فضای مجازی جامعه برابر استانداردها و قوانین کشور تلاش می‌کنند.

 

این روز را به همه مهندسان کشور که در زمینه‌های مختلف علوم فعالند، تبریک می‌گویم، تلاش سترگ‌شان را ارج می‌نهم و برای همه آنان، سلامت و موفقیت آرزو داریم و به آحاد جامعه یادآور می‌شویم در چند دهه گذشته، مهندسان به‌تنهایی یک پایه پیشرفت و توسعه کشور بوده‌اند و امیدواریم این نقش را در آینده نیز در نهایت کمال به انجام برسانند.

 

* مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.155 seconds.