.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کاهش 20 درصدی مصرف بنزین در مازندران
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مازندران با اعلام اینکه حجم مصرف مازوت در نیروگاه نسبت به سال گذشته رشد داشت، گفت: مشکلی در تامین سوخت دوم نیروگاه برق نداریم.

به گزارش شمال نیوز،  سبحان رجب‌پور  در جمع خبرنگاران درباره اقدامات انجام شده برای تامین فراورده‌های نفتی در شرکت ملی پخش منطقه ساری، اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد انواع فراورده‌های نفتی بیشتری توزیع کردیم.

 

وی  با بیان اینکه پس از تغییرات قیمتی که بنزین جایگزین سی‌ان‌جی در استان به درستی انجام شده و معادل ۲۰ درصد کاهش مصرف بنزین را داشتیم، گفت:  رشد ۱۵ درصدی استفاده از سی‌ان‌جی را شاهد بودیم و منطقه ساری نیز رتبه اول گاز سی‌ان‌جی را در سطح استان داشته است.

 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری در ارتباط با گاز مایع و اقداماتی که برای ساماندهی عرضه این محصول در دستور کار است، افزود: عرضه نفت‌گاز، نفت سفید و گاز مایع به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که با دو هدف شناسایی مصرف کنندگان عمده و سهولت در دریافت سوخت و جلوگیری از عرضه خارج از شبکه انجام شده است، در این طرح سرمایه مشترکان واقعی به صورت ماهانه و چند ماه یک بار در کارت‌های تهیه شده شارژ می‌شود.

 

 وی ادامه داد: این طرح از خردادماه انجام شده و این روند در حال انجام است

 

رجب‌پور در ارتباط با نفت سفید بیان کرد: حدود ۲۴ هزار و ۷۰۰ خانوار مازندرانی از نفت سفید استفاده می‌کنند که ۱۴ هزار و ۷۰۰ خانوار به صورت دائم و ۱۰ هزار مشترک هم فصلی نیاز به نفت سفید دارند.

 

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون هشت مرحله نفت سفید توزیع کردیم و ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد توزیع نفت سفید داشتیم و همه هدف ما تامین سوخت مصرف کنندگان واقعی است.

 

مدیر شرکت نفت پخش فرآوردهای نفتی مازندران در ارتباط با اقدامات انجام شده برای تامین سوخت نیروگاه برق شهید سلیمی نکا، بیان کرد: هر ساله در فصل زمستان به دلیل افزایش گاز مصرف خانگی متولیان امر مجبور به حذف سوخت گاز این مجموعه هستند و نیروگاه‌های برای ادامه روند فعالیت از سوخت دوم استفاده می‌کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: تامین سوخت نیروگاه به صورت روزانه بر اساس نیازی که اعلام می‌شود به صورت ویژه در دستور کار است براساس بررسی‌های کارشناسی انجام شده اگر مشترکان خانگی در ۱۰ درصد مصرف انرژی خودشان صرفه‌جویی کنند از قطع برق خانه و کارخانه‌ها جلوگیری می‌شوند.

 

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری ادامه داد: برای جلوگیری از قطع گاز خانگی تامین سوخت دوم کارخانجات سیمان و نیروگاه در دستور کار مجموعه ما قرار گرفته است.

 

رجبی با اعلام اینکه هر ساله ذخیره‌سازی در بالاترین سطح انجام می‌شود، گفت: برای ۱۰ ماهه امسال بیش از ۱۰۴ درصد نفت کوره به عنوان سوخت جایگزین در اختیار نیروگاه قرار گرفته است در حال حاضر سوخت معادل ۵.۵ تا ۶ میلیون لیتر نفت کوره و ۸۰۰ هزار لیتر نفت گاز در اختیار نیروگاه قرار می‌گیرد.

 

وی اضافه کرد: تامین سوخت نیروگاه برای دولت بسیار پرهزینه است به این دلیل که از نقاط مختلف از طریق نفتکش‌های جاده‌پیما باید منتقل شود و هزینه بسیار کلانی به دولت تامین می‌شود و کاهش ۱۰ درصدی مصرف نیاز به سوخت دوم در نیروگاه‌ها را کاهش می‌دهد.

 

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری خاطر نشان کرد: در سال جاری مصرف سوخت دوم نیروگاه آغاز شده که با همکاری متولیان امر در استان مشکلی از این بابت وجود ندارد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.039 seconds.