.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حماسه بی نظیر ۶ بهمن آمل نباید فراموش شود
معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه مازندران گفت: نباید اجازه داد با فاصله گرفتن از حماسه‌هایی نظیر ششم بهمن آمل، فراموشی تاریخی حاصل از شکاف نسلی دستآوردهای انقلاب را تهدید کند.

به گزارش شمال نیوز، حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده با بیان اینکه تاریخ پرفراز و نشیب دیار علویان حماسه کم نداشته، اما ششم بهمن را می‌توان یکی از درخشان‌ترین و شاید مهم‌ترین آن‌ها دانست، افزود: حادثه‌ای که حکایت از عمق نفوذ حکومت دینی در نهاد مردم این خطه دارد.

 

وی اظهار داشت: در اهمیت آن همین بس که حضرت امام راحل در وصیت نامه تاریخی خود به بزرگی از آن یاد می‌کند و اینکه حضرت امام در وصیت نامه خود از مردم آمل اسم می‌آورند، نشان از عظمت کار مردم این خطه دارد.

 

وی یادآور شد: عشق و ارادت مردم این دیار به خاندان آل‌الله همواره در تمام طول تاریخ وجود داشته است، عشقی که باعث شده نخستین حکومت علوی شیعی در ایران به خواست و اراده مردم مازندران پایه‌ریزی شود و ثمره گفتمانی آن بعد قرن‌ها در انقلاب اسلامی بازتولید گردد، گفتمانی که بعد از قرن‌ها مجدداً در مواجهه با منافقین در حادثه جنگل آمل و حماسه هزار سنگر تکرار شده است.

 

حجت الاسلام اسماعیل زاده یادآور شد: بسیج مردم این شهرستان در مقابل مزدوران کدخدای آن روزگار، دفاع مقدسی دیگر بود، دفاع از آرمان‌های الهی در قالب شهری که کدخداپرستان چپ قصد داشتند اهداف شومشان را با فتح آن عملی سازند، اهدافی که منافقین از اجرای آن در پایتخت طرفی نبسته بودند و حال آمده بودند تا با فتح شهرستان‌های کوچک‌تر آن را عملی سازند.

 

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: نکته دیگری که در این حادثه قابل تحلیل است، عدم شناخت صحیح از مردم ایران توسط جریان ضدانقلاب است و از مهمترین شاخصه‌های عجیب گروهک منافقین تحلیل کاذب و مبتنی بر تفکرات مارکسیستی بود، ویژگی که در تمامی جبهه ضدانقلاب مشترک بوده و همین شاخصه هم باعث شکست‌های پی‌درپی آنان در این چهل و اندی ساله شده است.

 

وی افزود: تحلیلی که فهمیدن نادرستی آن برای منافقین کمتر از یک روز طول کشید، حال آنچه مهم است این‌که نباید چنین خاطرات پرشکوهی نظیر این حوادث بی‌بدیل و تعیین کننده در تاریخ انقلاب، در ذهن‌ها کمرنگ شده و به فراموشی سپرده شود و نباید اجازه داد با فاصله گرفتن از آن حماسه‌ها، غبار فراموشی بر آنان بنشیند و فراموشی تاریخی حاصل از شکاف نسلی دست‌آوردهای انقلاب را تهدید کند./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.129 seconds.