.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرنوشت دریاچه ارومیه بهشت پرندگان را تهدید می کند
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران عدم مدیریت منابع آبی را از جمله دلایل خشکی بخشی از تالاب میانکاله بیان کرد و گفت: سرنوشت دریاچه ارومیه، بهشت پرندگان میانکاله را تهدید می کند.

به گزارش شمال نیوز، حسینعلی ابراهیمی  با بیان اینکه احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان نیازمند عزم همگانی است، احداث و حفر چاه‌های غیرمجاز را از جمله دلایل خشکی ۲۵ درصد خلیج گرگان در حوزه استحفاظی این استان بیان کرد.

 

وی با بیان اینکه باید مصوباتی برای احیای تالاب میانکاله در استانداری صورت گرفته است، افزود: باید برای احیای تالاب میانکاله از آب سد تجن و گلورد استفاده کنیم.

 

وی با اظهار اینکه برخورد با چاه‌های غیرمجاز در استان کند است، افزود: بیش از ۶۰ هزار حلقه چاه بلاتکلیف و غیرمجاز در استان داریم و عدم مدیریت صحیح منابع آبی از جمله دلایل خشکی تالاب میانکاله و خلیج گرگان است.

 

ابراهیمی یادآور شد: برای صیانت و حفظ تالاب میانکاله نیازمند عزم همگانی و جدی هستیم تابتوانیم این ذخیرگاه زیست کره را حفظ کنیم.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران، اظهار داشت: متأسفانه حاضریم برای همه ارکان از جمله صنعت و غیره آب تأمین کنیم اما بخشی نگری پدر محیط زیست را درآورده است و انتقال آب برای منابع زیستی با چالش‌هایی روبرو است.

 

وی کاهش دبی آب رودخانه‌ها را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: متأسفانه هزاران بهانه تراشی برای انتقال آب به میانکاله صورت می‌گیرد و سرنوشت دریاچه ارومیه تالاب میانکاله را تهدید می‌کند./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.