.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس مجمع نمایندگان در جمع رسانه ها ؛
زارعی : هیچ چیز محرمانه در شوراها و شهرداری نداریم / شفافیت امور در شوراها ضروری است
شمال نیوز : وی شفافیت امور در شوراها و شهرداری‌ها را امری اساسی دانست و گفت: هیچ چیز محرمانه در شوراها و شهرداری نداریم و همه مردم باید این مسائل را بدانند ....
زارعی : هیچ چیز محرمانه در شوراها و شهرداری نداریم /  شفافیت امور در شوراها ضروری است

شمال نیوز: رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به تولید بالای محصولات کشاورزی و باغی در استان گفت: متاسفانه در حوزه صادرات فعالیت رایزن های اقتصادی ما در کشورهای اطراف ضعیف است.
به گزارش شمال نیوز، منصورعلی زارعی در نشست با خبرنگاران با اشاره به عضویت نمایندگان استان در شورای قیمت گذاری محصولات اساسی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های استان بخش کشاورزی است و باید تلاش بیشتری در این بخش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی و در چند محصولات از جمله مرکبات و برنج رتبه اول را داریم، گفت: حدود یک میلیون تن برنج سفید و ۲.۷ میلیون تن مرکبات در استان تولید می‌شود که بخش عمده‌ای از محصولات کشور را تأمین می‌کند.

وی با تاکید براینکه کشاورزان و برنجکاران باید با اطمینان خاطر به تولید بپردازند، افزود: در سال‌های اخیر متأسفانه در زنجیره غذایی با مشکل مواجه بودیم اما در حوزه کشاورزی ۸.۸ درصد رشد مثبت داشتیم که ۲۲ درصد آن مربوط به مازندران بوده است.

زارعی با اظهار اینکه کشاورز نباید نگرانی در زمینه تولید داشته باشد، افزود: تولیدکننده باید برای صادرات تولید کند زیرا در کشور ۴.۵ میلیون تن تولیدات باغی داریم و نباید جلوی صادرات را گرفت.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با عنوان اینکه در سال‌های گذشته کشاورزان خسارت جدی دیدند و درختان چندین ساله خود را قطع کرده بودند، افزود: سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان باید به جد وارد شوند.

وی گفت: اواخر آذرماه شاهد تنظیم نامه‌ای برای وزارت صمت بودیم تا برای تنظیم بازار میوه شب عید جلوی صادرات گرفته شود این درحالی که طبق قانون برای جلوگیری از صادرات ممنوعیت داریم.

دولت باید ناظر واردات و صادرات باشد

وی با تاکید برپرهیز از بخشی نگری یادآور شد: اگر امروز صادرات را منع و فردا دروازه را بازکنیم، تجار و بازرگان متضرر خواهد شد و دولت باید بر واردات و صادرات نظارت کنند.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با عنوان اینکه وزارت صمت نباید متولی بخش کشاورزی و محصولات کشاورزی باشد، افزود: اعتراض خود را نسبت به منع صادرات اعلام کردیم و باید متولی اصلی این بخش وزارت جهاد کشاورزی باشد.

وی با اظهار اینکه منع صادرات مرکبات را پیگیری کردیم و اکنون این مشکل حل شده است، گرانی هزینه‌های تولید را از جمله مسائل بیان کرد و گفت: کشاورز و باغدار با سود کم توانست بخشی از گرانی‌ها را تأمین کند.

زارعی بر لزوم تقویت و توسعه صادرات تاکید کرد و گفت: متأسفانه ضعیف‌ترین رایزن‌های اقتصادی را داریم و باغداران و کشاورزان به سختی در حال صادرات محصولات هستند.

شفافیت امور در شوراها ضروری است

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با بیان اینکه تجربه شوراها نشان می‌دهد که شوراها، شوراهای شهرداری‌ها هستند نه مردم، گفت: این درحالی است که شوراها ناظر بر عملکرد شهرداری‌ها هستند و در قانون جدید شوراها که با رأی بالا کلیات آن تصویب شد، مسائل مختلف در حوزه شورا مدنظر قرار گرفته است.

وی شفافیت امور در شوراها و شهرداری‌ها را امری اساسی دانست و گفت: هیچ چیز محرمانه در شوراها و شهرداری نداریم و همه مردم باید این مسائل را بدانند.

وی با تاکید براینکه باید با کشورهای منطقه مراودات اقتصادی داشته باشیم، گفت: مجمع نمایندگان نسبت به ایجاد منطقه آزاد نگرانی ندارد اما نسبت به مسائل و سیاست‌های اقتصادی دولت درباره منطقه آزاد حرف داریم.

زارعی یادآور شد: باید عوارض مربوط به منطقه آزاد بررسی شود زیرا اولویت اصلی در این منطقه صادرات است و نخبگان باید در این حوزه کار کارشناسی کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 5.231 seconds.