.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با نگاهی به آمار و ارقام کرونایی از سالمندان ؛
کرونا با مازندران پیر چه کرده است؟ / سالخوردگان مازندران زیر‌تیغ کرونا
شمال نیوز : هم‌اکنون حدود ۸۰درصد از تلفات انسانی ناشی از ویروس کرونا در 2دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل مربوط به سالمندان است و این بررسی‌ها نشان می‌دهد که این گروه سنی ....
 کرونا با مازندران پیر چه کرده است؟ / سالخوردگان مازندران زیر‌تیغ کرونا

شمال نیوز: کرونا بیش از 85درصد قربانیان خود را از میان سالمندان انتخاب می‌کند. این خبری است که حمیدرضا جمشیدی، دبیر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، آبان‌ماه امسال داده و گفته است ضروری است که ما مراقبت حداکثری از این قشر داشته باشیم. دانشمندان در این تحقیقات به بررسی علائم بیماری در بیش از ۸۰۰ بیمار بالای ۶۵ سال پرداختند. از این میان، ۳۲۲ بیمار کرونایی به‌دلیل شدت بیماری در بیمارستان بستری شده بودند. متخصصان مشاهده کردند افراد آسیب‌پذیر مسن به‌طور گسترده‌تری نسبت به دیگر بیماران کرونایی دارای علائم روان‌آشفتگی هستند.

 

این تحقیقات همچنین نشان داد یک نفر از هر پنج‌بیماری که در بیمارستان بستری شده، تنها علامتی که از کرونا نشان داده روان‌آشفتگی بوده است. دانشمندان انگلیسی می‌گویند به‌دلیل آسیب‌های روانی که کرونا می‌تواند برای بیماران کهنسال داشته باشد، بی‌تردید تلخ‌ترین علامت ابتلا به کرونا برای این قشر همین موضوع است. متخصصان مشاهده کردند افراد آسیب‌پذیر مسن به‌طور گسترده‌تری نسبت به دیگر بیماران کرونایی دارای علائم اضطراب، افسردگی و... هستند.

سالخوردگان زیر‌تیغ کرونا

 

   9.3درصد ِجمعیت کل کشور را سالمندان - افراد بالای 60سال - تشکیل می‌‌دهند؛ سالمندان آسیب‌‌پذیرترین گروه جامعه در برابر ابتلا به بیماری کووید-‌19هستند.
  

طبق اعلام معاون وزیر بهداشت، استان گیلان با 13.2درصد بیشترین جمعیت سالمند و در رتبه‌های بعدی استان مازندران با 11.4درصد و استان مرکزی با 10.9درصد قرار دارند.
 

  استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان کمترین میزان جمعیت سالمند را به‌خود اختصاص داده‌اند.
  

میانگین سنی مبتلایان و فوت‌شدگان ناشی از کرونا در استان تهران ۶۸ سال بوده، درصورتی که میانگین سنی در کشور ۵۹ و ۶۰ سال است.
  

علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت گفته است در ایران نیز مثل بقیه دنیا حدود ۸۸ درصد موارد مرگ بر اثر کرونا در سالمندان است که حدود 11‌میلیون نفر از جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند. البته بعضی دیگر از منابع نرخ 85درصد و برخی دیگر 90درصد را صحیح می‌دانند.

روزگار خانه سالمندی ها چگونه می‌گذرد؟
 

  در مراکز نگهداری سالمندان و معلولان ازجمله آسایشگاه کهریزک با حضور هزار و ۴۷۰ نفر ازجمله سالمندان، معلولان ذهنی و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند بین 24تا 27نفر (براساس دو روایت مختلف) فوتی داشته‌ایم.
  

مهرماه امسال، جانشین فرماندهی بحران ستاد کرونا آسایشگاه کهریزک اعلام کرد که موج سوم بیماری کووید- ١٩ به این آسایشگاه رسیده و به مرز هشدار نزدیک شده‌ایم.


کرونا با مازندران پیر چه کرده است؟


  استان مازندران به‌عنوان دومین استان سالمند کشور بیش از سایر استان‌ها در معرض افزایش نرخ مرگ‌ومیر قرار دارد.
 

  براساس آماری که سیدفرزاد جلالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی  بابل داده است،

 

هم‌اکنون حدود ۸۰درصد از تلفات انسانی ناشی از ویروس کرونا در 2دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل مربوط به سالمندان است و این بررسی‌ها نشان می‌دهد که این گروه سنی بیش از دیگران در معرض مرگ کرونایی قرار دارند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.062 seconds.