.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به بهانه شهادت دانشمند شهید محسن فخری زاده ؛
تاوان مردمی نشدن اطلاعات تا چه وقت و جه میزان!
بنا به ماهیت حادثه و نیز با توجه به مبدا حرکت شهید از رستمکلا(زادگاه همسر شهید) به مقصد (دماوند)، احتمال حضور عوامل جاسوسی در شهر رستمکلا، چند روز پیش از شهادت ایشان، جهت پایش اوضاع دور از انتظار نیست، لذا شایسته است با ورود دقیق و همه جانبه نیروهای ذیصلاح، ابهامات موجود در مساله رفع شود.
تاوان مردمی نشدن اطلاعات تا چه وقت و جه میزان!

شمال نیوز: جواد صحرایی فرزند سردار شهید صحرایی/ قریب به هفت ماه پیش، یکی از بسیجیان جانباز شهر رستمکلای شهرستان بهشهر، طی تماسی اظهار داشت: " در طول چند شب و با فاصله زمانی نزدیک، شی نورانی ای در ارتفاعات غربی رستمکلا، با سطح پروازی نسبتا کوتاه مشاهده می شود و در حال حاضر نیز این شی در همان نقطه در حال رویت است." وی در ادامه تماس، خواستار پیگیری عاجل مساله از سوی مراجع ذیصلاح شد. بلافاصله پس از تماس مورد اشاره، موضوع پیگیری شد.

نیم ساعت بعد، بواسطه ی تاخیر بوجود آمده در اعزام نیرو، برادر بسیجی علی رغم خطرات طول مسیر بویژه ناامنی حاصل از نزدیکی به شی نورانی، به سرعت با کمک موتور به سمت ارتفاع حرکت کرد و توانست با مشارکت فرزندش، اقدام به عکس برداری در مجاورت شی نماید. ایشان در تماس دوم و در حالیکه نزدیک به پرواز شی نورانی بوده، اظهار داشت: " همچنان که شی نورانی تلاش دارد به سطح زمین کوهپایه نزدیک شود، ناگهان از دید پنهان شد."

گزارش دهنده همچنین با گلایه از ضعف عوامل ذیصلاح در ورود و جدی گرفتن مساله اظهار داشت: "دستگاه امنیتی و این حد از تاخیر؟ آیا این انتظار زیادی است که فرد اعزامی، شناخت حداقلی به پهپاد یا ریزپرنده داشته و نیز با واکنش سریعتری در صحنه حاضر شود و به بررسی و تهیه گزارش ساده از صحنه بپردازد؟ آیا این است، آن اقدام سریع و بهنگام مورد انتظار که حضرت آقا در زمان دستگیری ملوانان انگلیسی توسط نیروی دریایی سپاه ابراز داشته اند؟"

در ادامه فرد گزارش دهنده به حال خود رها شد و حتی از بابت این دغدغه امنیتی و انقلابیش، تشکر تلفنی هم از ایشان بعمل نیامده!!

اما چند نکته و پرسش پیرامون این مقدمه نسبتا مبسوط :

۱) با عنایت به نزدیکی فاصله منزل شهید با مکان پرواز اشیای نورانی در شهر رستمکلا، دور از انتظار نیست که اشیای نورانی- محتمل جاسوسی - طی آن چند شب، در حال ثبت وقایع و برخی اطلاعات از موقعیت مکانی نامبرده بوده باشند.

۲) بررسی عمیق و تکمیلی تر از دلایل حضور اشیائ نورانی در ارتفاعات رستمکلا- چند ماه قبل از شهادت شهید فخری زاده - می تواند سرنخ های جدیدی را از عوامل و اوامر این حادثه نمایان سازد و لااقل از کم توجهی و ساده انگاری عوامل ذیربط به گزارشات مردمی، در آینده جلوگیری بعمل آورد.

۳) بنا به ماهیت حادثه و نیز با توجه به مبدا حرکت شهید از رستمکلا(زادگاه همسر شهید) به مقصد (دماوند)، احتمال حضور عوامل جاسوسی در شهر رستمکلا، چند روز پیش از شهادت ایشان، جهت پایش اوضاع دور از انتظار نیست، لذا شایسته است با ورود دقیق و همه جانبه نیروهای ذیصلاح، ابهامات موجود در مساله رفع شود.

۴) دغدغه های برجسته و عمیق اطلاعاتی - امنیتی در بین مردم، ضرورت مردمی شدن مساله اطلاعات، امنیت و اقدامات تامینی را در برخورد با ناامنی و تهدیدات دوچندان می نماید. ضمن اینکه نباید از خاطر برد، نظام در مقاطعی از تاریخ انقلاب، تجربه های کم هزینه اما سودمند از احیا و پیاده سازی راهبرد " مردمی شدن اطلاعات و امنیت" را در حافظه تاریخی خود داشته که می توان از آنها بهره ها برد.

۵) و سرآخر اینکه تا کی از تجربه ها درس نیاموزیم و اینچنین سرمایه های علمی و انقلابی خود را در سایه کم توجهی و جدی نگرفتن ها از دست بدهیم و داغدارشان شویم و مایه سرخوشی و مستی دشمنان قسم خورده شویم؟

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ساداتی 10 آذر 1399
شکی نیست که دشمنان نظان در بدنه دولت و قوه مقننه و قضائیه و حتی شاید در زیر مجموعه رهبری نظام نفوذی که چه عرض کنم نفوذی هایی دارند و این روند از ابتدای دولت موقت شروع و در دوران سقوط بنی صدر کاهش و با آغاز ریاست جمهور هاشمی دوباره جان گرفت و در زمان خاتمی رشد نموده و در دوره حسن آقا علی برکت الله .....

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.