.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مهاجر در مازندران بدون تلفات
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران با تایید آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مهاجر در مازندران گفت: تاکنون تلفاتی ناشی از این بیماری مشاهده نشده است.

به گزارش شمال نیوز، ربیعی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران گفت: بر اساس پایش‌های تالاب‌های میانکاله و فریدونکنار و نمونه برداری در منطقه تالاب فریدونکنار و ازباران و ارسال به آزمایشگاه تشخیص بیماری‌ها آنفولانزای فوق حاد پرندگان مهاجر در مازندران تایید شد.

 

او با بیان اینکه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مهاجر بیشتر اردک و غاز‌های وحشی و قو‌ها را درگیر می‌کند، افزود: به علت شرایط آب و هوایی مازندران لزوما آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با مرگ همراه نیست و تاکنون تلفاتی ناشی از این بیماری مشاهده نشده است.

 

ربیعی گفت: پیش از مازندران، این بیماری در پرندگان مهاجر استان‌های مرکزی و اردبیل هم تایید شد و به علت شرایط سرد آب و هوایی در این استان‌ها این بیماری در تعدادی از پرنده‌ها با مرگ همراه بوده است.

 

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران با بیان اینکه مردم از ورود به زیستگاه‌های حساس باید خودداری کنند، ادامه داد: درگیری پرندگان مهاجر مازندران در صورتی که با مرگ همراه نباشد خطرناک‌تر بوده و چرخه این بیماری را افزایش می‌دهد.

 

او با بیان اینکه شکار پرنده‌ها و پرورش اردک‌های بومی نگرانی و حساسیت‌ها را بیشتر می‌کند، افزود: برنامه محیط زیست و دامپزشکی به صورت مشترک در زمینه‌های محدود کردن عرضه پرندگان دوره گرد، توقف شکار و صید و عرضه به بازار فریدونکنار و ممنوعیت پرورش طیور در زمین‌های زراعی محدوده تالاب‌ها است.

 

ربیعی گفت: روستاییانی که در اطراف تالاب زندگی می‌کنند در صورت نگهداری طیور بومی ضمن حصارکشی و محصور کردن این پرندگان در منزل، مکان نگهداری را مسقف کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.924 seconds.