.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش « شمال نیوز » به پیشنهاد توهین‌آمیز رییس شورای شهر تهران ؛
آقای رفسنجانی ؛ به کجا چنین شتابان ؟ / پا را به اندازه گليم خود دراز كن ! + نظرات قابل تامل کاربران
شمال نیوز : رییس شورای شهر تهران البته نگفت اگر همه این مناطق بسته شد و باز تهرانی‌ها به مازندران و گیلان هجوم آوردند و مانند دفعات قبل موجب سرعت در شیوع کرونا شدند، چه؟! ....
آقای رفسنجانی ؛ به کجا چنین شتابان ؟ /  پا را به اندازه گليم خود دراز كن ! + نظرات قابل تامل کاربران

شمال نیوز : انگار مدیران مازندران در مواجهه با مدیران پایتخت و برخی همتایان خود، بسیار مهربان و کمی هم خجالتی هستند، شاید به همین دلیل در خصوص اظهارات رییس شورای شهر سمنان که همزمان با هفته مازندران، پیشنهاد کرده بود خیابانی در ساری به نام سمنان، نام‌گذاری شود -آن هم در گیرودار ماجرای احداث سد فینسک و در اختیار گرفتن بخشی از آب تجن و خشم مردم- چیزی نگفتند و موضعی نگرفتند و در پاسخ به سخنان روز گذشته محسن هاشمی رفسنجانی هم سکوت کردند .


به گزارش شمال نیوز،  روز یکشنبه و در جلسه شورای شهر تهران، رییس پارلمان شهری پایتخت در اظهار نظری جسورانه و در تعارض با همه پروتکل‌های مدیریتی و قواعد عرفی، از مدیران مازندران و گیلان خواست فروشگاه‌ها، اماکن گردشگری و مراکز خدماتی در دو استان را تعطیل کنند تا تهرانی‌ها در ایام تعطیلی‌های کرونایی به مسافرت نروند!

 

محسن هاشمی به‌طور ضمنی همچنین هشدار داد که اگر این اتفاق توسط مدیران مازندران و گیلان رقم نخورد و مردم شاهد هجوم تهرانی‌ها به این مناطق باشند و کرونا افزایش داشته باشد، مقصّر مسافران تهرانی نیستند !

 

وی همچنین با این اظهار نظر به موکلان خود نیز توهینی آشکار کرد ! به این شکل که تا زور بالای سرشان نباشد، از منطق و عقلانیت پیروی نمی‌کنند و در شرایطی که پس از این «پندمی» در تمام دنیا، سفر و مسافرت تعطیل شد، از مدیران فداکار مازندران و گیلان می‌خواهد همه راه‌های دسترسی خدمات را بر روی مردم خود ببندید تا تهرانی‌ها از سر ناچاری شاید در خانه بمانند !

 

رییس شورای شهر تهران البته نگفت اگر همه این مناطق بسته شد و باز تهرانی‌ها به مازندران و گیلان هجوم آوردند و مانند دفعات قبل موجب سرعت در شیوع کرونا شدند، چه؟!      

 

از سویی مردم مازندران علی رغم فشارهای اقتصادی تا کنون مصوبات ستاد کرونا را مطابق با موارد تعیین شده مو به مو اجرا کرده اند و عبور از خیابان های شهرهای استان نشان می دهد که همکاری خوبی در این خصوص داشته اند و اظهاراتی اینچنین که محدودیت هایی فراتر از تصمیمات ستاد ملی کرونا را انتظار دارد را برنمی تابند .

 

البته ما از هنری که آقا محسن رفسنجانی در فرافکنی و سلب مسئولیت تهرانی‌ها در این موضوع خاص از خود نشان داد، تعجبی نمی‌کنیم و بیشتر از سکوت مدیران استان متحیر هستیم و حتی نگرانیم که شاید طی تماسی با خطوط ویژه از رییس شورای شهر به خاطر این اظهار نظر حکیمانه قدردانی و طی بخشنامه‌ای تمام مراکز مورد نظر محسن هاشمی را تعطیل اعلام کنند.

 

محض محکم‌کاری دو روز قلم را غلاف کردیم تا شاید مدیری، مسئولی یا حتی یک رییس شورای شهر در مازندران در این خصوص موضع‌گیری کند اما همانند ماجرای اظهار نظر رییس شورای شهر سمنان، کسی لام تا کام حرفی نزد و حتی با یکی از مدیران که تماس داشتم بر ضرورت برخورد مهربانانه و تعامل‌محور در چنین مواردی تاکید کرد و ضمناً گفت: «با توجه به نفوذی که برخی از این افراد در دولت دارند،  اگر قرار باشد ما پاسخ همه این سخنان و اظهار نظرها را بدهیم که ............! »

 

ما ضمن قدردانی از شجاعت مدیران مازندرانی !!! ، از مشاوران رییس شورای شهر تهران هم توقع داریم به محسن هاشمی تذکر جدی بدهند که از منظر قانونی، وی موظف به تصمیم‌گیری در حوزه مدیریت خود در کلان‌شهر تهران است و نه زیبنده است و نه پذیرفته که رییس شورای شهر تهران درخصوص تعطیلی مراکز اقتصادی استان های دیگر پیشنهادهای تحکّم‌آمیز بدهد.
 

رفسنجانی که از اوضاع معیشتی شهروندان حاشیه‌نشین کلان‌شهر تهران نیز آگاهی ندارد و گامی برای بهبود معیشت این اقشار آسیب‌پذیر در دوران کرونا  برنداشته، احتمالاً نمی‌داند که اقتصاد مازندران از اسفندماه سال 98 که تعطیلات کرونایی آغاز شد حال و روز خوبی ندارد و همین امروز هم دورنمای مبهمی دارد و اگر بنا باشد به‌خاطر بی‌مبالاتی و بی‌تعهدی برخی خوش‌نشینان پایتخت، فروشگاه‌ها و برخی مراکز خدمات هم تعطیل شوند و اوضاع مالی شهروندان،  بیش از این آسیب ببیند، زندگی روزانه بسیاری از مردم به معنای واقعی کلمه مختل خواهد شد و آن روز نیز رییس شورای شهر تهران، از خود سلب مسئولیت می‌کند و خود را مسئول نمی‌داند.

 

مدیران استان نیز تا این لحظه درخصوص تبعات وحشتناک اقتصادی پیشنهاد رییس شورای شهر تهران سخنی نگفتند و علیه آن موضعی مقتدرانه نگرفتند و در این میان تنها رییس صمت مازندران شجاعت لازم را داشت و گفت: مردم مازندران مقصر در کمبود روغن هستند چون دست به احتکار خانگی زدند و ما بر خودلازم دانستیم در پایان این نامه، از جناب قوانلو قدردانی کنیم!!!!!


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 4 آذر 1399
پدرش هم از این حرفها میزد ولی شاهنامه اخرش خوشه
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 4 آذر 1399
فکر کرده میخواد رییس جمهور بشه از خودش قمپز در کرده.
ساری 4 آذر 1399
ازحرفای آقای هاشمی توهینی برداشت نمیشه
تعجب میکنم برخی ها این حرف را مستمسکی برای کوبیدن کردند
تقوا را رعایت کنیم
ناشناس 4 آذر 1399
این طوری نیست آقای رمدانی -آقای محسن هاشمی دستور ندادند بلکه پیشنهاد دادند تازه حرف بدی هم نزد
پاسخ ها به این نظر
کیاراد 4 آذر 1399
دقیقا
متاسفانه حساسیتهای بیموردی درخصوص خانواده جناب هاشمی که از بانیان و دلسوزان نظام بودند وجود دارد
عسکری 4 آذر 1399
آخه حالا که نمیتونن خانوادگی برن فرنگ خرید میان شمال ... اینا که میوه خودشونم از اروپا میخریدند الان خیلی کلافه هستند و یه چیزایی .... میخورن
مجی 4 آذر 1399
سلام
اقازاده بخاطر صندلی خودش نمیتونه جلوی تهرانی ها رو بگیره به ما میگه مغازه ببندید
بیرون گود نشسته میگه لنگش کن دمت گرم بابا بچه تهران بازی در اوردی رفسنجانی
مجی 4 آذر 1399
سلام
اقازاده بخاطر صندلی خودش نمیتونه جلوی تهرانی ها رو بگیره به ما میگه مغازه ببندید
بیرون گود نشسته میگه لنگش کن دمت گرم بابا بچه تهران بازی در اوردی رفسنجانی
احمدی 4 آذر 1399
سلام علیکم
استاندار ما خوشبختانه مازندرانی است !!!اینقدر بی خیال هست تا آخرش را بخوانید
انتظار ما این بود و هست نمایندگان ما اگر زنده هستند و نفس میکشند بیت ما مازندرانی ها اتا اهه هکنن
حی 4 آذر 1399
جو نده بابا
یا حق 4 آذر 1399
واقعا موضع شما عجیب است....!!!
ما مخالف سیاسی خاندان هاشمی هستیم. ولی بنده خدا این حرفش که درسته!! چرا حمله ور شدید؟!! وقتی که مراکز اقامتی و فروشگاهی برای آمدن مرفهان خوش گذران تهرانی له له می زنند و با آغوش باز منتظر آنها هستند و آن افراد نیز با پولهای بادآورده، همه مقررات دینی و ملی و منطقی را زیر پا گذاشته و جرایم هم برای آنها ناچیز بوده و برای خوشگذرانی هزینه می کنند و به مازندران سفر می کنند و ناقل ویروس هم هستند چاره کار چیست؟؟؟!!
پاسخ ها به این نظر
ساروی 4 آذر 1399
تو که خودت رو مخالف سیاسی هاشمی میدونی اینو بدون مردم با مخالف و موافق کاری ندارن . شماها که شکمشون سیره کجا به فکر ماها هستید ؟ اون ابله میگه فروشگاهها رو تعطیل کنید تا همین تعداد بدبخت هم که سرکارن خونه نشین بشن . تو که حقوقت رو سر وقت می گیری دردی داری
یا حق 4 آذر 1399
دوست عزیز «ساروی»
مگر فراموش کردی که ما مازندرانیها همش فریاد میزنیم چرا جاده را نمی بندید که جلوی تهرانی ها گرفته بشه؟؟ اینها که ویروس را از تهران برای ما و شما و خانواده های ما به ارمغان می آورند چه سودی برای ما دارند؟ این را هم بدان که سود عمده مراکز تفریحی و فروشگاهی ما هم مربوط به همان مرکز نشینان است...
م تنها 4 آذر 1399
چند مسئله:
1- شجاعت مدیر ووالی استان زبانزد خاص وعام است که طبق قانون پاسخگویی ایشان فصل الخطاب است قطعا"!
2- شجاعت جنا قوانلو توپ تو زمین مازندران انداخت که اگر تهرانی ها هوس سفر به مازندران به سرشان نزند روغن مردم این استان جوابگو خواهد بود (عرضه وتقاضا)
حسن 4 آذر 1399
سلام ضربلامثل مازندارنی دست به خر نرسنه پلانه تب تب دنه چرا جلوی عبور و مرور را نمیگیری بعد توصیه میکنی شما مکانها را ببندید فقط برنند تو لانه ها
نا شناس 4 آذر 1399
انگار منتظر بهانه بودی به محسن هاشمی حمله کنی. از رفسنجانی رفسنجانی گفتند معلومه ...
آخر الزمان 4 آذر 1399
معمولا : مدیران ما برای رفاه جودشان دیگران را به خصوص افراد ضعیف تر از خود را فدا میکنند .
کاربری 4 آذر 1399
کاری به گوینده خبر ندارم ولی موضوع با اهمیتی را گفته که مدیران مازنی بهش توجهی نمیکنند
نا شناس 4 آذر 1399
باید استاندار مازندران عوض بشه تا اینگونه دربار استان دیگران تصمیم نگیرن
نا شناس 4 آذر 1399
این از استاندار ما واین از استان این استاندار ار ترس اینکه عوضش نکنن مثل موش شده
محسن 4 آذر 1399
آخر و عاقبت بی خیالی استانداران و نمایندگان شمالی همینه . توهین به شمالی ها و نوامیس آنها الان هم مسبب کرونا شدیم . الحمدالله طبق فرمایش استاندار مازندران که پست اینستاگرام نگذاشته سریع با فحش و افترا مواجهه شد مازندران رتبه برتر کمترین نرخ تورم را دارد پس باید تهرانی ها بیان مازندران
نا شناس 4 آذر 1399
فقط بلديم زيراب همديگه رو بزنیم.ببینید استانهاي دیگر چقدر قاطع برخورد میکنند.اگه يه نفر به ترکها اهانت کنه.دودمانش رو به باد ميدن.مدیران ما که منتظر هستند بالا دستی ها چی می گن بعد اجرا کنند وگرنه میز و پستشون رو از دست ميدن. از ماست که بر ماست. نميدونم اينهمه غیرت و فرهنگ طبری چی شد.
صاحبی 4 آذر 1399
سلام آقای رمدانی
چرا نظرات مردم را در خصوص وعده های تو خالیه وزیر جهرمی درخصوص کسب و کار فضاپایه را نمایش ندادید .متاسفانه سوء مدیریت نماینده عالی ایشان در استان تمام فرصتهای اشتغالزایی را از جوانان مستعداستان محروم کرده . جناب استاندار عزیز مدیری ناکارآمدی که بر ضرر جوانان مازنی قدم بر میدارد لیاقت ماندن در استان را ندارد.لطفا پیگیری بفرمائید .
نا شناس 4 آذر 1399
اصلا هم حرف بدی نزده
نا شناس 4 آذر 1399
مشکل جای دیگه هست ایشان که حرف بدی نزد. اخه درگیر شدن با بزرگان بزرگی میاره . البته فکر نکنم
مهندس علی 4 آذر 1399
ما که آخر متوجه منظور نگارنده محترم نشدیم ! از یک طرف اقتصاد مازندران را گره خورده به مسافرین تهرانی می داند ، از طرف دیگر از تهرانی ها گله می کند ! آقای رفسنجانی که مسئول بی فرهنگی تهرانی ها یا مردم ایران نیست ! اینکه بسیاری از ایرانی ها رعایت موازین بهداشتی را نمی کنند که ایشان مقصر نیستند . شما مگر نمی بینید در همین مازندران خودمان بسیاری از مردم ، ماسک نمی زنند یا آنرا فقط روی دهان و یا زیر دهان خود می گذارند و می گویند کرونا هیچ غلطی نمی تواند بکند ! تا حالا که آمریکا بود که هیچ غلطی نمی توانست بکند حالا شده کرونا !
نظر بنده این است که اگر این بدنه مازندرانی دولت در استان مازندران ، چوب لای چرخ تولید کنندگان قرار ندهد ، ما نیازی به توریست و مسافر تهرانی نخواهیم داشت و تا این مسئولین محترم با سوء نیت و برداشت های غلط خود از قوانین ، تیشه به ریشته تولید کننده می زنند و کارآفرینان را افراد سرمایه داری می پندارند که باید سفره پهن کنند ، روزگار ما همین خواهد بود که هست .
نا شناس 5 آذر 1399
اتفاقاً آقای هاشمی راست گفته مدیران مازندرانی چون می خواهند پیش تهرانی ها بد نشوند راه مازندران و رستورانها را نمی بندند به همین خاطر این زنجیره‌ی ویروس قطع نمی شه و این تعطیلی ها هم فایده ای نداره
ناشناس 5 آذر 1399
آقای سر دبیر شمال نیوز سلام ما در مازندران مگر مسئولی داریم که حرف بزندکسی که با خواهش پست میگیرد مگر میتواند حرفی بزند
سیدساری 6 آذر 1399
چرا آقای رفسنجانی بهرمانی به مردم تهران توصیه های لازم جهت سفر نکردن به شمال رو نمیکنه؟
ساروی 6 آذر 1399
سلام
به نظرم متن شمال نیوز خیلی به‌جا و محکم در برابر حرف و پیشنهاد مزخرفانه آقای مثلا رئیس شورای شهر تهران بود. از ایشان که توقع حرف و عمل درست نداریم...وقتی نهایت کارشان در دوره مسئولیت در تهران فقط عوض کردن نام چند خیابان ... هست! ضمنا مازندران متاسفانه مدیر و مسئول منفعل زیاد داره که شجاعت دفاع از حق مردم دیار خودشان را ندارند! یا به ضرر منافع شخصی خودشان میدادند و ترجیح میدهند خفه خون بگیرند!!!!! اما تا دلت بخواهد مدیر شوآف و نمایشی تاریخ انقضا گذشته به وفور داریم!!!
منطقی 6 آذر 1399
قابل توجه شمال نیوزمحترم:
حتما" با خبر و آگاه بودید که از اوائل خرداد ماه تا اواسط آبان ماه سال جاری بین 1.5 تا2 میلیون اتوموبیل در حدود 6-5 میلیون مسافر در اواخر هر هفته و خصوصا" تعطیلات به مازندران سفر میکردندو آیا اطلاع ازوضعیت ترافیکی3جاده تهران مازندران در اوخر هر هفته نداشتید ؟چندبار به سفر های غیر ضروری ازطریق شمال نیوزاعتراض و پیگیری شد؟!جز تذکر معدودنماینده استان واواخرصدای اعتراض فرماندار بعضی شهر واستاندارمازندران ، که متاسفانه کوچکترین عکس العملی از دولتمردان و مقامات مسئول پایتخت نشین نشان داده نشده حالا چی شده در اوج مسافرت صدای اعتراضی شنیده نشده البته منظوروهدف اصلی آقای هاشمی اجتناب ازسفر تهرانیها به منطقه شمال کشور بود شایددرست بیان نشده بود ولی جالب اینجاست که ایشان اخیرا" این موضوع رامطرح کردند پس با این حساب تردد میلیونی در6 ماه قبل لابد مجازوبدون اشکال بوده که جوابیه ای داده نشده بود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.362 seconds.