.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پشت پرده سفر شبانه نتانیاهو به عربستان/ آیا قرار است اقدام نظامی علیه ایران صورت بگیرد؟
برخی رسانه‎‌های صهیونیستی از آغاز رشته عملیات پنهانی علیه ایران سخن گفته اند. بر اساس گزارش تایمز اسرائیل، رژیم صهیونیستی و آمریکا برای یک ‌رشته عملیات در هفته‌های باقی‌مانده از دولت دونالد ترامپ برنامه‌ریزی کرده‌اند.
پشت پرده سفر شبانه نتانیاهو به عربستان/ آیا قرار است اقدام نظامی علیه ایران صورت بگیرد؟

به گزارش شمال نیوز، اتفاقات عجیبی در منطقه در حال وقوع است. به نظر می‌رسد اوضاع استراتژیک خاورمیانه در آستانه خروج ترامپ از کاخ سفید تغییر می‌کند.

روز قبل، رویترز به نقل از «رادیو ارتش اسرائیل» از دیدار مخفیانه نتانیاهو با بن‌سلمان و پمپئو در عربستان سعودی خبر داد.

طبق گزارش رویترز، نتانياهو و مسئولان موساد چند شب پیش در  شهر نعوم با پمپئو و مقامات عربستان ديدار كردند. در سيستم رديابى ماهواره اى مشخص شده بود هواپيمايى كه معمولا نتانياهو سوار مى شود به نعوم رفته و پس از ساعاتى به اسرائيل بازگشته است.

اما هدف این دیدار چه بوده است؟ برخی رسانه‎‌های صهیونیستی از آغاز رشته عملیات پنهانی علیه ایران سخن گفته اند. بر اساس گزارش تایمز اسرائیل، رژیم صهیونیستی و آمریکا برای یک ‌رشته عملیات پنهانی علیه ایران در هفته‌های باقی‌مانده از دولت دونالد ترامپ برنامه‌ریزی کرده‌اند. برخی رسانه‎‌‎های صهیونیستی می‌گویند موضوع حمله را می‌توان از سفر مقامات آمریکایی از جمله مشاور امنیت ملی ترامپ و وزیر خارجه او به اسرائیل و نیز سفر فوری و مخفیانه نتانیاهو به عربستان متوجه شد.


اسرائیل از چه زمانی قصد آشوب دارد؟


با وجود گزارش تایمز اسرائیل که اخیرا منتشر شده، اما رسانه ها مدت‌ها است از تغییر راهبرد رژیم صهیونیستی در منطقه سخن گفته اند. تقریبا دو سالی هست که برخی شبکه‌های صهیونیستی از سیاست جدید این رژیم در منطقه پرده برداشته اند.

اوایل شهریور سال 98 بود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در یک سخنرانی عجیب اعلام کرد که اسرائیل در مقابل دشمنانش باید دست پیش را گرفته و زودتر به مواضع مخالفان حمله کند. این سخنرانی نتانیاهو و درگیری‌ها یک سال اخیر اسرائیل با لبنان، سوریه و به خصوص حشد الشعبی در عراق،  باعث تحلیل بسیاری از رسانه‌ها نسبت به آغاز جنگ جدی در خاورمیانه و لبنان شد.

در همان زمان اکسپرس انگلیس نیز در گزارشی سخنرانی نتانیاهو و نیز حوادث لبنان و رژیم صهیونیستی را اوج درگیری در خاورمیانه و التهاب  در جنگ سرد ایران و اسرائیل دانسته و جدی‌تر شدن جنگ را بعید ندانست .

در ابتدای آبان 98  نیز گزارشی توسط یک وبگاه صهیونیست به نام «وای نت نیوز» منتشر شد که در آن از قدرت روزافزون ایران در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس گفته و تاکید داشت که اگر اسرائیل با همین سیاست در مقابل ایران قرار بگیرد شکستش حتمی است. نویسنده صهیونیست در این گزارش از مقامات اسرائیل خواسته بود که پیش از جدی شدن اوضاع و قدرت گیری بیشتر ایران کاری کنند. 

اسفندماه 98 نیز گزارشی دیگر توسط «نیوزویک» منتشر شد که نظریه فوق را تایید می‌کرد. بر اساس گزارش این وبگاه، طبق گفته برخی تحلیل‌گران، اسرائیل قصد دارد ساختار استراتژیک منطقه را تغییر دهد. طبق گفته نیوزویک، مقامات اسرائیل به این نتیجه رسیده اند که بهتر است از حضور ترامپ در کاخ سفید استفاده کرده و استراتژی نظامی خود را از حالت دفاعی به حالت پیش رونده (حداقل در مواجهه با متحدان ایران به خصوص حزب الله) تغییر دهند 

چندی پیش هم نفتالی بنت (وزیر دفاع رژیم صهیونیستی) این مساله را تایید کرد و گفت: اسرائیل باید موقعیت خود را از حالت دفاعی به هجومی تغییر دهد.


اسرائیل از چه چیزی می‌ترسد؟


وحشت اسرائیل بیش از همه از فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی ایران است. طبق گزارش سال گذشته  «المانیتور» برخی نظامیان تندرو صهیونیست معتقدند اسرائیل باید راه خود را از آمریکا جدا کند و مستقلا به تجهیزات دفاعی و نظامی خود بپردازد؛ چرا که آمریکا به هیچ وجه جلوی قدرت گرفتن ایران و تجهیز موشکی و هسته‌ای آن را نمی‌گیرد.

طبق گزارش المانیتور سازمان اطلاعات اسرائیل معتقد است وقایع می 2018 و خروج آمریکا از برجام بیش از پیش به ضرر اسرائیل بوده است.

اسرائیلی‌ها از این وحشت کرده اند که ایران علم و تجربه کار با سانتریفیوژها را دارد و به راحتی می‌تواند شرایط را به نفع خود کرده و با سرعت به فعالیت هسته‌ای پیشابرجام برگردد.


بایدن چگونه بر ترس رژیم صهیونیستی افزوده است؟


به نظر می‌رسد ورود بایدن به کاخ سفید بیش از همه به ضرر نتانیاهو و تیمش باشد. در واقع، نتانیاهو می‌ترسد با بازگشت آمریکا به برجام، ایران هم فعالیت‌های هسته ای و هم فعالیت موشکی خود را از سر بگیرد. از این جهت سعی دارد هر طور که شده توافق هسته‌ای را به هم بزند. بهترین راه هم آغاز یک جنگ غیر مستقیم است تا ایران را به واکنش واداشته و از آن طرف، بایدن را مجاب کند که به برجام بازنگردد.

اظهارات مقامات صهیونیستی این نظریه را تایید می‌کنند. نتانیاهو در این چند روز بارها از آمریکا و بایدن خواسته است که به برجام بازنگردد. همچنین، تساهی هنگبی، وزیر همکاری‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی مدتی پیش در واکنش به سیاست‌های جو بایدن در خصوص برجام با بیان این که بایدن برای مدتی طولانی به طرز آشکاری گفته است به توافق هسته‌ای بازمی‌گردد، این گفته بایدن را زمینه ساز درگیری و  تقابل میان ایران و اسرائیل خواند. وی با اشاره به اینکه برجام از نگاه وی، نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیلی یک "اشتباه است" ادامه داد: اگر بایدن به این سیاست خود ادامه دهد در نهایت تقابل خشونت‌باری میان ایران و اسرائیل رخ خواهد داد.


اسرائیل از جنگ مستقیم وحشت دارد


آنچه مشخص است این است که رژیم صهیونیستی از درگیری مستقیم با ایران وحشت دارد. این چیزی است که گزارش‌های رسانه‌های صهیونیستی نیز آن را نشان می‌دهد .
وبگاه اکسپرس نیز مدتی پیش این مساله را تایید کرد. نویسنده این وبگاه نوشت که بر اساس اظهار نظرهای اخیر نتانیاهو حدس می‌زند که اسرائیل نه علاقه دارد و نه و می‌تواند به طور مستقیم به جنگ با ایران و حزب الله  برود و ترجیح می‌دهد که به صورت غیرمستقیم و به خصوص از طریق حملات هوایی محدود حوزه فعالیت خود برا بالا ببرد / خبر فوری


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 4 آذر 1399
نه اسرائیل جرآت حمله به ایران را دارد نه آل سعود میتواند فکراش را بکند‌.اسرائیل که از پس یه باریکه (غزه) بر نمیاد چه رسد به ایران پهناور و قدرتمند. آل سعود که تو باتلاق یمن گیرکرد. اینها عددی نیستند. پشه هستند.ولی نباید از دشمن غافل شد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.318 seconds.