.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یک نماینده چگونه در امور اجرایی دخالت می کند؟
پیشتر یادداشتی در باره تمایل نمایندگان مجلس به امور اجرایی نوشتم که استقبال بسیار خوبی از آن شد. با توجه به این که نماینده سالاری یکی از مشکلات استان مان است و نمایندگان در اموراجرایی دخالت می کنند لازم دیدم شیوه عمل یک نماینده در یک شهرستان را به طور ملموس تبیین کنم ...

شمال نیوز:  نقی هدایتی/ پیشتر یادداشتی در باره تمایل نمایندگان مجلس به امور اجرایی نوشتم که استقبال بسیار خوبی از آن شد. با توجه به این که نماینده سالاری یکی از مشکلات استان مان است و نمایندگان در اموراجرایی دخالت می کنند لازم دیدم شیوه عمل یک نماینده در یک شهرستان را به طور ملموس تبیین کنم . این جز نگری به ما کمک می کند تا این پدیده آسیب زا را بهتر بشناسیم و انشالله خود مجلس و شورای نگهبان کمک خواهند کرد که این پدیده مهار شود.

۱- یک نماینده طبق قانون، دفتری دارد و مشاورانی که باید وظایف مرتبط با امور اداری نماینده و یا نیازهای مستشاری اش را تامین کنند و به تناسب در بخش های تابعه شهرستان هم دفاتر نماینده دایر می شود.

۲- در اولین قدم نماینده به سراغ استاندار می رود که فرماندار وابسته به او را در شهرستان بگمارند اگر استاندار تعلل بکند از طریق وزارتخانه فشار می اورند که فرد مورد نظر منصوب شود.

۳- نماینده پس از این که خیالش از نصب فرماندار وابسته به خود فارغ شد از طریق فرماندار و یا فشار مستقیم به مدیران کل ، مدیران ادارات را طبق خواست خود می چیند.

۴- پس از این که مهره چینی در سطوح اداری و مدیریتی تمام شد افراد وابسته به ستاد انتخاباتی نماینده در ادارات جولان می دهد. یکی متخصص شناسایی و نصب مدیر است! و آن یکی به پیمانکاران رسیدگی می کند! بعضی علاقه به برق و تیر برق دارند در اداره برق پرسه می زنند. شخصی هم که به شن و ماسه میل دارد در امور آب دخالت می کند و بالاخره هیچ اداره و موسسه ای را نخواهید یافت که عوامل نماینده در آن جا پرسه نزنند و مدیران دستگاه ها هم فقط وظیفه اطاعت دارند.

۵- وقتی همه حوزه اداری و مدیریتی در نوردیده شد سیاست ها و برنامه ها، حول محور نماینده دور می زند. منتقد در محدودیت قرار می گیرد. نخبگان در حاشیه بسر می برند. رقبا حق تحرکی در شهرستان ندارند . تشکل های اجتماعی جان نمی گیرند . هواداران رقبا ، اذیت می بینند و در چنین حالتی رکود و بی حالی در شهرستان حاکم می شود و آن چه مردم می بینند نامه های دستی و چاپی، عکس جلسات نماینده با استاندار، وزرا و روسای سازمان ها، کلنگ زنی و حضور در عملیات اجرایی پروژه هاست که در شبکه های اجتماعی منتشر می شود.

۶- مساله مهم تر از همه اینها، نگاه تک بعدی نماینده به پیشرفت شهرستان است یعنی بیش از ۹۰ درصد تحرکات و نامه نگاری ها ، پی گیری ها ، جلسات و … پیرامون پروژه های عمرانی و اقتصادی می چرخد؛ بنابراین، بخش های فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی، علمی شهرستان در اولویت نیستند و مغفول واقع می شوند. بدون تردیدی دلیل اصلی عقب ماندگی شهرستان ها از جریان توسعه متوازن همین تصویری است که از نماینده سالاری ارایه شد.

۷- این یادداشت را با اشاره به بخشی از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس هفتم به پایان می برم:

اولویتهایتان را مشخص کنید. شما هر کدام از منطقه یی انتخاب شده اید؛ شعارهایی داده اید، حرفهایی زده اید و وعده هایی داده اید؛ اینها را جمع کنید و ببینید اولویتها کدام است. این اولویتها را آن جایی که در لوایح تقدیمی دولت باید دنبال شود، آن جایی که با طرحهای خود مجلس باید تأمین شود، آن جایی که با پاسخگویی و توضیح خواستن از دستگاه های دولتی باید حاصل شود، مشخص، اولویت بندی و حتّی زمان بندی کنید؛ بعد هم به مردم گزارش بدهید و بگویید ما می خواستیم این قانون را وضع کنیم، می خواستیم با این مشکل مقابله کنیم؛ زمان آن شش ماه بود، سر شش ماه به این نتیجه رسیدیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.123 seconds.