.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آخرین آمار کرونا در ایران، ۶ آبان ۹۹:
رکورد شکنی دوباره کرونا با فوت ۳۴۶ بیمار در شبانه رو گذشته / مجموع جانباختگان به ۳۳۲۹۹ نفر رسید / مجموع مبتلایان به ۵۸۱۸۲۴ نفر افزایش یافت
شمال نیوز:سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۵۸۱ هزار و ۸۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۴۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۳۳ هزار و ۲۹۹ نفر رسیده است...

شمال نیوز: سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۶ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۹۶۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۳۵ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۵۸۱ هزار و ۸۲۴ نفر رسید.

 

به گزارش شمال نیوز،   وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۴۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۳ هزار و ۲۹۹ نفر رسید.

 

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۶۳ هزار و ۶۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۹۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 

لاری افزود: تاکنون چهار میلیون و ۷۸۶ هزار و ۷۶۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

وی بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

 

بالا رفتن بی سابقه مرگ و میر کرونا

 

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در جهان همچنان رو به شتاب است و ما در مرحله حساس همه گیری بیماری به خصوص در نیمکره شمالی قرار داریم. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به مرز ۴۴ میلیون نفر نزدیک شده و بیش از یک میلیون و ۱۶۵ هزار نفر در دنیا جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

 

وی ادامه داد: اکنون نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه تقریبا در تمام استان‌های کشور صعودی است. به دنبال این روند افزایشی، متاسفانه شاهد بالا رفتن بی سابقه موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در کشور هستیم.

 

افزایش موارد بستری و مرگ نسبت به هفته قبل

 

لاری گفت: در هفته گذشته میانگین بروز موارد بستری مثبت و مرگ ناشی از بیماری نسبت به هفته قبل دارای روند رو به رشد بوده است. به طوری که متوسط بروز موارد مثبت بستری حدود ۱۷ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و بروز موارد فوتی حدود ۲۸ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت گزارش شده است.

 

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی

 

وی بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ۵۷.۷ گزارش شده که رقم بسیار پایینی است و لزوم افزایش عمل به توصیه‌های بهداشتی در این شرایط سخت و نفس گیر همه گیری بیماری در کشور امری لازم و ضروری است. ما بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند تقویت و همدلی ملی هستیم.

 

لاری گفت: تلاش و همکاری همه جانبه و جدی‌تر همه دستگاه‌ها و بخش‌های حاکمیتی کشور با مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این ایام بسیار مهم است. امیدواریم با افزایش و تقویت عزم و اراده در عمل به توصیه‌های بهداشتی شاهد توقف شیوع گسترده انتقال بیماری کووید ۱۹ در کشور باشیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.143 seconds.