.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرایت کرونا در فصل سرد بیشتر است
استاد اپیدمیولوژی، معتقد است که ایران در قله انتقال ویروس کرونا قرار دارد.

به گزارش شمال نیوز، علی اکبر حق دوست، در گفتگو با شبکه خبر، به وضعیت بد کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: رعایت کمتر از ۸۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی، به منزله مردودی در مقابله با انتقال ویروس کرونا است.

 

 وی با گلایه از رفتار افرادی که به درستی از ماسک استفاده نمی‌کنند، گفت: متأسفانه یکی از رفتار‌های غلط در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این است که بعضی‌ها وقتی می‌خواهند با شخص دیگری صحبت کنند، ماسک خود را زیر چانه قرار می‌دهند و این نهایت بی مبالاتی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

 

معاون آموزشی وزارت بهداشت، با تاکید بر اهمیت سختگیری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تصریح کرد: ذات این ویروس، تغییر مداوم است. اما، عمده تغییرات در بروز و شیوع بیماری، توجیه کننده وضعیت فعلی نیست و به نظر من، شرایط فعلی ناشی از رفتار اشتباه ماست.

 

وی ادامه داد: البته کاهش حساسیت افراد نسبت به ویروس فقط متوجه ایران نیست و در همه دنیا این اتفاق افتاده است.

 

حق دوست در ارتباط با فصل شیوع بیماری‌های ویروسی در پاییز و زمستان، گفت: این ویروس می‌تواند در فصل سرما، به خاطر بسته شدن در و پنجره‌ها، بیشتر قابلیت انتقال داشته باشد.

 

معاون آموزشی وزارت بهداشت، افزود: احتمالاً در هفته‌های آینده تمامی نقاط شهری و روستایی کشور گرفتار وضعیت خطرناک بیماری خواهند شد.

 

وی گفت: وضعیت فعلی مرگ و میر‌ها در روز‌های آینده همچنان صعودی خواهد بود و اگر ما همین امروز، پروتکل‌های بهداشتی را سفت و سخت رعایت کنیم، نتایج آن ظرف دو سه هفته آینده قابل رؤیت خواهد بود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.11 seconds.