.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خمیر دندان می‌تواند از ابتلا به کرونا پیشگیری کند
یک استاد دندانپزشکی ادعا کرد: خواص ضد میکروبی خمیر دندان با کاهش بار ویروسی در دهان می‌تواند از ابتلای افراد به بیماری کرونا پیشگیری کند بنابراین مسواک زدن در زمانی که می‌خواهید از خانه خارج شوید به پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹ کمک می‌کند.

به گزارش شمال نیوز، دکتر مارتین ادی از دانشگاه «بریستول» در انگلیس معتقد است که خمیردندان حاوی همان مواد شیمیایی است که ژل ضد باکتری ضدعفونی کننده دست دارند.

 

 این استاد دندانپزشکی گفت: عملکرد ضد میکروبی خمیردندان در دهان به مدت سه تا پنج ساعت باقی می‌ماند و در نتیجه باعث کاهش بار ویروسی بزاق یا عفونت توسط ویروس‌های می‌شود که وارد دهان می‌شوند.

 

وی افزود: برای اکثریت مردم، مسواک زدن دندان باید زمانی تنظیم شود که آن‌ها قصد دارند برای ورزش یا خرید از خانه‌های خود خارج شوند.

 

دکتر ادی تاکید کرد در صورت ورود ویروس کرونا به دهان، عملکرد ضدمیکروبی خمیر دندان می‌تواند این ویروس را از بین ببرد یا از تکثیر آن و ابتلا به بیماری پیشگیری کند.

 

وی یادآور شد: همچنین خواص ضد میکروبی خمیردندان با کاهش بار ویروسی در دهان که محققان حدس می‌زنند می‌تواند با میزان مسری بودن یک فرد ارتباط داشته باشد، از ابتلای دیگران به این بیماری پیشگیری می‌کند.

 

این استاد دندانپزشکی انتقال ویروس کرونا میان افراد بیشتر از طریق قطرات ناشی از سرفه یا عطسه انجام می‌شود که می‌توان آن‌ها را از روی سطوح پاک کرد. پزشکان می‌گویند، این ویروس فقط از طریق دهان ایجاد عفونت نمی‌کند - بلکه از طریق بینی و چشم نیز می‌تواند وارد بدن شود.

 

دکتر ادی تاکید کرد که مردم باید هر زمان که می‌خواهند از خانه خارج شوند، مسواک بزنید.

 

وی همچنین از دولت این کشور خواست، به همان روشی که مردم را به ماسک زدن و شستن مرتب دست‌ها ترغیب می‌کند، آن‌ها را به مسواک زدن بیشتر نیز تشویق کند.

 

این استاد دانشگاه بریستول تصریح کرد: استفاده از دهان شویه نیز برای از بین بردن ذرات ویروسی از دهان و جلوگیری از انتشار آن توسط فرد عفونی به دیگران پیشنهاد شده است./ایرنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.441 seconds.