.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سیاست بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت؛
رئیس جمهور باز هم به مجلس نیامد/ نظر موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی صمت
شمال نیوز : براساس ماده 204 قانون آئین نامه داخلی مجلس نمایندگان در این جلسه کارنامه کاری، تحصیلی و برنامه علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صمت را بررسی می‌کنند ....
رئیس جمهور باز هم به مجلس نیامد/ نظر موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی صمت

شمال نیوز: جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه 8 مهر ماه) با دستور کار بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

به گزارش شمال نیوز، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه 8 مهر ماه) با دستور کار بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

براساس ماده 204 قانون آئین نامه داخلی مجلس نمایندگان در این جلسه کارنامه کاری، تحصیلی و برنامه علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صمت را بررسی می‌کنند.

طبق این ماده از آیین نامه داخلی مجلس، در ابتدای رسیدگی به صلاحیت وزیر پیشنهادی، گزارش کمیسیون صنعت، معدن و تجارت در خصوص برنامه ها و صلاحیت های رزم حسینی قرائت می شود. سپس در صورت حضور رئیس جمهور در جلسه، روحانی فرصت دارد به مدت یک ساعت از  برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی دفاع کند. پس از آن دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف به قید قرعه و با رعایت یک موافق و یک مخالف هر کدام به مدت 15 دقیقه نطق می کنند.

آئین نامه مجلس می گوید نماینده موافق یا مخالف می تواند تمام یا بخشی از وقت خود را به نماینده ای دیگری برای بیان موافقت یا مخالفت خود اختصاص دهد. پس از آن وزیر پیشنهادی می تواند به مدت نیم ساعت برنامه‌های خود را تشریح و از صلاحیت خود دفاع کند، رئیس جمهور می‌تواند از زمان منظور شده برای وزیر پیشنهادی استفاده و صحبت های پایانی خود را بیان کند.

پس از بحث و بررسی و استماع نظرات موافق، مخالف و دفاع وزیر پیشنهادی و رئیس جمهور از برنامه ها و صلاحیت، که بالغ بر دو ساعت  و نیم می شود، مجلس در مورد برنامه ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی وارد رای گیری می شود، در زمان رای گیری که این زمان باید دولتمردان از صحن علنی خارج شوند.

رای گیری برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی طبق ماده 118 آیین نامه داخلی به صورت مخفی با ورقه(غیرالکترونیکی) انجام می شود و اگر رزم حسینی بتواند رای موافق نصف به علاوه یک نمایندگان حاضر در جلسه را جلب کند، برای مدت باقی مانده از عمر دولت، سکان وزارت صنعت، معدن و تجارت را در دست می‌گیرد.


حضور معاون اول رئیس جمهور، وزرای اطلاعات و آموزش و پرورش در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، سید محمود علوی وزیر اطلاعات، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور دقایقی قبل برای حضور در جلسه بررسی صلاحیت علیرضا رزم حسینی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت وارد صحن علنی مجلس شدند.

گفتنی است، رئیس جمهور پیش از این رزم حسینی را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صمت به مجلس معرفی کرده بود که امروز صلاحیت وی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


گزارش کمیسیون صنایع در خصوص بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت

حجت‌الله فیروزی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 8 مهرماه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی را در خصوص بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را قرائت کرد.

متن گزارش به شرح زیر است: در راستای بررسی صحت مدارک تحصیلی وزیر محترم پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در مقطع دانشگاهی، موضوع طی نامه شماره 45822 مورخ  2 مهرماه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استعلام گردید که بر اساس مکاتبه مورخ 5 مهر ماه آن وزارتخانه مدرک تحصیلی مشارالیه در مقطع تحصیلی کارشناسی که در سوابق وزیر پیشنهادی اشاره گردیده مورد تائید قرار گرفت.

نتایج بررسی تطبیقی برنامه‌های ارائه شده ایشان برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اسناد بالادستی توسط کمیسیون، حکایت از آن دارد که38 درصد برنامه های پیشنهادی با احکام فوق الذکر" منطبق" و 50 درصد از موارد" همسو" است. بعلاوه نتایج حاصله نشان می دهد 12 درصد به احکام اشاره ای نشده است و این در حالی است که  حدود 9 درصد از این عدم توجه مربوط به احکام برنامه ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران است. (بیشتر بخوانید)

دلیل عدم حضور رئیس جمهور در مجلس از زبان قالیباف

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه8 مهر 99) در پاسخ به تذکر سلیمی گفت: برگزاری جلسه رای اعتماد بدون حضور رئیس‌جمهور خلاف آئین‌نامه نیست و اجازه دهید بحث ما ادامه پیداکند ضمن  اینکه عدم حضور رئیس‌جمهور هم به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کروناست.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیس مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، با اشاره به عدم حضور رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس جهت دفاع از برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزرات صمت اظهار داشت: طبق اصل قانون اساسی اگر رئیس‌جمهور بیش از دو ماه غیبت کند یا بیمار باشد مسئولیت بر عهده معاون وی است. البته این کار با اذن مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد. (بیشتر بخوانید)


دلخوش: نظر کمیسیون صنایع درباره وزیر پیشنهادی صمت شفاف نیست/قالیباف:نظر کمیسیون مثبت است

سیدکاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (سه شنبه، 8 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به مواد 202، 203، 204، 205، 206، خطاب به رئیس مجلس گفت: اینکه می فرمایید اخطارها و تذکرات در رابطه با اقدام غیرقانونی رئیس جمهور مبنی بر عدم حضور در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت خلاف آئین نامه داخلی مجلس نیست، جای تامل دارد چرا که براساس قانون باید یا آقای رئیس جمهور و یا معاون اول او در این جلسه حضور داشته باشند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس ماده 202 کمیسیون مرتبط با وزیر پیشنهادی باید اطلاعات دقیق درباره این فرد در صحن علنی ارائه کند اما گزارش ارائه شده نه مثبت بود و نه منفی بلکه سخنگوی محترم کمیسیون صنایع صرفا یک گزارش تحلیلی ارائه کردند.

وی خواستار ارائه گزارشی شفاف در رابطه با وزیر پیشنهادی صمت از سوی کمیسیون صنایع شد تا نمایندگان نگاه شفافی در رأی دادن به وزیر پیشنهادی داشته باشند.

بنابراین گزارش رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: نظر کمیسیون صنایع و معادن نسبت به وزیر پیشنهادی مثبت است و نظر کمیسیون در گزارش ارائه شده مشخص بود. همچنین معاون اول رئیس جمهور در جلسه حضور دارد.


ارکانی در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت: رزم حسینی مدیر حاکمیتی است، نه دولتی

احسان ارکانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 8 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با گزینه پیشنهادی تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: رزم حسینی ، فامیل، همشهری و هم استانی بنده نیست و هیچ سابقه رفاقتی با وی ندارم بلکه رزم حسینی را از زمان تصدی استانداری خراسان رضوی می شناسم.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: عملکرد رزم حسینی در استانداری خراسان رضوی موفق بوده است زیرا دارای روحیه جهادی، تعامل گرا، حر و آزاده، شخصیتی مستقل و نگاه کارشناسی همراه با تعامل است.

وی ادامه داد: گزینه پیشنهادی وزارت صمت دارای نگاه توسعه گرا است و همواره منتقد سیاست های غلط اقتصادی دولت بوده است در واقع وی وزیر و مدیر دولتی نیست بلکه وزیر و مدیر حاکمیتی است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بدون شک برای پیشرفت کشور همه ارکان کشور از جمله قوه مقننه، مجریه و قضاییه باید با یکدیگر همراه باشند.

ارکانی تصریح کرد: رزم حسینی جانشین و معاون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است؛ برخی عنوان می کنند وی ضعیف است از این رو باید پاسخ دهند چطور زمانی که نشان فتح از رهبر انقلاب دریافت کرده ضعیف نبوده، چطور زمانی که جانباز شده و حتی استاندار استان های خراسان رضوی و کرمان بوده ضعیف نبوده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: بدون شک دو تابعیتی رزم حسینی تائید نشده است و هیات تحقیق از مدیران دوتابعیتی نیز این موضوع را تائید نکرده است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انقلابی ها از دروغ بیزار هستند و هیچگاه حاضر نیستند آبروی دیگران را لکه دار کنند از این رو نباید تهمت دوتابعیتی به رزم حسینی زده شود.نظر موافقان و خالفان وزیر پیشنهادی صمت

وی ادامه داد: گزینه پیشنهادی تصدی وزارت صمت قوانین مزاحم تولید را می شناسد زیرا فعالیت اقتصادی در بخش خصوصی داشته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: متاسفانه برخی عنوان می کنند چون رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد حاضر نشده نباید به رزم حسینی رأی دهیم چون توهین به مجلس است در حالی که رأی ندادن در شرایط کنونی تنبیه کردن بازار، کشور و مردم است؛ همچنین نباید از یاد برد وقتی ابزار نظارتی کمرنگ شود چنین وضعیتی مانند عدم حضور رئیس جمهور ایجاد می شود.

ارکانی تصریح کرد: بنابراین با رأی دادن به رزم حسینی در روزهای باقی مانده از عمر دولت بازار، صنعت و معدن از رهاشدگی خلاص می شود و به سامان می رسد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: لقب شهید زنده و خط شکن از سوی سردار شهید سلیمانی به رزم حسینی داده شده و در گفت وگویی با آیت الله علم الهدی؛ وی نقل کرد حاج قاسم گفت رزم حسینی هدیه بنده به شماست. استانداری که به خراسان رضوی می آید عادی و معمولی به عنوان نماینده دولت نیست بلکه یک عنصر پرورش یافته در دفاع مقدس است که مجموعه ای از تجربیات و دانش ها را کسب کرده است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت می تواند با استفاده از تجربیاتش وضعیت اقتصاد را سامان دهد.


نوش‌آبادی در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت: حذف رانتخواری و امضاهای طلایی باید در دستور کار وزیر جدید صمت قرار گیرد


حسین نوش آبادی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 8 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صمت در موافقت با ایشان با تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: بی‌شک دفاع بی‌نظیر ملت بزرگ ایران در 8 سال دفاع مقدس در مقابل تجاوز و تهاجم گسترده دشمن پایه‌گذار غرور ملی تمام نشدنی برای نسل‌های آینده کشور شد که هیچ‌گاه از ذهن‌ها محو نخواهد شد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز می‌خواهیم در مورد مدیریت وزارتخانه‌ای تصمیم بگیریم که بخش مهمی از مشکلات کشور در این حوزه قرار دارد و مسئولیت مهمترین بخش‌های حیاتی کشور را عهده‌دار است؛ وضعیت آشفته بازار، نابسامانی حوزه بازرگانی و تجارت، معضلات بخش صنعت و معدن، شرایط نگران کننده تولید، بی‌توجهی سالیان اخیر به اقتصاد مقاومتی نیازمند انتخاب وزیری باتجربه، توانمند، صالح برای وزارت صمت است.

وی ادامه داد: مدیریت بازار و معیشت مردم، عدالت در توزیع کالاهای اساسی با ایجاد شبکه توزیع مناسب، شکسته شدن انحصار در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت، فعال‌سازی سامانه‌های نظارت بر کالاها، حذف انحصار در واردات کالا و مبارزه با ویژه‌خواران، اصلاح ساختار تنظیم بازار کشور، ایجاد توازن در عرضه و تقاضا مورد انتظار مردم و مجلس است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ارتقاء تولید با فناوری و ارزش افزوده کالا، احیای واحدهای صنعتی و تولیدی، حل مشکلات واحدهای بحران زده، تأمین مواد اولیه این واحدها با اولویت تأمین در داخل کشور باید سرلوحه کار وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد؛ برندسازی با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت تولید در سال جهش تولید، توجه به صادرات با در نظر گرفتن مزیت نسبی و زنجیره تأمین کالا، استفاده از ظرفیت‌های داخلی و حرکت به سمت بومی‌سازی، توسعه و ارتقاء صنعت قطعه‌سازی و توجه به ساماندهی بازار خودرو باید در دستور کار وزیر آینده صمت قرار گیرد.

نوش آبادی افزود: احیاء و فعال‌سازی معادن کوچک، تنظیم بازار فولاد، فعال کردن دیپلماسی اقتصادی و تجاری در سفارتخانه‌های خارج از کشور، توسعه نمایشگاه‌ها و بازارهای مشترک بین‌المللی با مشارکت اتاق بازرگانی و بخش خصوصی با در نظر گرفتن سیاست‌های تنظیم بازار در داخل کشور، توسعه صادرات و مبادلات مرزی و گسترش تجارت الکترونیک، جلوگیری از فساد اداری در زیرمجموعه وزارتخانه، حذف رانتخواری و فروش مجوز و حواله و امضاهای طلایی، پاکسازی و استفاده از نیروهای جوان، متخصص، وفادار به نظام و انقلاب، ایجاد پنجره واحد تجاری و سرمایه‌گذاری باید در صدر برنامه‌های وزیر جدید صمت قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: با توجه به بررسی‌های انجام شده و نظرات مثبت کمیسیون صنایع و معادن و بسیاری از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و مذهبی کشور و همچنین با توجه به تجارت ارزنده رزم حسینی و فعالیت ایشان در بخش‌های مختلف اجرایی و اقتصادی و همچنین نقش برجسته ایشان در حوزه عملیاتی و دفاعی به ویژه نقش قائم مقامی در کنار شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در لشکر ثارالله در دوران دفاع مقدس، داشتن برنامه‌های مناسب برای برون رفت وزارت صمت از مشکلات کنونی به ایشان رأی اعتماد  می‌دهم و از نمایندگان مجلس انتظار دارم با حمایت از ایشان وزارت صمت را از بلاتکلیفی نجات دهند؛ همچنین از مخالفان تقاضا دارم با حفظ حرمت و رعایت اخلاق اسلامی از اظهارنظراتی که موجب وهن مجلس است پرهیز کنند و با رعایت عدالت و اخلاق صلاحیت وزیر پیشنهادی را مورد بررسی قرار دهند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.