.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دریای محمودآباد جان ۱۳ نفر را گرفت
۱۳ نفر، تابستان امسال در آب‌های ساحلی شهرستان محمودآباد قربانی امواج سهمگین خزر شدند.

به گزارش شمال نیوز، محتاطی دبیر ستاد ساماندهی سواحل شهرستان محموآباد با بیان غرق شدن ۱۳ نفر تابستان امسال در آب‌های ساحلی این شهرستان، گفت: شنای نابهنگام و کاهش تعداد ناجیان غریق در سواحل به دلیل شیوع ویروس کرونا و شنا در مناطق آزاد و ممنوعه از مهمترین دلایل جان باختن هموطنانمان در ساحل بود.

 

او افزود: ۱۶۷ ناجی غریق از ابتدای خرداد ماه امسال در ساحل محمودآباد در طول ۳۰ کیلومتر نوار ساحلی استقرار داده شد و تا پایان تیرماه در سایه تلاش ناجیان غریق و اعضای ستاد، تعداد غریق در محمودآباد صفر بوده، ولی شیوع ویروس کرونا و کاهش ظرفیت ناجیان غریق در مرداد ماه موجب افزایش آمار غریق در ساحل شهرستان شد.

 

محتاطی با بیان اینکه بیشترین حجم حضور مسافران در ساحل را در اوقات شب شاهد بودیم و عدم توجه به هشدار ناجیان غریق و گشت‌های نیروی انتظامی و شنا در ساعاتی که ناجی در ساحل حضور نداشت مهمترین تهدید برای فعالیت‌های ستاد ساماندهی سواحل محسوب می‌شد،گفت: راه اندازی گشت شبانه ناجیان غریق هم افاقه نداشته و مسافران هیچ همکاری و تمکینی از تذاکرات و هشدار‌ها عوامل مستقر در ساحل نداشتند.

 

محتاطی ساحل شهرستان محمودآباد را متفاوت با سایر شهر‌های ساحلی استان دانست و افزود: فارغ از اینکه محمودآباد اولین شهر ساحلی استان از مسیر تهران محسوب می‌شود، این شهرستان از ۹۷ راه دسترسی به ساحل برای عموم بهره مند می‌باشد که عقب نشینی دریا و آزاد شدن مناطق سنگچین ۲۰ نقطه آزاد و ممنوعه را به دیگر دسترسی‌های مسافران اضافه کرد.

 

او گفت: به همت ناجیان غریق شهرستان ۱۵۹ مسافر از مرگ حتمی نجات یافته که از این تعداد ۱۵ نفر بیمار بد حال به بیمارستان منتقل شدند و ۶۰ درصد غریق نجات یافته نیز مرد بودند.

 

دبیر ستاد ساماندهی سواحل محمودآباد افزود: وظیفه انسانی و قانونی خود می‌دانیم که نسبت به حفظ جان مسافران در ساحل احساس تکلیف کنیم تا این عزیزان با خاطره‌ای بد این شهرستان را ترک نکنند.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.417 seconds.