.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کرونا در آسانسور چقدر زنده می‌ماند؟
دانشمندان هلندی با بررسی آسانسور‌های بیمارستانی دریافتند که قطرات آلوده به ویروس کرونا تا چه مدت می‌توانند درون فضای آسانسور پخش باشند.

به گزارش شمال نیوز، طبق یک مطالعه جدید، ذرات ویروس کرونا ناشی از سرفه و قطرات تنفسی در صورت بسته بودن در‌ها می‌تواند تا نیم ساعت در داخل آسانسور در هوا پخش باشد.

 

متخصصان دانشگاه آمستردام هلند آزمایشاتی را دنبال کردند و مسیر سرفه‌ها را در داخل آسانسور بیمارستانی را پیگیری کردند تا مشخص کنند دوام آن‌ها در شرایط مختلف تا چه حدی است.

 

وقتی در‌های آسانسور بسته می‌مانند، قطره آلوده می‌تواند تا نیم ساعت در فضای آسانسور باشد، اما اگر در‌های آسانسور مداوم باز باشد قطره‌های آلوده در مدت چهار دقیقه از بین می‌رود.

 

در حالت عادی که در‌های آسانسور به طور متعدد باز و بسته می‌شوند و افراد در آن سرفه یا با صدای بلند صحبت می‌کنند، در این شرایط قطرات ویروسی به مدت ۱۰ دقیقه در فضای آسانسور حضور دارد.

 

این تیم هلندی گفت: ماسک احتمال آلوده شدن درون آسانسور را به صورت جدی کاهش می‌دهد و سیستم تهویه هوای آسانسور باید به صورت مداوم روشن باشد.

 

قطرات کوچک آلوده به ویروس اصلی‌ترین راه آلوده شدن افراد است. دانشمندان هلندی با طراحی آزمایشی متوجه شدند که ذرات تنفسی حاصل از سرفه و صحبت کردن حدود ۱۲ الی ۱۸ دقیقه طول می‌کشد تا به اندازه یک درصد در آسانسور کاهش یابند.

 

اگر هم در‌ها به طور مداوم باز باشد این زمان به ۲ الی ۴ دقیقه کاهش می‌یابد.

 

اگر شما از آسانسوری استفاده کنید که فردی آلوده به ویروس کرونا درون آن بوده باشد و شما هوای درون آسانسور را تنفس کنید، ممکن است حدود صدهزار قطره کوچک آلوده به ویروس کرونا را وارد بدن خود کنید.

 

دانشمندان توصیه می‌کنند که تا حد ممکن در آسانسور‌ها را باز و سیستم تهویه را به صورت مداوم روشن بگذارید و از صحبت کردن و سرفه در آسانسور بپرهیزید و حتما از ماسک استفاده کنید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.103 seconds.