.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خواص معجون عسل و کشمش
عسل یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان بیماری‌هاست. شما می‌توانید برای تقویت حافظه و قلب از ترکیبات عسل با کشمش یا مویز استفاده کنید.

به گزارش شمال نیوز، مواد طبیعی بسیاری در دنیا وجود دارد که در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌های مختلف، تاثیر فوق العاده‌ای دارند. عسل یکی از این مواد طبیعی است که خواص بسیاری داردو اغلب با خواص درمانی آن آشنا هستند.

 

برای تقویت قلب، حافظه، قوای جنسی و بسیاری از موارد دیگر می‌توان از عسل به همراه مواد دیگر استفاده نمود.

 

 در این بخش با برخی از ترکیبات عسل به همراه کشمش، مویز، دارچین و خرما برای درمان و پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها آشنا می‌شوید.

 

ترکیب عسل و کشمش برای قلب

 

با استفاده از چند مواد طبیعی می‌توان یک نوشیدنی عالی برای تقویت قلب تهیه نمود. این نوشیدنی را باید از شب قبل آماده کنید.

 

یک فنجان کشمش شسته را به همراه یک لیتر آب، بر روی حرارت قرار دهید، پس از ۱۰ دقیقه، حرارت را خاموش کنید و ۴ قاشق چای خوری چای سبز، دو قاشق عسل و دو قاشق چای خوری زنجبیل تازه رنده شده را به مواد اضافه کنید.

 

سپس درب ظرف را گذاشته و روی آن را با پارچه‌ای پشمی بپوشانید تا حداقل ۸ ساعت گرم بماند. صبح روز بعد، پس از صاف کردن این نوشیدنی، ۱۵۰-۲۰۰ گرم دو بار در روز قبل از وعده غذایی از آن بنوشید.

 

عسل حاوی مقدار زیادی گلوکز، است که از مواد فعال بیولوژیکی است. این مواد برای مبارزه بدن با عفونت‌ها در بدن ذخیره می‌شود. چای سبز و زنجبیل نیز آنتی اکسیدان قوی است می‌باشد.

 

کشمش نیز دارای خواص بسیاری می‌باشد. بنابریان این نوشیدنی مفید با افزایش انرژی بدن، قدرت ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهد و موجب تقویت قلب می‌شود.

 

مضرات ترکیب کشمش و عسل

 

کشمش حاوی مقدار زیادی پتاسیم و منیزیم، است که برای قلب و عروق مفید است، اما مانند خربزه زود هضم می‌باشد؛ بنابراین استفاده مدام و طولانی مدت از آن به همراه عسل به تنهایی، موجب اختلال در سیستم گوارشی و ایجاد دل درد می‌شود.

 

خاصیت ترکیب عسل و مویز

 

حبه‌های خشک شده انگور سیاه، مویز نام دارد که از نظر خاصیت، شباهت زیادی به کشمش دارد و از خانواده کشمش‌ها محسوب می‌شود. اما شکل ظاهری و تنوع معدنی مویز نسبت به کشمش بیشتر است. برخی از افراد از مویز به جای قند در کنار چای خود استفاده می‌کنند.

 

مویز داری طبع گرم و‌تر است و موجب هضم غذا و گرم شدن تمام بدن، به خصوص کلیه و مثانه می‌شود. در طب سنتی خوراکی‌هایی مانند سکنجبین، عناب و آب میوه‌های ترش از مواد مصلح مویز می‌باشند.

 

استفاده به اندازه از مویز موجب باز شدن رگ‌های خونی، تقویت معده، کبد، کلیه‌ها و مثانه و همچنین دفع باد می‌شود. علاوه بر این مویز دارای خاصیت مدر، ملین و محرک نیروی جنسی در افراد سردمزاج می‌باشد.

 

مویز دارای ترکیبات سیاه یا قرمز رنگی از نوع آنتوسیانین وپلی فنولیک است که خواص ضد سرطان و ضد آلزایمری دارد. زیاد بودن مقدار آنتوسیانین در مویز باعث افزایش ارزش آن در برابر انگور سبز و کشمش شده است.

 

ترکیبات مویز از تصلب شرایین (سفت و سخت رگ ها) و چسبندگی پلاکت‌ها پیشگیری می‌نماید. استفاده از مویز موجب کاهش غلظت خون و انبساط رگ‌های خونی و در نتیجه افزایش سرعت گردش خون می‌شود، بنابراین از انباشته شدن پلاکت‌های خون روی هم و لخته شدن خون جلوگیری می‌کند.

 

مویز با طبع گرمی که دارد با تولید انرژی در روز‌های سرد سال، بدن را گرم و پرانرژی کند. این فرآیند بی نهایت در تقویت قوای جنسی بسیار اهمیت دارد.

 

استفاده از عسل به همراه مویز موجب افزایش چند برابری فواید مویز می‌شود. مصرف مداوم این ترکیب در دفع بلغم، تسکین صفرا، افزایش حافظه و قدرت فهم، اصلاح خلق و خو و تقویت قوای جنسی بسیار مفید می‌باشد.

 

معجون عسل و دارچین برای حفظ سلامت قلب

 

ترکیب عسل و دارچین در وعده صبحانه با کاهش کلسترول از بروز حملات قلبی و افزایش ضربان قلب جلوگیری می‌کند؛ بنابراین بیماران قلبی با مصرف روزانه این ترکیب از حمله قلبی در امان باقی می‌مانند.

 

افزایش سن موجب از از بین رفتن خاصیت انعطاف پذیری در شاهرگ‌های حیاتی و سیاه رگ‌ها می‌شود. ترکیب عسل و دارچین در حفظ قابلیت ارتچاعی دیواره رگ‌ها بسیار مفید است.

 

به دلیل جذب سریع عسل طبیعی در دستگاه گوارش، تخمیر الکلی ایجاد نمی‌کند و اسید‌های آزاد موجود در عسل باعث جذب مواد چربیو در نتیجه کاهش کلسترول خون می‌شود، بنابراین نباید از تاثیر مواد معدنی موجود در عسل در حفظ انعطاف طبیعی دیواره رگ‌ها چشم پوشی کرد.

 

در ماه رمضان، روزه‌دارن از زمان سحر تا افطار در یک فاصله طولانی، هیچ مواد غذایی استفاده نمی‌کنند بنابراین فعالیت سیستم گوارشی آن‌ها کاهش می‌یابد. در زمان افطار در بدن تغییراتی به وجود می‌آید که می‌بایست با کمک تغذیه مناسب، آن را به درستی تنظیم کرد.

 

استفاده از آب جوش و کمی نمک بدن را برای دریافت مواد غذایی آماده می‌کند. سپس می‌توان با مصرف یک لیوان شیر همراه با خرما، کشمش و عسل، قند مورد نیاز بدن را تامین کرد. زیرا این مواد طبیعی هستند و در زمان افطار بسیار مناسب و مفید می‌باشند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.39 seconds.