.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران کرونازده را دریابید!

شمال نیوز: علی نوروزی / شش ماه از شیوع ویروس کرونا در مازندران گذشته است که در موج اول این بیماری از تنکابن آغاز و بتدریج در دیگر شهرهای مازندران شیوع پیدا کرد.

مردم مازندران در ایام تعطیلات نوروزی مانع ورود مسافران به استان شدند و خودنیز در ایام تعطیلات با رعایت شیوه‌های بهداشتی در خانه‌ها ماندند تا اینکه کرونا در موج اول با تعطیلی ادارات، مراکز خرید و فروش و قطع ارتباط مسافرت‌های غیر ضرور با دیگر استانها و حتی شهرهای داخل استان با کمترین تلفات به پایان رسید.

اما پس از پشت سر گذاشتن موج اول و بی‌خیالی و بی‌تدبیری مسئولان کشور چند ماهی است که مازندران برخلاف دیگر استانها در وضعیت قرمز قرار گرفته و در این لیست ماندگار شده است.

یکی از مهم‌ترین و بیشترین عامل انتقال ویروس کرونا در مازندران ناشی از هجوم مسافران بدون رعایت شیوه‌های بهداشتی است که به سرعت در روستاها و شهرها، وارد خانه و کاشانه مردم شد و هر روز بر آمار ابتلا و فوتی‌ها در مازندران افزوده می‌شود.

در حال حاضر که از پایتخت و دیگر استان‌های همجوار وارد استان می‌شوند و در کنار رودخانه‌ها، آبشارها و در میان جنگل و سواحل دریا جولان می‌دهند و شب‌ها در کنار پارک‌ها و پیاده‌روها بیتوته و یا در مسافرخانه‌ها  اطراق می‌کنند عامل اصلی انتشار این ویروس کرونا هستند که بخش اعظمی از تخت‌های بیمارستانی را در استان مازندران به اشغال خود درآورده‌اند.

حال که در فصل زراعی برداشت گندم و سپس شالی و انار و مرکبات و میوه‌های جالیزی و صیفی و سبزیجات و آبزیان هستیم آیا شایسته است که ما به جای اینکه آسایش و آرامش را برای مولدان کشاورزی فراهم کنیم با مسافرت‌های غیر ضرور سوغات ویروس را هدیه سلامتی آنها کنیم.

آیا این درست است برای اینکه چند روزی را در استان مازندران خوش باشیم با نادیده گرفتن شیوه‌های بهداشتی عده‌ای از مردم میزبان را مبتلا و موجب اسباب زحمات کادر درمانی شویم. هم‌اکنون بی‌توجهی مسافران به شیوه‌های بهداشتی و درمانی موجب ازدیاد بیماران کرونایی شده و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی پر شده است.

با توجه به انتشار ویروس کرونا در موج اول در مازندران و همکاری مردم و مسئولان انتظار می‌رفت که در موج دوم با اقتدار کرونا را شکست دهیم اما متأسفانه سکوت مسئولان استانی در برابر تفریح تهرانی‌ها و عدم برخورد با عاملان شیوع کرونا موجب شده که مازندران ماهها در وضعیت قرمز قرار بگیرد و هر روز دامنه این بیماری گسترش یابد و بسیاری از همشهریان مازندرانی با اهمال‌کاری عده‌ای خوشگذران بی‌تفاوت از دست بدهیم.

از استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور و استان، ائمه جمعه، فرمانداران و بخشداران می‌خواهیم بیشتر به فکر سلامت مردم و کادر درمانی استان باشند و از مسافرت‌های غیرضرور هموطنان به استان پرخطر مازندران جلوگیری کنند.

مردم مازندران از این همه وضعیت ملال‌آور و تکراری و مرگ اقوام و دوستان و خیشان خود خسته شده‌اند. تا دیر نشده برای مازندران خسته از وضعیت قرمز کرونا چاره‌ای اندیشیده شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.