.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دغدغه ها مطرح شد / پیگیری ها ادامه یابد ؛
نمایندگان مازندران در جلسه مشترک با نوبخت چه گفتند ؟
شمال نیوز : نمایندگان مردم مازندران در نشست با رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار اختصاص اعتبار به پروژه‌های نیمه‌تمام استان، ردیف ملی برای جاده تاکام ـ دامغان، توجه بهکریدور راه‌آهن رشت به قائم‌شهر، احداث و اتمام سد‌های در دست اقدام....
نمایندگان مازندران در جلسه مشترک با نوبخت چه گفتند ؟

شمال نیوز:  شورای برنامه ریزی استان با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس برنامه و بودجه کشور در استانداری مازندران برگزار شد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این نشست مسائل و مشکلات استان را مطرح کردند.

منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه مشکلات امروز مازندران و بازدیدهایی که از پروژه‌های نیمه‌تمام استان انجام شد به این دلیل است کارهای زیرساختی مناسبی انجام نشده است، گفت: طرح توسعه کشاورزی استان از جمله موضوعاتی است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

علی بابایی‌کارنامی دیگر نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه ردیف بودجه استان افزایش پیدا کند، افزود: خواستار ردیف ملی برای جاده تاکام ـ دامغان به ساری هستیم و به این بحث به صورت جدی پرداخته شود و سهم شهرستان ساری در ردیف بودجه برای پروژه ها افزایش پیدا کند.

کمال علیپور نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سرانه جمعیت مازندران ۲۰ میلیون نفر است، ضریب اشغال استان ۱/۳ دهم است که در سنوات گذشته به چهار رسیده است و نیاز به افزایش است.

وی با بیان اینکه کریدور راه‌آهن رشت به قائم‌شهر برای مازندران بسیار مهم است، ادامه داد: قرارداد  برقی کردن راه‌آهن شمال کشور منعقد شده است که نیاز است در دولت مورد توجه قرار گیرد.

علیپور افزود: بیمارستان رازی قائم‌شهر دو بیمارستان سانتر تخصصی است که نیاز به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است و همچنین ورزشگاه شهید وطنی این شهرستان هم نیاز به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی با بیان اینکه طرح چهار خطه کردن سوادکوه به مازندران باید مورد توجه نمایندگان قرار گیرد، گفت: همه استان‌ها پارک موزه دفاع مقدس را به اتمام رساندند اما در استان مازندران با کمبود اعتبارات مواجه هستیم.

ولی‌الله فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست سهم مردم استان را از کشاورزی ۲۰ تا ۲۵ درصد اعلام کرد و افزود: در بخش کشاورزی مهار آب‌های سطحی در دستور کار قرار گیرد چرا که ۷۰ درصد آب‌های استان به دریا می‌رود.

وی با بیان اینکه احداث و اتمام سد‌های در دست اقدام ضروری است، گفت: ایجاد شبکه‌های پایین‌دست در دستور کار جدی قرار گیرد.

فرزانه با اعلام اینکه کانال انتقال آب از غرب به شرق و تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در استان مازندران مغفول مانده است، خاطرنشان کرد: هشت شهر استان مازندران طرح فاضلاب داشتند که قرار بود از محل بانک  توسعه اسلامی اعتبار دریافت کنند که به دلیل تحریم این پروژه عملیاتی نشده است.

علی کریمی‌فیروزجایی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی هم تولیدات اصلی مازندران را بر پایه کشاورزی دانست و گفت: موضوع واردات بی‌رویه برنج گوش شنوایی ندارد و انتظار ما و کشاورزان بر این است از واردات بی‌رویه این محصول جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه نباید به کشاورزان که با هزار زحمت اقدام به تولید می‌کنند اما زحمات آنها جبران نمی‌شود، گفت: هزینه تولید در بخش کشاورزی افزایش پیدا کرده است و نهاده‌های دامی افزایش پیدا کرده است و برای دامداران مقرون به صرفه نیست.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طول عمر پروژه‌ها در مازندران بسیار طولانی است، افزود: فاضلاب شهرستان بابل یک ربع قرن زمان برده است و بحث پسماند این شهرستان هم توجه جدی به آن نشده است.

غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، عقب‌افتادگی شرق مازندران را بسیار گسترده دانست و گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایجاد توازن و عدالت در بحث اعتبارات و تخصیص داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شرق مازندران در حوزه راه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان عقب افتادگی دارد، ادامه داد: منطقه شرق مازندران در دفاع از انقلاب جانفشانی کرد اما در تامین اعتبارات دیده نشده است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: روستایی در شرق مازندران داریم که بعد از ۴۰ سال جاده خاکی ایجاد کردیم و تقاضای ما بر این است توجه ویژه‌ای به حوزه راه‌های این شهرستان به‌ویژه راه‌های روستایی شود.

کیوان مرادیان دیگر نماینده مردم قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ با بیان اینکه کشاورزی در مازندران توجیه ندارد، گفت: باید تخصیص به موقع اعتبارات برای خرید محصولات کشاورزی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد صنایع تبدیلی یکی از موضعات مهمی است که نیاز شهرستان‌های حوزه انتخابیه است که باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: در شهرستان سوادکوه ۸۰ آبشار و ۷۰ غار داریم که باید اعتبارات مناسبی برای توسعه گردشگری در این بخش اختصاص پیدا کند.

مرادیان با بیان اینکه طرح توسعه شیلات در شهرستان جویبار باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: بیمارستان جویبار بیش از ۸۰ سال قدمت دارد و انتظار داریم اعتبارات مناسبی برای نصب و تجهیزات در دستور کار قرار گیرد.

رضا حاجی‌پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سد مخزنی هراز حدود ۱۰ سالی از زمان آن می‌گذرد که حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

علی‌اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمه سخت و زیان‌آور بودن در حوزه شیلات یکی از موضوعات مهمی است که در این امر در استان گیلان رفع شده است و مطالبه جدی استان مازندران است که چرا این اتفاق در استان مازندران نیفتاده است.

وی اظهار کرد: مشکلاتی که در حوزه بهداشتی و سلامت مردم در استان مازندران شاهد هستیم همگی به دلیل مسافرپذیر بودن استان است و در این بخش کمک ویژه‌ای صورت گیرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.