.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بازدیدهای رئیس سازمان برنامه و بودجه در روز اول سفربه مازندران ؛
از تالار مرکزی شهر تا بیمارستان ماهفروجک و ورزشگاه ۶ هزار نفری ساری
شمال نیوز : محمد باقر نوبخت عصرچهارشنبه از روند طرح توسعه فرودگاه ساری، پروژه تصفیه‌خانه مرکز استان، کارخانه زباله‌سوز ساری، تالار مرکزی شهر، بیمارستان ماهفروجک و ورزشگاه ۶ هزار نفری ساری بازدید کرده است ....

شمال نیوز: رئیس سازمان برنامه و بودجه در نخستین روز حضورش در مازندران قول داد که 264 میلیارد تومان اعتبار اختصاص دهد به شرطی که بخشی اعظمی از پروژه طی دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

محمد باقر نوبخت  عصرچهارشنبه از روند طرح توسعه فرودگاه ساری، پروژه تصفیه‌خانه مرکز استان، کارخانه زباله‌سوز ساری، تالار مرکزی شهر، بیمارستان ماهفروجک  و ورزشگاه ۶ هزار نفری ساری بازدید کرده است.

 

 

نوبخت پس از شنیدن اظهارات مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران به مسؤولان استان تاکید کرده است که مشکلی از بابت تامین منابع اعتباری در روند توسعه فرودگاه ساری وجود ندارد و وعده داد که منابع آن را تامین می‌کند.

 

 

 

محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در همین ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اعلام کرد برای تکمیل این پروژه ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

دیگر برنامه نوبخت در بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام ساری حضور در محل اجرای پروژه تصفیه‌خانه مرکز استان مازندران بوده است که براساس اطلاعاتی که مدیرعامل آب و فاضلاب استان در اختیار خبرنگار فارس قرار داده است برای اجرای این پروژه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

 

 

رئیس برنامه و بودجه کشور اعلام کرد؛ در صورتی که تلاش برای بهره‌برداری این پروژه تا دو ماه آینده در دستور کار قرار گیرد همه منابع اعتباری این پروژه که ۵۰ میلیارد تومان است را تامین می‌کند.

بازدید از پروژه تالار بزرگ شهر ساری که در دو دولت قبل با عنوان تالار مرحوم کردان کلنگ آن به زمین زده شد از دیگر برنامه‌های نوبخت در مرکز استان مازندران بوده است.

نوبخت  درباره تامین منابع اعتباری این پروژه اعلام کرده است که سازمان برنامه و بودجه همه نیازمندی‌های اعتباری این پروژه را تامین می‌کند به شرطی که تا پایان سال این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

در همین ارتباط عباس زارع مدیرکل ارشاد مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که ۱۰ میلیارد تومان آن توسط وزارت ارشاد، ۵ میلیارد تومان از منابع اعتبارات استانی تامین شده است و ۳۵ میلیارد تومان باقی مانده توسط رئیس برنامه و بودجه کشور قول تامین اعتبار شده است.

 

 

پروژه کارخانه زباله‌سوز ساری از دیگر پروژه‌های است که از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است؛ حساسیت این پروژه حتی توسط نوبخت هم اعلام شده است.

 

 

برای تکمیل پروژه کارخانه زباله‌سوز ساری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که نوبخت اعلام کرده که برای تخصیص مشکلی ندارد.

وی اضافه کرد: نگرانی عمده ما این است که پروژه به لحاظ فنی نتواند در موعد مقرر به اتمام برسد به لحاظ تامین اعتبار مشکلی وجود ندارد.

به گزارش فارس؛ در جریان بازدید نوبخت از پروژه کارخانه زباله‌سوز ساری اعتبار جدیدی اختصاص پیدا نکرده اما قول داده شده است که همه منابع اعتباری را به موقع تخصیص می‌دهد.

بیمارستان ماهفروجک ساری تقریبا جز پروژه‌های فراموش شده مرکز استان مازندران است.

عملیات ساخت این پروژه از سال ۸۷ آغاز شده بود، شروع اسکلت‌سازی این پروژه یک‌سال زمان برده است، این پروژه قرار است در مساحتی با زیربنای ۳۰ هزار ۵۲۴ متر و با ظرفیت ۳۷۰ تخت به بهره‌برداری برسد، میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه بیش از ۶۰ درصد است، در سال جاری حدود ۱۸ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص پیدا کرده است اما برای تکمیل و بهره‌برداری نیاز به ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.

نوبخت برای تکمیل این پروژه قول مشروط داده و اعلام کرده است که متولیان امر با بررسی دقیق به بنده اعلام کنند که این پروژه را پیش از پایان عمر دولت به بهره‌برداری می‌رسانند.

به گزارش فارس؛ مقرر شد که استاندار مازندران همه جوانب کار برای تکمیل این پروژه را بسنجد.

آخرین برنامه نوبخت حضور در محل اجرای پروژه ورزشی ماهفروجک ساری بود این پروژه هم تقریبا در لیست پروژه‌های ورزشی فراموش شده مرکز استان قرار دارد.

چندین زمان بهره‌برداری برای تکمیل این پروژه تعیین شده است، آخرین اطلاعاتی که درباره وضعیت این پروژه موجود است مربوط به سفر وزیر ورزش به مازندران در سال ۹۷ بوده است.

سلطانی‌فر قول بهره‌برداری این پروژه را در سال ۹۸ داده بود اما با وجود گذشت حدود یک‌سال و نیم از وعده‌های وزیر وزرش این پروژه همچنان لنگ تامین اعتبار است.

براساس اعلام مسؤولان و مجریان طرح برای تکمیل این پروژه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که نوبخت در آخرین برنامه بازدید از این پروژه قول داد که در صورت تکمیل این پروژه در ماه‌های آینده منابع مالی مورد نیاز آن را تامین می‌کند.

 با جمع قول‌های اعتباری نوبخت و میزان نیازمندی‌های که مسؤولان استانی اعلام کردند نوبخت در اولین روز سفر کاری خویش به مازندران قول داد که ۲۶۴ میلیارد تومان در اختیار مجریان پروژه‌های نیمه‌تمام استان مازندران قرار دهد.

مهمترین موضوع در قول‌های تامین اعتبار بحث تخصیص منابع مالی است که باید دید نوبخت پس از حضور در تهران نسبت به عملیاتی کردن وعده‌های خویش اقدام می‌کند یا خیر!

همچنین محمدباقر نوبخت بازدیدی از محل پروژه کتابخانه مرکزی ساری داشت که مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران میزان اعتبار برای اجرای این پروژه را ۲۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه قول داد نیازمندی‌های اعتباری این پروژه را تامین کند.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 5.692 seconds.