.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دلیل غیبت رئیس‌جمهور در جلسه رأی اعتماد وزیر صمت مجلس/ روحانی کرونا می‌گیرد؛ جهانگیری نه؟!
امروز در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت، رئیس‌جمهور بنا به توصیه ستاد ملی مقابله با کرونا حضور نداشت که با تذکر آیین‌نامه‌ای یکی از نمایندگان مواجه شد.

دلیل غیبت رئیس‌جمهور در جلسه رأی اعتماد وزیر صمت مجلس/ روحانی کرونا می‌گیرد؛ جهانگیری نه؟!

 

به گزارش شمال نیوز، جلسه امروز ۲۲ مرداد ماه مجلس شورای اسلامی با دستور کار رسیدگی به صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برگزار شد که در جریان رسیدگی به آن موافقان و مخالفانی به ایراد سخن پرداختند.

نکته جالب جلسه امروز رأی اعتماد به وزیر صمت غیبت رئیس‌جمهور و حضور معاون اول وی بود که گویا جهانگیری سپر بلای روحانی شده است.

در این باره رئیس مجلس با اشاره به نامه دفتر رئیس جمهور درخصوص علت عدم حضور روحانی در مراسم رأی اعتماد وزیر پیشنهادی صمت گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا حضور رئیس جمهور در مجلس را به مصلحت ندانسته است.

این در حالی است که طبق تبصره ۱ ماده ۲۰۴ و همچنین بند ۱ ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی حفظ شأن مجلس مورد تأکید واقع شده و طبق ماده مذکور، رئیس جمهور هنگام معرفی وزیر پیشنهادی باید در مجلس حضور داشته باشد و به مدت یک ساعت درخصوص کلیات برنامه‌های وی صحبت کند.

ستاد ملی کرونا برای تک‌تک مردم تصمیم بگیرد نه فقط برای رئیس‌جمهور

علیرضا سلیمی در این باره در تذکری با بیان اینکه براساس آیین‌نامه، اختیاری برای رئیس جمهور در خصوص حضور در مجلس برای دفاع از وزیر پیشنهادی وجود ندارد، بلکه ایشان مکلفند در مجلس حاضر شوند، تصریح کرد: گفته می‌شود ستاد ملی کرونا به ایشان توصیه کرده در مجلس حضور نداشته باشند، حال باید بگوییم که شمایی که به یک میلیون دانش‌آموز می‌گویید در آزمون کنکور شرکت کنند، آیا خون شما از آنها رنگین‌تر است؟ این تبعیض آشکار بوده و مغایر بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی است که تبعیض آشکار را ممنوع کرده است.

وی ادامه داد: بیش از ۲۷۰ نماینده مجلس به صورت روزانه برای انجام امور مردم به مدت ۱۰ الی ۱۲ ساعت در کنار هم می‌نشینند. حال ستاد ملی کرونا اگر قرار است تصمیمی بگیرد باید برای تک‌تک ملت ایران تصمیم‌گیری کند، از این جهت اقدام رئیس جمهور برای عدم حضور در مجلس توهین به مجلس است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.156 seconds.