.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دستگیری چندین هکر طی 6 ماهه اخیر در مازندران/ راه‌اندازی نمایندگی پلیس فتا در 8 شهر مازندران
رئیس پلیس فتا مازندران در پایان از دستگیری چندین هکر در طول ۶ ماهه اخیر در مازندران خبر داد و گفت: سن افراد دستگیر شده ۱۶ تا ۲۲ سال است.

به گزارش شمال نیوز، سامع خورشاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران حوزه انتظامی اظهار کرد: رسانه‌ها بازوان توانمند نیروی انتظامی برای کاهش ناهنجاری‌ها هستند.

 

وی با اعلام اینکه فعالان رسانه‌ای مسؤولیت خطیری برعهده دارند، تصریح کرد: خبرنگاران واقعی و دلسوز نظام  ضمن بیان مطالبات واقعی مردم مراقب سوء استفاده نظام سلطه هستند.

 

رئیس پلیس فتا مازندران اضافه کرد: خبرنگاران همیشه یار و یاور نظام اسلامی ایران بودند و در کنار مسؤولان دلسوز نظام حضور دارند و رابط بسیار خوبی بین مردم و مسؤولان هستند.

 

وی اضافه کرد: در کنار برخی فعالیت‌های خبری عده‌ای هم تلاش دارند تحت عنوان خبرنگار بدون توجه به مصالح نظام و انقلاب آب به آسیاب دشمن بریزند که در بین فعالان رسانه‌ای استان مازندران این موارد دیده نشده است.

 

خورشاد با اعلام اینکه قلم فعالان رسانه‌ای مازندران در راستای تحکم بخشی عدالت فعالیت دارد، افزود: انعکاس دغدغه جدی مردم و مطالبات به حق موضوعی است که رسانه‌ها به آن توجه دارند.

 

وی با اعلام اینکه یکی از دغدغه‌های جدی پلیس در فضای مجازی افزایش سواد رسانه‌ای مردم است، گفت: رسانه‌های در این زمینه می‌توانند کمک کار پلیس باشند تا با ارتقاء سواد رسانه‌ای مردم میزان آسیب‌پذیری در فضای مجازی را به نفع مردم در کنار رسانه‌ها کاهش دهیم.

 

رئیس پلیس فتا مازندران با اشاره به عملکرد مناسب رسانه‌ها در زمان ورود این ویروس، خاطر نشان کرد: رسانه‌ها بر اساس رسالت خویش در این حوزه بسیار مناسب عمل کرده و ضمن مراقبت با پرهیز  از ایجاد تشویش عمومی  اقدام به آگاهی بخشی به جامعه کرده و اطلاعات درست و مناسب در اختیار مردم قرار داده‌اند.

 

وی با اعلام اینکه زمان‌شناسی یکی از مباحثی است که رسانه‌ها در زمان انتشار اخبار کرونا به آن دقت داشتند، گفت: البته عده‌ای هم تلاش داشتند که همزمان با شیوع ویروس جو نامناسبی در کشور و استان ایجاد کنند که با عملکرد به موقع پلیس در فضای مجازی توطئه‌ها خنثی شده است.

 

رئیس پلیس فتا مازندران در ادامه با اشاره به اینکه در طی پنج سال اخیر شاهد جرائمی مانند کلاهبرداری و برداشت‌های غیرمجاز بانکی هستیم، افزود: مجرمان ساییری از سهل‌انگاری و ضعف دانش مردم در فضای مجازی سود برده و مشکلاتی مالی جدی برای مردم ایجاد می‌کنند که برای ورود به فضای مجازی لازم است مردم دانش و آگاهی خویش را در این زمینه افزایش دهند.

 

وی با اشاره به برخوردهای پلیس با مجرمان فضای مجازی در حوزه‌های مختلف، افزود: طی سال‌های مجرمان زیادی در این حوزه دستگیر شدند که از جمله آن می‌توان گردانندگان سایت‌های اینترنتی قمار که به صورت باندی و فردی فعالیت داشتند.

 

خورشاد یادآور شد: بعضی از این افراد که در خارج از کشور فعالیت داشتند و از طریق رابطانی که داشتند به دنبال انتقال پول به خارج از کشور بودند توسط پلیس فتا شناسایی شده و برخوردهای لازم با آنها انجام شده است.

 

وی در ادامه از آمادگی پلیس فتا مازندران برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه فضای مجازی خبر داد و افزود: آمادگی داریم با هماهنگی ارشاد مازندران این دوره‌ها را برای مازندران که کاربران اینترنتی زیادی دارد را برگزار کنیم.

 

رئیس پلیس فتا مازندران در ادامه از راه‌اندازی نمایندگی پلیس فتا در هشت شهرستان مازندران خبر داد و گفت:  فعالیت پلیس فتا در شرق مازندران با محوریت بهشهر پیگیری می‌شود.

 

وی در پایان از دستگیری چندین هکر در طول ۶ ماهه اخیر در مازندران خبر داد و گفت: سن افراد دستگیر شده ۱۶ تا ۲۲سال است./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.