.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چین چگونه بیماران را درمان می کند؟

شمال نیوز:  تجزیه و تحلیل آمارها نشان می دهد که از روز ۱۷ آوریل سال جاری ( ۲۹ فروردین سال ۱۳۹۹) تا امروز چهارشنبه پنجم آگوست (۱۵ مرداد ۱۳۹۹) به تعداد ۱۱۰ روز هیچ کسی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در چین جان خود را از دست نداده است و آمار جان باختگان این کشور همچنان در رقم چهار هزار و ۶۳۴ تن ثابت مانده است.

این در حالی است که آمار تعداد مبتلایان در چین که در ۲۹ فروردین ماه سال جاری ۸۲ هزار و ۷۱۹ تن بود در حال حاضر با افزایش ۱۷۷۲ نفری به ۸۴ هزار و ۴۹۱ افزایش یافته است.

آمار درمان شدگان هم از ۷۷ هزار و ۲۹ تن در ۲۹ فروردین سال جاری به ۷۹ هزار و ۴۷ تن رسیده است یعنی حدود دو هزار و ۱۱۸ تن در این مدت درمان شده اند.

همزمان کمیسیون ملی چین اعلام کرد که در شبانه روز گذشته، ۲۷ مورد ابتلا به کرونا شامل ۲۲ مورد داخلی و ۷ مورد خارجی شناسایی شده است که از موارد داخلی ۱۲ مورد در سین کیانگ و ۱۰ مورد هم در جنوب چین در استان لیائونینگ شناسایی شده اند.

دولت چین برای درمان COVID-۱۹ غیر از داروهای شیمیایی به شدت داروهای سنتی را هم تبلیغ می کند این راه حل ها که بخش عمده ای از سیستم مراقبت های بهداشتی چین است حتی به عنوان کمک های بین المللی به کشورهای دیگر نیز ارسال می شود اما دانشمندان خارجی می گویند استفاده از روش های درمانی که هنوز به اثبات نرسیده و ایمن و موثر نیست خطرناک است.

در حال حاضر هیچ درمان اثبات شده ای برای بیماری کشنده تنفسی ناشی از کرونا وجود ندارد اگرچه بسیاری از کشورها داروهای موجود را تست کرده اند ظاهرا تاکنون تنها یک داروی ضد ویروس به نام رمدسیویر «Remdesivir» در آزمایش ها نشان داده است که برخی از پتانسیل ها برای سرعت بخشیدن به بهبودی این بیماری را دارد.

داروهای سنتی چین اصولا شیوه درمانی خاص پزشکان این کشور برای افزودن بر انرژی بدن به منظور بالا بردن توان فرد برای حفظ تندرستی است «جانگ بولی» رییس بخش داروهای سنتی دانشگاه «تیان جین» در شرق چین می گوید که برای درمان کرونا نیز از چنین داروهایی استفاده شده و نتایج خوبی هم داشته است که افزایش توان بدن بیمار از جمله این این تاثیرات است.

او می گوید انواعی از داروهای سنتی طب چینی برای درمان کرونا مورد استفاده قرار گرفته که پودرها، قرص ها و کپسول های دارویی را شامل می شود.

دولت و انجمن داروهای سنتی چین اعلام کرده اند که فرمول های بدست آمده برای این داروها با هدف درمان بیماری کرونا بسیار مطلوب بوده است روزنامه چاینا دیلی هم در گزارشی در این ارتباط نوشته است آزمایش های لازم روی این داروها نشان می دهد گروهی از بیماران را مداوا کرده است.

شماری از بیماران در نقاط مختلف چین از این داروها استفاده کرده اند پزشکان چینی به این نتیجه رسیده اند کسانی که از این داروها و کپسول ها که بعضا برای درمان آنفلوانزای «اچ ۱ ان ۱» موثر بوده استفاده کرده اند زودتر از دیگران بهبود یافته اند.

البته پزشکان چینی حاضر نشده اند جزییات زیادی درباره این داروها فاش کنند و گفته اند که در آینده بتدریج اطلاعات بیشتری را از طریق رسانه ها در اختیار مردم قرار خواهند داد.

«هوانگ لوچی» از متخصصان داروهای سنتی در آکادمی علوم پزشکی پکن خاطر نشان کرد که آزمایش ها با داروهای سنتی برای درمان کرونایی ها از ماه ژانویه و زمانی که بیماری شدت پیدا کرد شروع شده و بسیار موثر بوده است.

وی گفت: ما دارای انواع داروهای طب سنتی برای درمان هستیم یکی از این داروها هدفش کسانی است که علایم بیماری از خود نشان داده اند داروهای دیگر برای کسانی است که بیماری آنها خفیف است مورد سوم برای کسانی است که وضعیت وخیمی دارند و دارو به بهبود آنها کمک می کند و شرایط درمان را به جایی می رساند که نتیجه آزمایش فرد نهایتا منفی می شود.

او با بیان اینکه جزییات این داروها در آینده فاش خواهد شد افزود: علت اینکه فعلا در این مورد اطلاع رسانی کامل صورت نمی گیرد این است که دانشمندان و پزشکان چینی هنوز به نتیجه قطعی نرسیده اند که این داروهای سنتی چینی بتواند به طور کامل و قطعی برای مبارزه با کرونا بکار گرفته شود لذا آزمایش های بیشتری برای این منظور نیاز است تا دقت، کارایی و تاثیر آنها مشخص شود آن زمان می توان این داروها را وارد بازار کرد.

اینکه چینی ها داروی خاصی را برای درمان کرونا تولید کرده اند یا از داروهای سنتی در این زمینه استفاده می کنند روشن نیست اما به نظر می رسد روش درمان پزشکان چینی که ظاهرا هم موفق بوده است می تواند تا پیدا شدن دارویی موثر یا ساخت واکسن آن، مد نظر سیستم بهداشتی کشورهای دیگر از جمله ایران قرار گیرد که به شدت با این ویروس کشنده درگیر هستند.

بیماری ناشی از ویروس کرونا (کووید-۱۹) بیماری واگیرداری است که ویروس تازه‌ کشف ‌شده کرونا باعث بروز آن می‌شود اکثر افرادی که به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند، علائم خفیف تا متوسطی را تجربه می‌کنند و بدون نیاز به درمانی خاص بهبود می‌یابند.

ویروسی که باعث بروز کووید-۱۹ می‌شود عمدتاً از طریق ذرات تولید شده در هنگام سرفه کردن، عطسه کردن، یا بازدم فرد مبتلا منتقل می‌شود این ذرات به‌دلیل سنگین بودن در هوا معلق نمی‌مانند و به‌سرعت روی زمین یا سطوح می‌افتند.

در صورت نزدیک بودن به فرد مبتلا به کووید-۱۹ با تنفس ویروس یا لمس کردن سطح آلوده و پس از آن لمس کردن چشم‌ها، بینی، یا دهان ممکن است به بیماری مبتلا شوید


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.