.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
غدیر سند تشییع و امامت است
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه غدیر باید عامل وحدت باشد، گفت: ولایت بدون غدیر بی معنی بود زیرا غدیر سند تشییع و امامت است.

به گزارش شمال نیوز، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی صبح چهارشنبه در جلسه برنامه ریزی جشن ولایت و غدیر در ساری با اشاره به اهمیت غدیر از جهات مختلف گفت: محتوا و پیام غدیر، سند بودن غدیر و ریشه داشتن در نظام سیاسی اسلام موجب شد تا غدیر برای ما مهم باشد.

 

وی با اعلام اینکه غدیر سند تشییع و امامت و ولایت است، یادآور شد: برای حفظ این مهم باید بکوشیم زیرا واقعه غدیر با حضور ۱۰۰ هزار نفر جمعیت برگزار شد و برای همه انسان‌ها بیانگر مهم بودن این واقعه است و ربطی به دین ندارد.

 

آیت الله محمدی لائینی بر اینکه نظام سیاسی اسلامی ریشه در جریان غدیر دارد تاکید کرد و گفت: توجه به ولایت در غدیر لازمه اعتقاد امروز ما به امامت و ولایت شد و اگر غدیر نبود ولی فقیه معنا نداشت.

 

نماینده مقام معظم رهبری در مازندران متذکر شد: در حوزه غدیر باید به جریان سازی و تألیف آثار توجه شود چرا که بازخوانی این حادثه برای نسل‌های بعد لازم است، وغدیر باید در کوچه و بازار ملموس باشد و کودکان و نوجوانان با غدیر آشنا باشند.

 

وی با اشاره به کلمه شیاع، گفت: گوش و چشم‌های مردم باید با واژه غدیر آشنا باشد از این‌رو غدیر را باید مردمی کرد، و همه همت کنیم تا غدیر احیا شود.

 

وی اذعان داشت: درست است که تفاسیر گوناگون از غدیر وجود دارد ولی مهم این است که غدیر عامل تفرقه و جنگ نباشد و باید عامل وحدت باشد زیرا همه ما مدیون غدیر هستیم.

 

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به نزدیک بودن ایام محرم، درخواست کرد یک شب از این شب‌ها را با نام غدیر احیا کرده و گرامی بداریم./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.122 seconds.