.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رکوردشکنی مصرف برق در شمال ایران
با توجه به گرمای هوا و لزوم استفاده از وسایل سرمایشی، مصرف برق در استان‌های شمالی به اوج خود رسید و این موضوع سبب قطعی برق در این استان‎‌ها و نارضایتی مردم شد. مدیران شرکت برق این استان‌ها می‌گویند اگر مشترکان خانگی صرفه‌جویی نکنند، ممکن است شاهد تداوم خاموشی‌ها باشیم.

به گزارش شمال نیوز، در روزهای اخیر همراه با بالارفتن دمای هوا و استفاده از وسایل سرمایشی، مصرف برق در شهرهای شمالی به اوج خود رسید به طوری‌که پیک مصرف برق در مازندارن به 1825مگاوات، در گیلان به 1920 مگاوات و در گلستان نیز به 1206مگاوات رسید. افزایش مصرف برق این سه استان باعث بروز خاموشی‌هایی در طول روز شده‌است.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با اشاره به اینکه سهمیه استان گلستان 1120مگاوات است و برق مصرفی بیش از این مقدار است، از مردم خواست برای جلوگیری از خاموشی مصرف برق خود را مدیریت کنند.

 

به گزارش اقتصادآنلاین سرپرست شرکت توزیع برق مازندارن نیز دلیل افزایش مصرف برق را افزایش بیش از اندازه دما و تداوم گرما عنوان کرد و گفت: 99درصد مصرف برق در این استان خانگی است که کولرهای گازی و خنک‌کننده‌ها عواملی هستند که مصرف خانگی را افزایش می‌دهد.

 

مدیرعامل شرکت نیروی برق استان گیلان نیز تصریح کرد: گیلان نسبت به سال گذشته افزایش بار مصرفی داشته و اگر مشترکان خانگی صرفه‌جویی نکنند، ممکن است قطعی‌ها تداوم داشته باشند.

 

مصرف برق در گیلان و مازندارن نسبت به سال گذشته 10درصد افزایش داشته‌اند و این موضوع سبب خاموشی‌هایی در طول روز و نگرانی‌ها و مشکلاتی برای مردم در این مناطق شده‌است. پیرو این موضوع اقتصادآنلاین با برخی ساکنین این شهرها گفت‌وگو کرد تا آثار و پیامدهای خاموشی‌ها در زندگی آنان را جویا شود.

 

یکی از اهالی شهر ساری درباره این خاموشی‌ها گفت: زمان قطعی برق اکثر اوقات پس از بازگشت ما از محل کار به منزل است و این موضوع بسیار آزاردهنده است زیرا پس از کار به استراحت نیاز داریم و باتوجه به شرجی بودن هوا و عدم امکان استفاده از وسایل سرمایشی، گرمای هوا غیرقابل تحمل است و عملا نمی‌توان استراحت کرد.

 

فرد دیگری از استان مازندران اظهار کرد: هوای این استان بسیار شرجی است و با قطع شدن برق مواد غذایی در یخچال به سرعت فاسد می‌شوند و مشاغل خانگی نظیر فروش سبزی،ماهی و... دچار آسیب می‌شوند.

 

یکی از ساکنین گیلان نیز دراین رابطه گفت: خاموشی‌ها در روزهای اخیر افزایش یافته‌است و گاهی به دوساعت در اوج گرما رسیده‌است. مهم‌ترین مشکلی که خاموشی برای ما ایجاد می‌کند، گرمای هواست ولی جز این، مشکلاتی چون کار نکردن آسانسور، کم شدن فشار آب، تمام شدن باتری موبایل و... را نیز به همراه دارد.

 

یکی از دانشجویان این شهر نیز دراین باره عنوان کرد: با توجه به شرایط کرونایی و مجازی شدن کلاس‌ها، قطعی برق سبب می‌شود نتوانم از کامپیوترم استفاده کنم و در کلاس‌ها غیبت می‌خورم و یکی از امتحانات ترم گذشته‌ام به خاطر قطع برق با مشکل مواجه شد.

 

در گلستان نیز یکی از شهروندان درباره خاموشی‌ها اظهار داشت: قطع شدن برق باعث خراب شدن کولر آن‌هم در اوایل تابستان شد و تعمیر دوباره آن هزینه سنگینی برجای گذاشت و علاوه بر این از آنجایی که تعمیر آن چند ساعت طول کشید، گرمازدگی برای اعضای خانواده را نیز به همراه داشت.

 

 صاحب یک کافه در شهر ساری با تاکید بر شرایط سخت کافه‌داران در وضعیت کرونا گفت: قطعی برق به مشکلات ما افزوده‌است. زیرا باعث وقفه کار در ساعاتی که مشتری بیشتری داریم می‌شود.

 

صاحب سوپرمارکتی در بابل نیز دراین باره افزود: خاموشی بر کیفیت محصولاتی که در یخچال هستند مثل بستنی و... تاثیر منفی دارد و گاهی باعث خراب شدن شیر یا گرم شدن آب و آبمیوه‌ها می‌شود و فروش ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

صاحب یک مرغداری در ساری گفت: خاموشی‌ها نگرانی زیادی برای ما ایجاد کرده‌است. زیرا سال گذشته سبب از بین رفتن بسیاری از مرغ‌ها شد و امسال هم با گرمای هوا و آغاز خاموشی‌ها این نگرانی همواره با ما همراه است.

 

دیگر ساکنین این شهرها نیز از مشکلات این‌چنینی خصوصا گرمای هوا و نگرانی خراب‌شدن احتمالی برخی وسایل برقی به علت قطعی برق گله‌مند بودند.

 

شرکت‌های نیروی برق این استان‌ها از مردم می‌خواهند برای جلوگیری از خاموشی‌ها، در ساعات اوج مصرف در مصرف برق صرفه‌جویی کنند و طرح‌هایی نیز برای صرفه‌جویی در مصرف برق پیشنهاد شده است. برای مثال در استان گلستان طرح ساعت به وقت شهرستان درحال اجراست که در آن یک ساعت وسایل برقی پر مصرف از مدار مصرف برق خارج می‌شوند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.526 seconds.