.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ادامه وضعیت قرمزی موج شدید کرونایی در مازندران ؛
افزایش چندبرابری مبتلایان و بستری طی 6 هفته گذشته در استان
طی حدود 6هفته گذشته تعداد موارد بستری و ابتلا به کرونا در این استان بیش از چهار برابر افزایش پیدا کرده است و شیب صعودی وضعیت بستری و ابتلا به بیماری این استان را در شرایط نگران‌کننده‌ای قرار داده است.
 افزایش چندبرابری مبتلایان و بستری طی 6 هفته گذشته در استان

به گزارش شمال نیوز، این روزها مردم مازندران روزهای پراسترسی را پشت سر می‌گذرانند؛ چرا که در حال سپری کردن پیک دوم ویروس کرونا با دردسرهای خود ازجمله افزایش فوتی جوانان و ابتلای کرونا در میان کودکان هستند.

 

نیمه دوم تیر ماه امسال بود که با به صدا درآمدن آژیر قرمز کرونایی، استان مازندران با موج شدید شیوع بیماری مواجه شده است به‌طوری‌که وضعیت بیشتر شهرهای استان در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد.

 

افزایش تعداد مبتلایان و بالارفتن تعداد بیمارستان بستری باتوجه به امکانات محدود درمانی این استان را در وضعیت هشدار قرار داده که حتی مسؤولان از راه‌اندازی بیمارستان صحرایی درصورت ادامه این شرایط خبر داده بودند.

 

طی حدود ۶ هفته گذشته تعداد موارد بستری و ابتلا به کرونا در این استان بیش از چهار برابر افزایش پیدا کرده است و شیب صعودی وضعیت بستری و ابتلا به بیماری این استان را در شرایط نگران‌کننده‌ای قرار داده است.

 

باوجود همه این شرایط و روند صعودی بیماری همچنان آخر هفته‌ها قصه ترافیک در این استان تکرار می‌شود که خطر جدی در کمین روستاییان و مردم بومی این استان است که باید از سفرهای غیرضروری پرهیز شود.

 

دو شبانه روز گذشته شاهد کاهش آمار مبتلایان بودیم اما طی ۲۴ ساعت گذشته باز هم آمار مبتلایان به بیش از ۳۰۰ نفر رسیده که تایید می‌کند همچنان این استان در شرایط قرمز کرونایی است.

 

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۹۵ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

 

وی افزود: در همین مدت تعداد ۳۲۹ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران  بیان کرد: هم اکنون هزار و ۵۲۵ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

 

موسوی خاطرنشان کرد: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و کاهش بیماری باید همه مردم ماسک بزنند و دستورالعمل‌های بهداشتی مانند شستن مکرر دست‌ها و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

 

فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر ۳۲۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند.

 

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۷ بیمارجدید بستری و ۴۶ بیمار هم ترخیص شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در پایان گفت: ۵۱ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

براساس آخرین گزارش طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد ابتلا در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به ۳۴۲ نفر و تعداد موارد بستری به یک‌هزار و ۸۵۴ نفر رسید./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.