.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مساجد در رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سایر بخش‌ها موفق‌تر بودند
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه مساجد در رعایت پروتکل‌های بهداشت و درمان از همه بخش‌های دیگر موفق‌تر و پیش قدم‌تر بوده است، گفت: مساجد مرکز و کانون فرماندهی مبارزه با کرونا و فعالیت‌های جهادی در مرحله نخست شیوع این ویروس بود.

به گزارش شمال نیوز، حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری با اشاره به تشدید شیوع ویروس منحوس کرونا و با توجه به اینکه در مرحله نخست این بحران مساجد، هیات‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی و موسسات قرآنی و... نقش بسیار اثرگذاری را در کاهش آن ایفاء کردند، اظهار کرد: مساجد مرکز و کانون فرماندهی مبارزه با این ویروس منحوس و فعالیت‌های جهادی و اقدامات پیشگیرانه در مرحله نخست شیوع این ویروس بود.

 

وی ادامه داد: حتی در رزمایش مواسات و همدلی و خلق آن حماسه عظیم کمک مومنانه نقش بی بدیل مساجد و روحانیون، هیئات مذهبی و کانون‌های بسیج و فرهنگی و تبلیغی بر هیچ کس پوشیده نیست.

 

وی در ادامه با اشاره به تقدیر رهبر معظم انقلاب از حضور روحانیون، جوانان مسجدی و فعالان فرهنگی و تبلیغی در گروه‌های جهادی و اقدامات پیشگیرانه، افزود: رهبر عظیم‌الشان انقلاب در خصوص باز یا بسته بودن مراکز دینی و مذهبی تاکید فرمودند از کارشناسان که اعتقاد به مسائل دینی و ارزشی دارند استفاده شود و حتی رهبر معظم انقلاب از رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان از سوی برگزار کنندگان و حاضرین در مراسم معنوی لیالی قدر تقدیر کردند و فرمودند مسجدی‌ها در رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان از سایرین بهتر عمل می‌کنند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به شیوع جدید این ویروس و تشدید آن در روزهای اخیر، تصریح کرد: عدم رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان در مراکز توریستی و گردشگری رستوران‌ها، پاساژها، بانک‌ها و اتوبوس‌ها و مسافرت‌های غیرضروری باعث شیوع این ویروس و تشدید آن شد و این مسائل باید با توجه به میزان سرعت شیوع این ویروس و حساسیت‌های بالای آن مدیریت شود.

 

شکریان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: تجربه برگزاری مراسم لیالی قدر در شب‌های ماه مبارک رمضان و رعایت دقیق اصول بهداشت و درمان و پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا از سوی برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در این مراسم بسیاری از نگرانی‌ها را در خصوص بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی رفع کرد و قطعا در راستای برگزاری مراسم ماه‌های محرم و صفر تدابیر شدیدتری از سوی کارشناسان و متولیان این امر صورت خواهد گرفت که هیچ مشکلی برای برگزاری آن ایجاد نشود.

 

وی در ادامه با اظهار گلایه از عدم استفاده از نظر کارشناسان دینی و مسئولان و متولیان امور مساجد در بستن عجولانه مساجد و محافل دینی و مذهبی، خاطرنشان کرد: برخی‌ها طوری رفتار می‌کنند که علت تشدید شیوع ویروس مساجد و محافل مذهبی است و این خلاف واقع است در صورتی که ما معتقدیم مساجد همواره سنگر است و مساجد ما در رعایت پروتکل‌های بهداشت و درمان از همه بخش های دیگر موفق تر و پیش قدم‌تر بوده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: مساجد همواره در مقابله با بحران‌های اجتماعی بسیار اثرگذار و ممتاز نقش آفرینی کرده‌اند و همواره مساجد و فعالیت‌های جهادی فعالان فرهنگی و تبلیغی در تمامی بحران‌ها در کنار مردم کشورمان خواهند بود و از اقدامات جهادگونه خود در مقابله با این ویروس منحوس دریغ نخواهند کرد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.